کد خبر : ۲۲۰۹۴۳ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۴/۱۴ ساعت ۱۸:۳۵

نقدی بر بداخلاقی های روز استیضاح
اخلاق استيضاح شد!

سخن ما با بداخلاقی هایی است که روز استیضاح صورت می گیرد. جلسه استیضاح شهردار قرار نبود که به جلسه درگیریهای شورا شهریها با خود تبدیل گردد! و یا اینکه بیان عباراتی که "فردا افشا می کنم"، "اداره اطلاعات پایش در برخی پرونده های اشخاص باز می شود" و....

 اخلاق استيضاح شد!

پایگاه خبری انصارحزب الله دزفول (پلاک): جلسه استیضاح شهردار دزفول در روز گذشته(یکشنبه) برگزار شد. جلسه ای پر حاشیه، که حاشیه های آن از چند روز قبل از برگزاری جلسه آغاز و در روز برگزاری به اوج خود رسید.
سئوالاتی که برای استیضاح شهردار بیان شده بود، به نظر نمی رسید تا فضای جلسه دیروز تا تا حد هتک حرمت نسبت به همدیگر پیش ببرد و سبب شود تا رگ های گردن برای همدیگر باد شود و همه اینها با حضور رسانه ها به عنوان چشم بینای جامعه رخ داد.
اما سخن ما با بداخلاقی هایی است که روز استیضاح صورت می گیرد. جلسه استیضاح شهردار قرار نبود که به جلسه درگیریهای شورا شهریها با خود تبدیل گردد! و یا اینکه بیان عباراتی که "فردا افشا می کنم"، "اداره اطلاعات پایش در برخی پرونده های اشخاص باز می شود" و....
تهدید با عنوان وزارت اطلاعات و یا افشای پرونده و یا برخی از اعضا در فضاهای واقعا مجازی بر علیه دیگر اعضا سخن گفتند، به دور از اعضایی است که ما از آنها به عنوان اساتید خود یاد کرده و می کنیم.
اینکه در مشاجرات جلسه استیضاح عضوی به عضو دیگر بگویید:«آقای... فعلا تو خفه شو» و یا اینکه« من پرونده هایی رو می کنم  و یا پشت پرده ها را رو می کنم که بعضی ها خجالت زده شوند» و یا اینکه « مصاحبه می کنم و افشا می کنم» دیگر زیبنده نبود!! و از انتظار اذهان عمومی بدور. حداقل برای شهر ما تازگی داشت، یا لااقل برای اعضای فعلی شورا که سوابق درخشانی در مدیریت و فرماندهی دارند شایسته نبود! حواسمان هست که مردم نگاه مسئولان می کنند؟!
شهردار خطا کرده است و یا سوء مدیریت داشته در این جلسه آمده است یا رأی می آورد و یا خیر! حال که رأی آورده است، دوباره فریاد بزنیم هفته دیگر دوباره استیضاح می کنیم و نام نهادهای امنیتی را به رخ اعضا و شهردار بکشیم، دیگر چه صیغه ایی  است؟! مشکلی را حل می کند؟ آیا با این روند باید انتظار کار از شهردار داشت و اگر این تخلفات تا این حد مشهود است چگونه است که دیگر اعضا ساکت هستند و تا کنون هیچ کس این تخلفات را نشنیده و نیاز است تا از وزارت اطلاعات به این تخلفات ورود کنند؟!
شهرداری تخلفاتی داشته، قراردادها را به شورا نداده است؟ استخدام فامیلی صورت گرفته؟ حقوق کارگران را پرداخت نکرده است؟ به قوانین صادره از سوی شورا تمکین نمی کند ؟ و... همه اینها یک مقدارش هم به ضعف خود شورا نیز مربوط است. وقتی عضو شورا بگوید سه سال سکوت کردیم! این یعنی ریشه دار شدن فساد و خطا! چرا سکوت؟!مقام معظم رهبری می فرمایند:«در داخل تشكیلات شهردارى با فساد مماشــات نكنید؛ چه فسادى كه مربوط به بیرون شــهردارى است و مى خواهد از ابزار شهردارى استفاده كند، چه فسادى كه خداى نكرده در درون هسته اى از هســته هاى شهردارى رخنه كرده باشد و در آنجا بخواهد گسترش پیدا كند و فضا و محیط امنى براى خود درســت كند. هرگونه مماشات با فساد و میدان دادن به آن، زیر پاىِ خود شما را خالى و امكان ادامه كار را براى شما دشوار خواهد كرد.»
شورای شهر برای مدیریت شهرداری از سه اهرم استفاده می کند:1- نظارت 2- تذکر و سئوال از شهردار 3- استیضاح . اینها حقوق حقه شورای شهر است. شورای شهر دزفول دو مرحله اول را انجام داده و کار به مرحله سوم، که استیضاح است کشیده شد.
جلسه دیروز شورای شهر نشان داد بعد از گذشت بیش از سه سال این شورا از روز اول تاکنون نتوانسته است انسجام و وحدت لازم را به دست آورد. این اختلافات از روز اول در این دوره شورا بوده است و دیروز خود را به شکلی بی پرده نشان داد، به شکلی که می توان گفت اخلاق قربانی این جلسه بود؛ این عدم وحدت و رسیدن به آن را، می توان از ضعفهای مهم این دوره شورامحسوب کرد.
اگر وحدت رویه و یک مقدار صفا و صمیمیتی در شورا بود یقیناً شاهد برخی احیاناً سوء مدیریتها در شهرداری نیز نبودیم. مقام معظم رهبری می فرمایند:«براى كسب توفیق در وظایف شوراهاى اسلامى، شرط اول آن است كه اعضاء شوراهاى اسلامى هر شهر یا روستا در عمل با یكدیگر تفاهم و همدلى داشته باشند. بدون این شرط مهم، یقینا این نهاد تازه تأسیس نخواهد توانست براى مردم منشأ خیر و صلاح گردد.»
در پایان امید داریم با ابقاء مجدد آقای کرمی شاهد همکاری بیشتر ایشان با شورا و شفافیت بیشتر کارها در شهرداری باشیم؛ امیدواریم که از این استیضاح کلاه ایی بر کارگرانی درست بشود که سه ماه است حقوق دریافت نکرده اند،آنهم نه حقوق های میلیونی، بلکه حداقلی حقوقی به صدقه سر پیمانکاران از حداقل پایه هم کم تر است. پلاک چند وقت پیش به این مسئله پرداخت و همچنین سال گذشته هم گلایه این کارگران را تلفنی و پیامک به اطلاع اعضا شورا و مسئولان شهرداری رساندیم که یک گشایشی شد اما باز هم سه ماه است حقوق به تعویق افتاده است.(کارگران جمع آوری زباله زیر نظر پیمانکار با حقوق های حدود 800 هزار تومان!! ).

برچسب ها: استیضاح استیضاح شهردار پلاک انصار حزب الله دزفول استیضاح شهردار دزفول شهرداری دزفول شورای شهر دزفول