کد خبر : ۲۲۲۱۹۵ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ ساعت ۱۲:۳۸

دبیر کارگروه پهپادهای غیرنظامی اتحادیه هوافضای کشور عنوان کرد:
وجود 10 هزار نفر کاربر ربات های پرنده و پهپاد غیرنظامی هوشمند در ایران/ بکارگیری پنج هزار پهپاد غیرنظامی در فعالیت های شغلی

دبیر کارگروه پهپادهای غیرنظامی اتحادیه هوافضای کشورگفت: براساس سرشماری صورت گرفته، بیش از 10 هزار نفر کاربر ربات های پرنده و پهپادغیرنظامی هوشمند در ایران وجود دارد.

 وجود 10 هزار نفر کاربر ربات های پرنده و پهپاد غیرنظامی هوشمند در ایران/ بکارگیری پنج هزار پهپاد غیرنظامی در فعالیت های شغلی

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، حامد سعیدی پیش از ظهرامروز دوشنبه در آیین راه اندازی اولین یگان پهپادی امداد و نجات کشور در دزفول، اظهارکرد: بر اساس سرشماری صورت گرفته، بیش از 10 هزار نفر کاربر ربات های پرنده و پهپادغیرنظامی هوشمند در ایران وجود دارد که ازاین تعداد، حدود پنج هزار پهپاد غیرنظامی در ایران در فعالیت های شغلی به کار گرفته می شوند. 

وی افزود: به طور کلی، هر 6 ماه یک بار ، آمار پهپادهای غیرنظامی کشور رشد 2 برابری را تجربه می کند. 

دبیر کارگروه پهپادهای غیرنظامی اتحادیه هوافضای کشور یادآوری کرد: این پهپادها برای کاربری غیر نظامی استفاده می شود و در طرح ساماندهی آنها، طبقات و شاخه های مختلف فعالان این حوزه و مشاغل مرتبط در نظر گرفته شده است.

سعیدی ادامه داد: این طبقات بهره برداران و فعالان حوزه های مختلف، تولید کنندگان، آموزش دهندگان و مراکز آموزشی، تعمیرکنندگان و همچنین وارد کنندگان و فروشندگان را شامل می شود.

سعیدی در ادامه با بیان اینکه استان های خوزستان ، بوشهر و فارس بیشترین میزان بهره برداری سامان دهی شده از پهپاد را در کشور دارند افزود:با توجه به گسترش روزافزون کاربرد پهپادها در فعالیت های غیرنظامی، به دنبال تدوین طرح ساماندهی و تنظیم مقررات فعالیت این پرنده ها در آسمان کشور هستیم.

وی عنوان کرد:در شرایطی که ایران جزء 10 کشور برتر جهان در دانش رباتیک است بنابراین نباید در این زمینه نگاه به خارج از کشور باشد.

سعیدی همچنین گفت: در نخستین گام حدود 100 داوطلب کاربر پهپاد برای فعالیت های امداد و نجات در یگان پهپادی امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در دزفول شناسایی شده که 30 نفر کاربر ساماندهی شده هستند.

برچسب ها: حامد سعیدی دبیر کارگروه پهپادهای غیرنظامی اتحادیه هوافضای کشور