کد خبر : ۲۲۰۷۵۷ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۳/۲۵ ساعت ۱۶:۳۵

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول:
بهسازی جاده کوهستانی احمدفداله دزفول با 140 میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول گفت:بهسازی ، تعریض و آسفالت 51 کیلومتر از جاده های منطقه احمدفداله دزفول با اعتباری افزون بر 140 میلیارد ریال در دست اجراست.

 بهسازی جاده کوهستانی احمدفداله دزفول با 140 میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست

به گزارش شبکه خبری دز (دز ان ان ) عبدالحسین پوررکنی روز سه شنبه به ایرنا افزود:با اجرای این طرح علاوه بر کاهش سوانح رانندگی در مسیر کوهستانی دهستان احمدفداله در بخش شهیون دزفول مسیر ارتباطی روستای ابوالحسن تا خرمیزان هموار می شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح با جدیت از سوی پیمانکار در حال اجراست گفت:تاکنون زیرسازی 26 کیلومتر از این جاده کوهستانی و سخت گذر اجرا شده و تلاش می شود تا پیش از بارندگی های امسال آسفالت شود.
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول با اشاره به اینکه با اجرای این طرح طول مسیر مذکور به نصف کاهش خواهد یافت اظهار کرد:در بازدید صورت گرفته نوع مصالح بکار رفته در زیر سازی این جاده از نظر استاندارد مورد تایید قرار گرفت.
پوررکنی همچنین در خصوص اجرای گام نخست جاده پاشنه زاگرس در دزفول نیز گفت: جاده پاشنه زاگرس شامل چهار قطعه می باشد که سه قطعه آن شامل 90 کیلومتر در محدوده شهرستان دزفول واقع است.
جاده پاشنه زاگرس که برای اتصال شمال خوزستان به اصفهان طراحی شده به دلیل عبور از مناطق کوهستانی رشته کوه زاگرس به طرح پاشنه زاگرس شهرت یافته است.
این طرح در چهار قطعه تقسیم بندی شده که قطعه اول آن از شهر حسینیه در اندیمشک آغاز و تا سه راهی شهیون دزفول ادامه دارد ضمن اینکه قطعه دوم از سه راهی شهیون تا روستای گاومیر ، قطعه سوم از روستای گاومیر تا سردشت و قطعه چهارم از روستای ایسپره سردشت تا لالی می باشد.
وی افزود:قطعه سوم این طرح حدفاصل روستای گاومیر تا روستای ایسپره قرار است در مدت 40 ماه با اعتباری افزون بر 280 میلیارد ریال از محل منابع ملی و نفت اجرا شود.
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول با اشاره به اینکه اجرای این طرح باهدف محرومیت زدایی از خردادماه امسال توسط شرکت پیام سازه گستر آغاز شده است اظهار کرد:با اجرای این طرح جاده فعلی تعریض وضمن برداشتن موانع بهسازی می شود.
وی افزود:با اجرای جاده موسوم به پاشنه زاگرس اهالی بخش سردشت و شهیون فاصله تا شهر دزفول را با زمان کمتری طی خواهند کرد.
پوررکنی ضمن تقدیر از تلاش نماینده دزفول برای اجرای این طرح و همکاری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت:اداره راه وشهرسازی دزفول امسال بیش از یک هزار میلیارد ریال طرح راهسازی در دست اجرا دارد که برخی از این طرح ها با پیشرفت 70 درصدی و برخی دیگر حدود 50درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی در خصوص طرح نیمه کاره چهار راه آوج دزفول نیز گفت:تعریض باند شرقی جاده سه راه بنوت بطور کامل اجرا و 2 بانده شده و تعریض سه راهی بنوت تا سیاه منصور نیز با حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست ضمن اینکه باند غربی آن نیز در حال انجام است که برای اجرای آن به دلیل وجود شبکه فاضلاب و زهکش نیاز به حمایت و همکاری شبکه آبیاری،آب و فاضلاب و جهاد کشاورزی است.
پوررکنی اظهار کرد:در محل تقاطع چهار راه آوج نیز طبق آخرین تصمیم اتخاذ شده خاکریزی و درختکاری می شود و میدانی در وسط آن احداث خواهد شد.

برچسب ها: معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول احمد فداله عبدالحسین پوررکنی بهسازی جاده