کد خبر : ۲۲۰۶۲۵ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ساعت ۱۷:۲۰

رئیس اداره آموزش و پرورش دزفول:
مدیران مدارس درصورت دريافت وجه غیرقانونی و اجباری عزل می شوند

رئیس اداره آموزش وپرورش دزفول گفت: دریافت وجه به هنگام ثبت نام از والدین دانش آموزان ممنوع است و در صورت مشاهده چنین مواردی، مدیر خاطی در کمترین زمان ممکن عزل می شود.

 مدیران مدارس درصورت دريافت وجه غیرقانونی و اجباری عزل می شوند

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، غلامرضا نصراله پور ظهر امروز سه شنبه در جلسه شورای پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان دزفول که در محل فرمانداری دزفول برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه گذشته این شورا طرح کمک به هنرستان های شهرستان در راستای تولید پوشاک دانش آموزان به تصویب رسید که خوشبختانه پس از آن جلسه دو دستگاه چرخ خیاطی توسط دفتر امام جمعه و دو چرخ خیاطی توسط دانشگاه علوم پزشکی به آموزش و پرورش تحویل داده شد.

وی به موضوع اصلی جلسه شورای آموزش وپرورش مبنی بر توسعه پیش دبستانی های دزفول اشاره کرد و افزود: هر چقدر که بتوانیم در دوره پیش دبستانی فعالیت بیشتری داشته باشیم دانش آموزان ورودی اول ما با آمادگی و اعتماد به نفس بیشتری وارد مدرسه خواهند شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش دزفول عنوان کرد: با توجه به تغییر سیستم آموزشی کشور حضور کودکان در مقطع پیش دبستانی به یک لزوم تبدیل شده، ضمن اینکه سال گذشته در برخی مناطق شهرستان ما به دلیل آشنا نبودن برخی کودکان با زبان فارسی ۲۵ کلاس دوزبانه داشتیم که قطعا با توسعه پیش دبستانی ها که آموزش زبان فارسی یکی از مزایای این مکان ها است می توانیم شاهد کاهش چنین موارد و مشکلاتی باشیم.

نصراله پور، تعداد ورودی های پایه اول ابتدایی شهرستان در سال تحصیلی ۹۲-۹۳ را ۶ هزار و ۲۸۰ نفر عنوان کرد که از این تعداد ۲ هزار و ۶۸۰ نفر یعنی ۴۲ درصد دوره پیش دبستانی را طی کرده بودند.

توسعه ۱۰۰ درصدی جذب دانش آموزان پیش دبستانی

وی همچنین با بیان اینکه تعداد دانش آموزان ورودی پایه اول در سال ۹۳- ۹۴ بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۳ نفر بوده است، افزود: از این تعداد ۳ هزار و ۳۰۴ نفر یعنی ۵۱ درصد دوره پیش دبستانی را گذرانده بودند ضمن اینکه از ۶ هزار و ۵۶۱ دانش آموز ورودی اول ابتدایی سال تحصیلی ۹۴ تا ۹۵ نیز ۵ هزار نفر یعنی ۸۰ درصد دوره پیش دبستانی را طی کرده بودند.

نصراله پور با اشاره به اینکه دانش آموزانی که دوره پیش دبستانی را طی کنند با آمادگی بیشتری وارد مقطع اول ابتدایی خواهند شد، گفت: برای استان خوزستان یک ضرورت است که تمام دانش آموزان این استان دوره پیش دبستانی را طی کنند و ما نیز در دزفول تلاش داریم تا در سال تحصیلی جدید ۱۰۰ درصد دانش آموزان ورودی اول را در دوره پیش دبستانی پوشش دهیم تا کیفیت کار آموزش شهرستان بالا برود که دراین زمینه نیازمند همکاری ادارات به ویژه در زمینه تبلیغ هستيم.

وی با بیان اینکه دزفول از نظر شاخص جذب دانش آموز به دوره پیش دبستانی رتبه اول را در استان دارد، گفت: تنها مشکل پیش دبستانی ها غیردولتی بودن آنها است هر چند در دو سال گذشته دولت بخشی از هزینه دانش آموزان پیش دبستانی روستاها را تقبل کرده که همین امر قطعا موجب افزایش درصد ورودی شده است.

کسب مقام های کشوری

رئیس اداره آموزش وپرورش در ادامه از کسب دو رتبه کشوری این اداره خبر داد و افزود: در هفته گذشته دارالقرآن خاتم الانبیا دزفول از بین ۵۶۰ دارالقران موفق به کسب رتبه اول کشور شد، ضمن اینکه در بحث مشاوره و مقاله تربیتی نیز مقاله بانوی دزفولی منصوره منصوری رتبه اول کشوری را کسب کرد که واقعا این دو موفقیت عظیم جای تقدیر دارند.

نصراله پور همچنین در خصوص موضوع دریافت وجه برخی مدارس از والدین دانش آموزان در هنگام ثبت نام نیز گفت: هرگونه دریافت وجه به هنگام ثبت نام از والدین دانش آموزان ممنوع است و قطعا در صورت مشاهده چنین مواردی و ارائه گزارش مستند ازسوی مردم، آموزش وپرورش دزفول اختیار تام دارد که مدیر خاطی را در کمترین زمان ممکن عزل کند.

وی یادآور شد: تنها وجه قانونی که باید از دانش آموزان و والدين آنها دریافت شود مبلغ ۳۰۰ هزار ریال برای هزینه کتاب ها و مبلغ ۷۵ هزار ریال برای بیمه است در غیر اینصورت هیچ گونه دریافت وجهی قابل قبول و قانونی نیست، هر چند مدارسی مثل شاهد، مدارس هیئت امنايي، تیزهوشان، نمونه دولتی و به طور کلی مدارس غیردولتی مجاز به دریافت شهریه هستند و جزو موارد ذکر شده محسوب نمی شوند.

رئیس اداره آموزش وپرورش دزفول همچنین خواستار همکاری شهرداری در بحث عوارض آموزشگاه های آزاد و اردوگاه های تحت پوشش آموزش وپرورش درراستای توسعه فضای آموزشی شهرستان شد.

به گزارش دز ان ان، در این نشست از علیرضا اسفنده مدیر دارالقرآن خاتم الانبیای دزفول و بانو منصوره منصوری که موفق به کسب رتبه برتر در مقاله علمی، تخصصی تربیت کشوری شده توسط امام جمعه، رئیس آموزش وپرورش و فرماندار دزفول تقدیر به عمل آمد.

برچسب ها: اداره آموزش و پرورش دزفول دانش آموزان مدیران مدارس