کد خبر : ۲۲۲۵۹۷ تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ ساعت ۲۳:۳۲

دوایی فر در ایین معارفه :
در اين دوره علاوه بر توسعه شهري، تعالي بخش هاي مختلف فرهنگي، اقتصادي و حتي سياسي را هم مد نظر قرار مي دهيم.

در آييني كه صبح امروز(دوشنبه ٢٠ آذر) در سالن شيخ انصاري دانشگاه آزاد دزفول و با حضور مسئولان محلي و استاني برگزار شد؛ محمدعلي دوايي فرد رسما به عنوان شهردار دزفول معارفه شد.

حجب الاسلام والمسلمين قاضي دزفولي، امام جمعه دزفول گفت: اگر خدمتگذاري هدف قرار گيرد، جامعه پيشرفت مي كند. از تمام كساني كه خالصانه خدمت كردند بايد تشكر كرد. ديكته نانوشته بدون غلط است. درهرحال كار اشتباه دارد اما مهم اين است كه كار انجام شود. بايد تلاش كرد خطا را به حداقل رساند.
وي ادامه داد: شهرداري هم يك مجموعه وسيع است كه همه مردم روزانه با آن سروكار دارند. خدمت رساني به مردم دشواري هاي خاص خود را دارد كه گاهي كشورهاي ثروتمند نيز در اين مقوله با مشكلاتي مواجه اند.
امام جمعه دزفول با اشاره به دوايي فر به عنوان يكي از چهره هاي پرافتخار و زحمتكش افزود: تا الان هر چه بوده گذشته و رسانه ها و مسئولان بايد همدلي را دز دستور كار خود قرار دهند.

فرامند هاشمی زاده معاون عمراني استانداري خوزستان گفت: توسعه متوازن شهری یکی از ضرورت های جامعه شهری است که باید به آن توجه جدی شود.
وي ادامه داد: تفاوت های زیادی بین مناطق مختلف شهرها وجود دارد که مسئولیت مدیریت و تدبیر آن بر عهده شهرداری و شورای شهر است لذا این ٢ مجموعه باید اعتماد مردم را جلب کرده و با همکاری و همدلی با مردم امور عمرانی را پیش ببرند.
هاشمي زاده تصريح كرد: دزفول با ظرفیت های فراوان و برخورداری از طبیعت زیبا و منحصربفرد ، نیروی انسانی توانمند و تفکر اقتصادی مردم باید به شهر نمونه استان خوزستان تبدیل شود.
معاون عمراني استانداري خوزستان رقم اعتبارات این شهرستان را در امسال یک هزار و 400 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تخصیص این اعتبار برای دزفول در حالی است که برای آبادانی این شهرستان پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه با وجود کمبود اعتبار، مسایل و مشکلات در شهرستانی چون دزفول جز با همدلی و تعامل مجموعه دستگاه های اجرایی قابل حل نیست و با به گردن یکدیگر انداختن مشکلات، گره های شهری قابل حل نیست گفت: مدیریت شهری باید با برنامه ریزی مدون،همراهی سازمان، وجود منابع مالی ، اقتصادی و همراهی مردم همراه باشد تا نتیجه مناسب حاصل شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه همراهی مردم عقب ماندگی های موجود را جبران خواهد کرد بیان داشت: مدیریت شهری نیاز وحدت، تعامل و همدلی است.
وی توسعه سرمایه گذاری را تنها عامل نجات شهرستان دزفول برشمرد.

حبيب الله آصفي فرماندار دزفول در اين مراسم گفت: دزفول با توجه به ظرفيت هايي كه دارد نه تنها مي تواند نيازهاي اشتغال خوزستان، بلكه استان هاي هم جوار را هم تامين كند.
وي ادامه داد: تلاش هاي زيادي براي سرمايه گذاري انجام شده است كه متاسفانه در زمينه تبليغات آنها درست عمل نكرديم.
آصفی تصريح كرد: 42 طرح کشاورزی در دزفول اجرا شده و آمادگی حل مشکل سایر طرح ها وجود دارد. با تلاش صورت گرفته فضایی یکپارچه برای سرمایه گذاری در این شهرستان فراهم شده است.
وی با انتقاد از اینکه ظرفیت های بخش کشاورزی دزفول به خوبی در سیمای مرکز خوزستان معرفی نشده از استانداری خوزستان خواست در این زمینه ورود کند.
آصفی با بیان اینکه توسعه شهرستان نیازمند توسعه اقتصاد خصوصی است گفت: پیگیری برای پروژه طاووس، فرودگاه دزفول و احداث هتل صورت گرفته و از شهرداری انتظار می رود با دوری از مسایل سیاسی با سرعت بیشتری به عملیاتی شدن این طرح ها ورود کند.
فرماندار دزفول در پايان اضافه كرد: مردم ما به دليل دوران دفاع مقدس و مشكلاتي كه وجود دارد دچار افسردگي شده اند. بايد فضايي براي تفريحات سالم ايحاد كرد و اجازه داد نشاط در شهر ايجاد شود.

محمدعلي دوايي فر شهردار جديد دزفول گفت: شهرداري يك محيط پوياست و هميشه بايد به روز باشد. ما ابتدا مي بايست مجموعه خودمان را بالنده و باانگيزه كنيم. و اجازه ندهيم يأس و نااميدي در پرسنلمان ايجاد شود زيرا اين حس به مردم و فضاي جامعه هم منتقل خواهد شد.
وي ادامه داد: ما در اين دوره علاوه بر توسعه شهري، تعالي بخش هاي مختلف فرهنگي، اقتصادي و حتي سياسي را هم مد نظر قرار مي دهيم.
شهردار دزفول عنوان كرد: تكريم مردم نخستين بخشي است كه ما در دستور كارمان قرار داده ايم. بايد خواسته هاي مردم را شنيد و به آنها را برآورده كرد.
دوايي فرد گفت: يه برنامه فرهنگي و عمراني تهيه شده و اميدواريم بتوانيم با ايحاد فضاي تعامل كه در مساجد، پارك ها يا هر جاي ديگر ايجاد مي كنيم؛ آن را اجرايي كنيم.
وي تصريح كرد: رويكرد ما اين است كه از تمام تفكرات استفاده كنيم. در نگاه ما طبقه مردم و مناطق جايگاهي ندارند و همه يك جورند.
شهردار دزفول اضافه كرد: بكار گيري صاحبان سرمايه براي سرمايه گذاري در دزفول هم يكي ديگر از برنامه هاي ماست. نبايد اجازه داد سرمايه هاي شهر راكد بماند. مشكلاتي كه در بخش بودجه هم وجود دارد به همين دليل است. مي بايست بسترها براي كارآفرينان ايجاد شود زيرا راه نجات ما همين راه است.
وي در پايان افزود: اين شرايط گذراست و ما از اين بحران عبور خواهيم كرد. اميدواريم بتوانيم با گذشتن از اين مقطع، شهر را به تعالي برسانيم.

عظيم سرافراز رييس شوراي شهر دزفول نيز از تلاش هاي شوراي چهارم و مهندس كرمي نژاد تشكر كرد و شوراي پنجم و مسئولان را به همدلي دعوت كرد.

 

برچسب ها: شهردار دزفول دوايي فر توديع و معارفه