کد خبر : ۲۲۲۶۰۲ تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۱۰/۰۸ ساعت ۱۵:۵۳

مدیر آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول:
محرومیت 40 مدرسه در سردشت و شهیون دزفول از آب لوله کشی و سرویس بهداشتی

مدیر آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول با بحرانی توصیف کردن وضعیت مدارس سردشت و شهیون به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات گفت:40 واحد آموزشی در این مناطق کوهستانی از آب لوله کشی و سرویس بهداشتی محروم بوده و بعضا دیوار کشی نیستند.

محمدرحیم کریمی روز شنبه در پنجمین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود:هفت هزار دانش آموز در چهار هزار مترمربع فضای آموزشی در 127 واحد آموزشی سردشت و شهیون مشغول تحصیل می باشند که یک ریال سرانه به آنها اختصاص داده نشده است.
وی با بیان اینکه حتی یک خیر نیز در منطقه سردشت دزفول به دلیل محرومیت اهالی وجود ندارد افزود:اکثر مدیران مدارس سردشت به علت کمبود نیرو ناچار به تدریس می باشند که این از کیفیت کار آنها می کاهد.
وی افزود:آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول در حال حاضر 80 نیروی خدماتی کم دارد ضمن اینکه حدود 40 مدرسه این منطقه نیز لوله کشی آب،دیوار و سرویس بهداشتی ندارند .
مدیر آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول ادامه داد:به علت نبود برق و گاز در مدارس سردشت از بخاری نفتی و هیتر استفاده می شود که طبق قوانین استفاده از این بخاری ها در مدارس ممنوع است و بهداشت طی بازرسی هایی که انجام می دهد این موارد را مرتبا هشدار می دهد ولی امکانات این مدارس به شدت کم است و اعتباری برای تامین وسایل گرمایشی برای گرم کردن دانش آموزان وجود ندارد.
وی اظهار کرد:تازمانی که زیرساخت های حداقلی برای آموزش و پرورش فراهم نشود نمی توان انتظار زیادی داشت زیرا مدارس این منطقه با حداقل امکانات و بدترین شرایط ممکن اداره می شوند.
مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز گفت:76 هزار دانش آموز در 350 آموزشگاه این شهرستان تحصیل می کنند که برخی از آنها در 60 کیلومتری شهر دزفول واقع شده و مشکلات زیادی دارند .
عبدالمحمد جرجانی افزود:با توجه به تعداد مدارس این شهرستان باید 700 نیروی خدماتی در مدارس دزفول داشته باشیم که در حال حاضر فقط 125 نیروی خدماتی در مدارس دزفول مشغول به کار هستند و 500 نفر کمبود داریم.

رضا پورآئین رئیس مرکز بهداشت دزفول نیز گفت:با توجه به مشکل فاضلاب کشتارگاه شهرداری دزفول در نشست پیشین مقرر شد کمیته ای متشکل از محیط زیست، دامپزشکی ، آبفا و بخشداری مرکزی برای حل مشکل سپتیک این کشتارگاه تشکیل شود .
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:برخی خانوارهای روستایی از آب چاه استفاده می کنند و آب چاه مصرفی را به شبکه توزیع متصل کرده اند که در نشست پیشین مقرر شد این افراد به صورت محرمانه به دادستانی معرفی شوند .
امیر عیسی زاده معاون فرماندار دزفول گفت:این موضوع باید سریعا پیگیری و افراد به دادستانی معرفی شوند تا حکم قضایی در خصوص آنها صادر شود .
محمدابواللاج معاون امور شهری شهرداری دزفول نیز گفت:در ماه گذشته با حضور مسئولان دزفول بازدیدی از محل کشتارگاه صورت گرفت و مقرر شد به صورت موقت اقداماتی انجام شود و هر 10 روز یکبار سپتیک این کشتارگاه تخلیه و آهک پاشی شود .
وی افزود:شهرداری دزفول آمادگی دارد تا 10 هکتار از فضای این کشتارگاه را برای احداث تصفیه خانه در اختیار سرمایه گذار قرار دهد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول نیز گفت:پیگیری لازم برای احداث کشتارگاه صنعتی در دزفول انجام شده و استعلام های موردنیاز نیز گرفته شده و مجوزهای لازم در حال اخذ است.
احمد زارعی افزود:در حالی که حدنصاب 1،5 هکتار زمین برای احداث کشتارگاه صنعتی دیده شده شهرستان دزفول به شرطی که سرمایه گذار بتواند مجوزهای لازم را اخذ کند با احداث این کشتارگاه در پنج هکتار نیز موافق است .
وی گفت:در نشستی که با حضور اداره صنایع برگزارشد بنا شد یک مجتمع برای کشتارگاه صنعتی دزفول در نظر گرفته شود زیرا در طرح پیشنهادی صنایع جانبی از جمله سردخانه و میدان دام دیده نشده لذا قرار شد این مشکل در نشست دیگری مطرح و موضوع واگذاری زمین بررسی شود.
بخشدار چغامیش دزفول نیز گفت:در راستای حفظ سلامت شهروندان 110 قلاده سگ ولگرد در روستاهای سید نور،شنگر و حمزه گمار معدوم شد.
سیدمهدی چلوی افزود:در خصوص تفکیک پسماند حیوانی و فروش کود از زباله نیز طرح های خوبی در بخش چغامیش دزفول اجرا شده است .

برچسب ها: سردشت شهیون مدرسه محرومیت