کد خبر : ۲۲۱۳۴۶ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۶/۳۱ ساعت ۲۱:۰۴

معاون فرماندار دزفول خواستار شد؛
لزوم توجه جدی شهرداری دزفول به جمع آوری متکدیان/ مدارس شهرهای اقماری دزفول وضعیت مناسبی ندارند

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول بر لزوم جدیت و توجه شهرداری دزفول در جمع آوری متکدیان سطح شهر و به ویژه کودکان کار تاکید کرد.

 لزوم توجه جدی شهرداری دزفول به جمع آوری متکدیان/ مدارس شهرهای اقماری دزفول وضعیت مناسبی ندارند

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، امیر عیسی زاده ظهر امروز چهارشنبه در نشست شورای آموزش وپرورش دزفول، اظهار کرد: در زمینه پیش دبستانی ها ناهماهنگی زیادی بین آموزش و پرورش و بهزیستی در خصوص ارائه مجوز برای ایجاد پیش دبستانی وجود دارد.

وی افزود: این ناهماهنگی ها موجب دریافت اعتراضات و گزارشات زیادی به ما از بخش مرکزی و سردشت شده که شایسته است هرچه زودتر این مشکل برطرف شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول به کمبودهای مدارس شهرهای اقماری دزفول به ویژه در شهر سیاه منصور و میانرود اشاره کرد و خواستار توجه ویژه به رفع مشکلات آموزشی و کمبود امکانات مدارس این مناطق شد.

عیسی زاده تصریح کرد: محرومیت های آموزشی در ۲ بخش سردشت و شهیون دزفول نیز در هیچ جای کشور نظیر ندارد که جای تاسف دارد.

لزوم بازدید از مدارس مناطق محروم
وی همچنین بر لزوم بازدیدهای مکرر مسئولان آموزش و پرورش از مدارس مناطق محروم و شهرهای اقماری دزفول در جهت آشنایی و رفع مشکلات آنها تاکید کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول در ادامه، با بیان اینکه ایجاد شور و نشاط در مدارس صرفا محدود به فضاسازی های صورت گرفته توسط شهرداری نیست، گفت: ایجاد شور و نشاط در مدارس باید به یک برنامه مدون و مستمر و با انجام یک سری اقدامات سراسر شور و هیجان از سوی آموزش و پرورش دزفول برای دانش آموزان تبدیل شود.

عیسی زاده همچنین خواستار افزایش همکاری اعضای شورای شهر و مدیران دستگاه های اجرایی با آموزش و پرورش شد و افزود: زیربنای فکری هر جامعه را آموزش و پرورش تشکیل می دهد و در همین راستا باید فرهنگ را در جامعه نهادینه کرد تا جامعه ای با فرهنگ داشته باشیم.

وی با اشاره به حضور برخی کودکان تکدی گر در مناطق مختلف سطح شهر، عنوان کرد: این کودکان کار بارها جمع آوری و یا دستگیر شده اند چرا که اقدام آنها کاملا خلاف قانون و جرم محسوب می شود و مطابق با نظر دادستانی شهرستان، مجرم محسوب می شوند که به صورت کاملا سازماندهی شده و حرفه ای اقدام به تکدی گری می کنند.

عیسی زاده با تاکید بر اینکه جمع آوری و سازمان دهی این کودکان وظیفه شهرداری و بهزیستی است، بیان کرد: با وجود نامه نگاری های متعدد فرمانداری با شهرداری و شورای شهر متاسفانه تاکنون شاهد عملکرد قابل قبولی ازسوی شهرداری برای جمع آوری این متکدیان نبوده ایم.

وی افزود: شهرداری دزفول به دلیل مشکلات اعتباری و حجم فعالیت ها تاکنون به صورت جدی وارد این بحث نشده که امیدوار هستیم ریاست جدید شورای شهر دزفول در زمینه جمع آوری و ساماندهی این متکدیان و به ویژه کودکان با جدیت بیشتری وارد عمل شود.

برچسب ها: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول امیر عیسی زاده آموزش وپرورش دزفول