کد خبر : ۲۲۰۰۸۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۱/۰۷ ساعت ۱۲:۳۰

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران:
نظام باید با امتداد راه شهدا تداوم یابد

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: نظام باید با امتداد راه شهدا تداوم یابد، همان راهی که امروز مارا به این برجستگی رسانده بنابراین نباید آن مسیر گذشته را گم و فراموش کنیم. به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، محمد حسین صفارهرندی ظهر امروز پنجشنبه در یادواره بزرگ سردار شهید دزفولی “حاج عظیم محمدی زاده” که با حضور باشکوه مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و حضور باشکوه مردم فشرهای مختلف در حسینیه ثار الله دزفول برگزار شد

 نظام باید با امتداد راه شهدا تداوم یابد

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: نظام باید با امتداد راه شهدا تداوم یابد، همان راهی که امروز مارا به این برجستگی رسانده بنابراین نباید آن مسیر گذشته را گم و فراموش کنیم.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، محمد حسین صفارهرندی ظهر امروز پنجشنبه در یادواره بزرگ سردار شهید دزفولی “حاج عظیم محمدی زاده” که با حضور باشکوه مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و حضور باشکوه مردم فشرهای مختلف در حسینیه ثار الله دزفول برگزار شد، اظهار کرد: سرداران، جانبازان و بازماندگان جبهه و جنگ در شهر مقاومت دزفول بی شک ستاره های تابناک سپهر ایران اسلامی و جهان اسلام محسوب می شوند.

وی افزود: امثال شهید عظیم محمدی زاده متعلق به خانواده هایی هستند که شرافت خانوادگی آنها زبانزد است، البته این شرافت به اشرافیت ارتباطی ندارد. ممکن است یک خانواده از نظر مادی تهی دست باشند اما شرافت خانوادگی در جمع آنها موج بزند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: بنابراین ما باید ازاین موضوع درس و عبرت بگیریم و اگر می خواهیم آینده سالمی داشته باشیم باید پست ها و عناوین را به افرادی منتسب و الصاق کنیم که ازویژگی شرافت خانوادگی برخوردار باشند.

صفارهرندی بابیان اینکه درکتاب معرفی شهید محمدی زاده آمده که وی همیشه درکنار رزمنده های معمولی می نشست و سرشار از تواضع بود، افزود: عمل صالح از وی یک شخصیت جدید و بزرگ ساخت. فاصله بین دوره شخصیت ساده این شهید تا دوره تبدیل به یک شخصیت وارسته تنها چندسال است، بنابراین باید برای الگو گرفتن از شهید محمدی زاده کتاب مملو از معرفت که مربوط به ویژگی های شخصیتی این شهید است خوانده شود.

وی عنوان کرد: با شناخت این شهید می توانیم به شاخص های دین داری و انقلابی ماندن برسیم.

مشاور فرمانده سپاه کل پاسداران یادآور شد: انقلاب ما با چنین شهدای پایبند و بزرگی که داشت مسیر را به گونه ای طی کرد که اکنون دشمنان قدیمی ما اعتراف می کنند که این نظام جایگاه تثبیت شده ای دارد و بهترین کار این است که از در مذاکره وارد شوند.

صفارهرندی بابیان اینکه برخی ازاین خط گفتگوی نظام برداشت اشتباه کرده اند، گفت: این گوهر وجودی انقلاب است که درحال تحمیل کردن خود به تمام جهان است به گونه ای که دشمن ناگزیر به مذاکره شده و این گوهر نظام و انقلاب محصول عمل صالح فرزندان شهید خود همچون شهید محمدی زاده است.

وی شهدا را مصداق استقامت فی سبیل الله برشمرد و عنوان کرد: ایران همان کشور سابق با همان مرزهای جغرافیایی است اما استقامت و پایبندی شهدای ما در زمان جنگ تحمیلی باعث شد که ایرانی که قبلا یک رژیم استکباری بود اکنون به قدرت مقابل آن دوران خود تبدیل شود و باعث شد تا دشمنان ما متوجه شوند که باید ایران را در معادلات جهانی به حساب بیاورند.

مشاور فرمانده سپاه کل پاسداران همچنین افزود: امروزه دشمن باور کرده که ایران یک بازیگر اصلی در خصوص آینده کشور سوریه است هرچند دشمنان قبل ها ادعا داشتند که مسائل کشورهای عربی هیچ ارتباطی به ایران ندارد اما امروزه سرنوشت بسیاری از کشورهای عربی همچون یمن، عراق، لبنان و سوریه بدون حضور تاثیر گذار ایران ممکن نیست چون ما ثابت کردیم که مسیر این نظام توسط شهدا و آرمان های آنها گشوده شده است.

صفار هرندی عنوان کرد: گذشته را باید سابقه ای برای نتیجه گیری در آینده قرار داد، برای بقای المی که به برکت شهدا امروزه دارد در برابر جهانیان خودنمایی می کند نباید با عشوه با دشمنان برخورد کرد. شروع این نظام و انقلاب با شهدا و امثال شهید محمدی زاده ها بوده پس نباید ادامه این راه به شکل دیگری باشد.

وی گفت: چشم پاکی و تقوای رزمندگان میراثی بود که از خانواده های خود برده بودند بنابراین نباید این میراث را با هرزگی و نگاه بی جهت به مسائل فرهنگی ازبین برد و تغییر داد. امتداد راه شهیدان باید به همان صورتی باشد که امروز مارا به این برجستگی رسانده بنابراین نباید آن مسیر گذشته را گم و فراموش کنیم.

مشاور فرمانده سپاه کل پاسداران همچنین با بیان اینکه دزفول همواره صادرکننده نیروهای انسانی با ارزش و قوی به تمام کشور بوده خواستار تداوم این راه و پیش قدم ماندن دزفول در زمینه تامین نیروهای انسانی و خدمت رسانی به کشور شد.

سردار شهید دزفولی “عظیم محمدی زاده” متولد سال ۱۳۳۲ و کارمند شرکت کشت و صنعت کارون ، یکی از ستون های اصلی لشکر هفت حضرت ولیعصر (عج) در طول جنگ تحمیلی بود که در تاریخ ششم اسفند ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نائل آمد





برچسب ها: حاج عظیم محمدی زاده دزفول محمد حسین صفارهرندی مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران یادواره بزرگ سردار شهید دزفولی