کد خبر : ۲۲۰۰۸۵ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۱/۰۸ ساعت ۱۲:۰۴


نمایندگان منتخب دخالت های خود را آغاز کرده اند

حدود یک ماه از انتخابات مجلس شورای اسلامی می گذرد، تقریبا تکلیف نمایندگان در بسیاری از حوزه های انتخابیه مشخص شده است، هر چند که مجلس دهم هنوز به صورت رسمی آغاز به کار نکرده است و نمایندگان منتخب بر روی صندلی های سبز خود جلوس نکرده اند اما از هم اکنون زمزمه های دخالت بسیاری از نمایندگان تازه انتخاب شده در برخی حوزه های مدیریتی دولتی و خصوصی به گوش می رسد.

به گزارش شبکه خبری دز (دز ان ان)، اولین هدف نمایندگان و مسئولانی که تازه در منسبی نسب شده اند، شرکت های و برخی ادارت دولتی در شهر های کوچک است، عمده ترین دخالت ها نیز از سوی نمایندگان صورت می گیرد چرا که منتخبان مجلس در زمان تبلیغات انتخاباتی آنقدر وعده و وعید داده اند و خود را وام دار هواداران خود کرده اند، که بلافاصه بعد از رسیدن به جایگاه نمایندگی در پی جبران آن هستند.

شرکت های تولیدی ریز و درشت کشور که با مشکلات مدیریتی همراه است، از اولین مراکزی هستند که در تیررس این نمایندگان قرار دارند، به همین دلیل، باعث ایجاد برخی رابطه های غیر شفاف در سیستم مدیریتی می شوند که اتفاقا وجود چنین رابطه های غیر شفاف مدیریتی از دلایل ناکارامدی و آسیب به بنگاهایی اقتصادی است.

هر مقامی از نماینده گرفته تا استاندار در شرکت های دولتی در شهرستان ها با اعمال سلیقه شرکت ها را از ریل اصلی خود دور می کنند.

یکی از شرکت های بزرگ دولتی در شمال کشور با نوع عدیده ای از این مشکل مواجه است به طوری به گفته برخی از کارکنان این شرکت، سهم خواهی نمایندگان مجلس باعث عدم رشد شرکت شده است، گویا هر کدام از نمایندگان که موفق به ورود به مجلس می شوند گروهی را که با خود همراه هستند را در بخش های مختلف استان مشغول به کار می کنند.و از قضا اولین هدف آنها همین شرکت کاغذ سازی است.

زد و بند های عجیب در استخدام نیروهای شرکت ها و پست های ساختگی و آنی از معظلاتی هستند که پس از هر بار انتخابات در برخی از شرکت ها به چشم می خورد، شرکت زیر نیز یکی از بزرگ ترین کارخانجات تولید کاغذ در  کشور از جمله این شرکت هایی است که از این آسیب جان سالم به در نبرده است.

یکی از مدیران سابق این شرکت، می گوید؛ حق طبیعی نمایندگان است که در کارهای اجرایی نظارت کامل داشته باشند، اما متاسفانه برخی از این نمایندگان به جای نظارت، در امور دخالت می کنند که این دخالت ها آسیب های جدی به شرکت وارد کرده است، گاهی از این نمایندگان پا را فراتر می گذارند و اصرار به عزل و نسب مدیران می کنند که درنتیجه آن گاهی افراد ناکارآمد بر سر کار می آیند.

نکته جالب این است که گاهی خود نمایندگان نیز بر این رفتار ها اذعان دارند و رفتار برخی از همکاران خود را در برخورد با شرکت های تولیدی دولتی تایید می کنند، در همین ارتباط عباس فلاحی باباجان در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: متاسفانه برخی از همکاران ما به وضوح در مسائلی که به آنها مربوط نیست دخالت می کنند.

این نماینده مجلس افزود: برخی از نمایندگان با تهدید و اعمال فشار به برخی از مسئولان استانی و شهرستانی افرادی را که معرفی کنند و مد نظرشان است را در پست های کلیدی جای می دهند، این اقدام نمایندگان علاوه بر اینکه در بلند مدت باعث کاهش بهره وری می شود، ریشه تولید را در کشور از بین خواهد برد.

این نماینده مجلس درباره علل برخورد این نمایندگان نیز گفت: نمایندگان متاسفانه در زمان تبلیغات انتخاباتی از هیچ اقدامی فروگذار نمی کنند و گاها وعده های را در این زمان به هواداران خود می دهند که بعد از انتخابات نمی توانند از زیر آن شانه خالی کنند و همین عوامل باعث ایجاد فشار به نماینده می شود و نمایندگان را واردار به فشار به مسئولان می کند.

شاید تا زمانی که بنگاههای اقتصادی و تولیدی دولتی هستند همواره باید شاهد این نوع فراز و نشیب ها در عرصه مدیریت و عملکرد شرکت ها باشیم چون در این نوع مدیریت تنها چیزی که اهمیت ندارد بهره وری است حال چه این بهره وری مالی باشد یا بهره وری انسانی باشد.

تابناک

برچسب ها: نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی