کد خبر : ۲۲۲۶۲۲ تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۱۰/۱۵ ساعت ۱۲:۵۳

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول:
مرمت مسجد کرناسیان دزفول به همت خیران

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت:مرمت مسجد کرناسیان با کمک یک میلیارد ریالی خیران این شهرستان آغاز شده است.

 مرمت مسجد کرناسیان دزفول به همت خیران

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت:مرمت مسجد کرناسیان با کمک یک میلیارد ریالی خیران این شهرستان آغاز شده است.
حجت اله آریایی نیا افزود:مرمت مسجد کرناسیان دزفول بین 2،5 تا سه میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با پیگیری که از سوی هیات امنای مسجد انجام شد خیران برای مرمت این بنای مذهبی وارد عمل شدند.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم از کمک بنیاد برکت و میراث فرهنگی نیز در مرمت این مسجد تاریخی استفاده کنیم گفت:سبک سازی بام و مرمت طاق های آسیب دیده، استحکام بخشی پی ، مرمت و نور پردازی شبستان (نمازخانه) و مرمت دیوار کشی و تزئینات آجرکاری این مسجد در دستور کار قرار گرفته که با نظارت این اداره در حال انجام است. 
آریایی نیا گفت: بافت تاریخی دزفول دارای 20 مسجد تاریخی است که اکثر آنها در معرض آسیب جدی بوده و برگزاری نماز و جلسات قرآن در این مساجد با وضعیتی که از نظر ایمنی دارند با مخاطرات فراوانی همراه است.
وی اظهار کرد:با توجه به اینکه خانه ها و مساجد تاریخی فراوانی در بافت قدیم دزفول وجود دارد رسیدگی و مرمت همه آنها از عهده میراث فرهنگی به تنهایی خارج است لذا هیات امنا و خیران می توانند در این امر یاریگر ما باشند.
رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول اضافه کرد:مسجد ملاحاجی دزفول نیز نیاز به مرمت دارد که برای اینکار حدود 2،5 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و در صورت ورود خیران برای مرمت این مسجد شاهد تسریع در روند مرمت این مسجد خواهیم بود.
جامعه خیران دزفول سابقه درخشانی در مدرسه سازی،محیط زیست،سلامت ،امنیت و ورزش دارند و اکنون به حوزه میراث فرهنگی نیز ورود کرده اند.

برچسب ها: رئیس اداره میراث فرهنگی مرمت مسجد کرناسیان مسجد کرناسیون حجت اله آریایی نیا