کد خبر : ۲۲۰۵۹۹ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ساعت ۲۱:۰۳

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول:
بیش از ۲۰ واحد نانوایی فاقد مجوز در دزفول وجود دارد

رئیس صنعت، معدن و تجارت دزفول گفت: در شهرستان دزفول حدود ۱۷۵ واحد نانوایی مجوزدار و بیش از ۲۰ واحد نانوایی فاقد مجوز وجود دارد که باید با آنها برخورد قانونی شود.

 بیش از ۲۰ واحد نانوایی فاقد مجوز در دزفول وجود دارد

نصراله جايمنده در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان) با بیان اینکه ۱۷۵ واحدنانوایی مجوز دار در شهرستان دزفول وجود دارد، اظهار کرد: با این حال حدود ۲۲ نانوایی فاقد مجوز نیز در دزفول در حال فعالیت هستند.

وی افزود: اتحادیه آرد و نان شهرستان به این واحدهای نانوایی فاقد مجوز تذکرات لازم را داده که در صورت عدم اقدام آنها برای اخذ مجوز و رعایت قوانین، قطعا طبق قانون پلمپ خواهند شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با اشاره به اینکه برخی واحدهای نانوایی دزفول در شیفت صبح اقدام به پخت نان نمی کنند، گفت: باید قانونی مصوب شود تا سهمیه این واحد ها به دلیل عدم پخت نان در شیفت صبح کاهش یابد.

جايمند عنوان کرد: سیاست ما این است که از این پس ضمن اینکه آرد یارانه ای در نانوایی پخت شود واحدهای صنفی آزاد پز نیز متناسب با نیاز منطقه و شرایط مالي، بر اساس ضوابط قانونی و بهداشتی و درراستای خدمات دهی کیفی و قیمتی تعدادشان در سطح شهرستان افزایش یابد.

وی با اشاره به تشکیل کار گروه آرد و نان در شهرستان، گفت: در این کار گروه تمام موارد مربوط به آرد، نان و گندم از جمله جابه جایی واحد نانوايي، قطع سهمیه، تعیین میزان سهيمیه آرد، تفکیک نانوایی ها، ایجاد نانوایی جدید و به طور کلي تمام موارد مربوط به واحدهای نانوایی در این کار گروه به ریاست فرماندار، دبیری صنعت، معدن و تجارت و با حضور اعضای اتحادیه آرد و نان، اداره جهاد کشاورزی، علوم پزشکی، امورمالیاتی، اداره تعزیرات حکومتي و سایر نهادهای مرتبط با این موضوع مصوب شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با بیان اینکه نظارت بر روند فعالیت واحدهای نانوایی شهرستان به صورت مرتب و مستمر در حال انجام است، افزود: در بخش های روستایی شهرستان نیز مرتب بازرسی داریم هر چند در این زمینه نیاز داریم که بخشداران با ما همکاری های لازم را داشته باشند.

جايمند همچنین به گشت های مشترک ماهانه با همکاری فرمانداری و شبکه بهداشت نیز اشاره کرد و گفت: مقرر شده تا از سوپرمارکت هایی که اقدام به فروش نان های بسته بندی شده به صورت بسته های غیربهداشتی می کنند به طور جدی تری مورد بازرسی قرار بگیرند.

برچسب ها: اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول نصراله جايمنده نانوایی