کد خبر : ۲۲۲۲۲۵ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۲/۲۳ ساعت ۱۵:۲۸

فرماندار دزفول:
بی مهری میراث فرهنگی نسبت به پل باستانی پایان یابد/ پل تاریخی دزفول، شناسنامه خوزستان است

فرماندار دزفول گفت: بی مهری میراث فرهنگی دزفول نسبت به پل باستانی پایان یابد چرا که این پل شناسنامه خوزستان و دزفول است.

 بی مهری میراث فرهنگی نسبت به پل باستانی پایان یابد/ پل تاریخی دزفول، شناسنامه خوزستان است

به گزارش خبرنگار شبکه خبریدز(دز ان ان)، حبیب اله آصفی پیش از ظهر امروز دوشنبه در جلسه ستاد نوروزی شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: افزایش سیاه چادرهای عرضه کالا و صنایع دستی دزفول در ایام نوروز باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود : اینکه عده ای از لفظ سیاه چادر تعبیرات قومیتی برداشت می کنند اصلا پسندیده و صحیح نیست بنابراین کسانی که بااین لفظ مشکل دارند می توانند از چادرها و غرفه هایی بارنگ سفيد همانند چادرهای هلال احمر استفاده کنند. 

فرماندار ویژه دزفول به فروش ده ها میلیون تومانی صنعتگران دزفولی ازطریق برپایی سیاه چادر در ورودی های شهر از جمله چهارراه آوج اشاره کرد و گفت: امسال بایدعلاوه بر ورودی های شهر در بخش های سردشت و شهیون نیز که سیل عظیم جمعيت مسافران به آنجاسرازیر می شودسیاه چادرهای متعددی برپا شود.

آصفی عنوان کرد : کسب درآمدازطریق این سیاه چادرها درواقع همان اقتصاد مقاومتی به صورت خرد است چرا که مردم دزفول با پشتکاروهمت خود اقدام به برپایی این سیاه چادرها و کسب درآمدمی کنند که اشتغالزایی موقت بسيار ارزشمندی است.

وی بابیان اینکه عالی ترین و باکیفیت ترین کپوی کشوردر روستاهای دزفول و توسط بانوان روستایی این شهرستان تولید می شود، افزود : بسیاری ازروستاییان دزفول از طریق فروش این کپوها امرار معاش می کنند و خوشبختانه با پیگیری و بازدیدهایی که به عمل آورده ایم مشخص شد که فروش محصولات کپو و ارسال آنها به نقاط مختلف کشورتوسط همین تولیدکنندگان روستایی در وضعیت بسيار خوبی است. 

فرماندار ویژه شهرستان دزفول تصریح کرد: میراث فرهنگی شهرستان باید نسبت به برپایی غرفه های مخصوص عرضه و فروش کپوی دزفول در ورودی های شهر اقدام کند و پس از برپایی این غرفه ها تبليغات خوبی را نیزبرای معرفی آنها انجام دهد.

آصفی بااشاره به سرمایه گذاری  23 هزار میلیاردتومانی در دزفول و درقالب پروژه های بزرگ ، افزود: برای انجام اقدامات بزرگ قطعا موانع بزرگی نیزوجود دارد اما برای انجام اقدامات نظیر همین سیاه چادر ها و غرفه ها نباید مانع تراشی کرد بنابراین بایدهرچه زودتر نسبت به رفع مشکلات و موانع محل های استقرار این سیاه چادرها در ورودی های شهر اقدامات لازم انجام شود. 

وی بابیان اینکه در نوروز 95 جمعيت چندهزار نفری از سیاه چادرهای موجود در 4 راه آوج استقبال کردند، گفت: شهرداری های شهرهای اقماری ، پلیس راه و اداره راه نیز باید در جهت رفع موانع و مشکلات ترافیکی این سیاه چادرها همکاری کنند تا در نوروز 96 بتوانیم افزایش چند برابری این سیاه چادر ها را به ویژه در 4 راه آوج داشته باشیم.

فرماندار ویژه دزفول همچنین خواستاربرپایی سیاه چادرهای عرضه صنایع دستی در شمس اباد و روستای شوی و اطراف آبشار شوی شد و عنوان کرد: باید با بسیج امكانات در ايجاد این اشتغالزایی ها و اقتصاد مقاومتی کوچک سهیم باشيم. 

آصفی در ادامه با انتقاداز میراث فرهنگی دزفول به دليل عدم اجازه بازسازی پل باستانی و کم توجهی به این اثر اظهار کرد: پل باستانی دزفول شناسنامه خوزستان و این شهرستان است و این همه بی مهری نسبت به این جاذبه ارزشمند به دور از انصاف است در حالی که اگر این پل در کشور دیگری قرار داشت درآمدهای میلیاردی از آن به دست می آوردند.

وی بابیان اینکه میراث فرهنگی دزفول باید تکلیف پل تاریخی و 1800 ساله دزفول را هرچه زودتر مشخص کند، تصریح کرد: نباید پروژه های احداث جان پناه و بهسازی های پل باستانی هربار به دلایل واهی با حکم ازسوی میراث فرهنگی متوقف شود ضمن اینکه ما در فرمانداری نیزدرخصوص مدیریت این پل ارزشمند تاریخی از تلاشی دریغ نخواهیم کرد چرا که این اثرملی یادگاراعصارتاریخی این دیارکهن است.

برچسب ها: فرماندار دزفول حبیب اله آصفی