کد خبر : ۲۲۱۸۰۲ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۹/۱۵ ساعت ۱۳:۱۰

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی در نخستین یادواره شهید مدافع حرم ابوالقاسمی،
مدافعان حرم نقش تعیین‌کننده‌ای در تغییر معادلات سیاسی سلطه‌گران دارند

مسئول دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان: شهدای مدافع حرم قهرمانانی هستند که تلاش‌های مقامات آمریکایی برای به رسمیت رساندن دولت داعش را به باد دادند.

 مدافعان حرم نقش تعیین‌کننده‌ای در تغییر معادلات سیاسی سلطه‌گران دارند

به گزارش دز خبر( دز ان ان) حجت الاسلام و المسلمین شفیعی، درنخستین یادواره‌ شهید مدافع حرم، بسیجی شهید سید مجتبی ابوالقاسمی که صبح امروز( دوشنبه 15 آذر) با حضور فرماندار دزفول و سایر مسئولان شهری در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برگزار شد؛ به نقش تعیین کننده جوانان در معادلات سیاسی سلطه گران در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: جوانان ما نقش تعیین کننده ای در تعیین معادلات سیاسی و برنامه ریزی‌های نظام سلطه دارند. شاید در آغاز حوادث سوریه، تحلیل درستی از طرف بسیاری از کارشناسان نبود؛ ولی امروز بعد از چند سال و طرح برخی مسایل پشت پرده، می بینیم که شهدای مدافع حرم، مدافعان حرم و تحلیل های درست رهبری چقدر تعیین کننده بوده اند.

وی ادامه داد: تشکیل داعش و شکل‎گیری آن بخشی از اهداف صهیونیسم در تحقق شعار از نیل تا فرات بود. همه محاسبات با دقت انجام شده بود و تمام موقعیت ها و محدوده های جغرافیایی و آبی تعیین شده بود. در کتاب خاطرات ترجمه شده کلینتون نوشته شده که به 120 کشور سفر کردم تا سران این کشورها را قانع کنم که تشکیل دولت داعش، یک ضرورت است.   

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی تصریح کرد: بهترین و پیشرفته ترین سلاح ها را در اختیار جریان تروریست قرار دادند و تصمیمی داشتند بعد از تشکیل داعش، به آن‌ها در سازمان ملل یک کرسی بدهند و آن را به رسمیت بشناسند. یعنی دقیقا همان کاری که در شکل گیری اسرائیل انجام دادند. اما دست قدرت الهی و تشخیص درست رهبر انقلاب و به میدان آمدن مدافعان حرم تمام معدلات آن ها بهم ریخت. شهدای مدافع حرم قهرمانانی هستند که نتیجه 120سفر رسمی مقامات آمریکا را به باد دادند.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان بیان داشت: سعادت برای شهدای این مسیر است. همان طور که برای شهدای بدر احترام وجود دارد، برای این شهدا هم وجود دارد. این شهدا و شهید ابوالقاسمی نشان افتخار بر سینه دارند چرا که راه درست را شناختند و جان خود را تقدیم آن کردند.

وی عنوان کرد: صدها سال است که میلیون ها نفر این ذکر را به امام حسین می گویند که ای کاش ما هم با شما  می بودیم و به شهادت می رسیدیم. اما چه کسی می تواند بگوید این ادعا واقعیت دارد؟ چه کسانی بجز شهدای مدافع حرم این ادعا را عملی کردند؟ اینها کسانی هستند که اگر در کربلا و روز عاشورا بودند امام را تنها نمی گذاشتند.
شهدای مدافع حرم مدعیان راستگویی بوند که تایید ادعایشان، شهادتشان بود. امروز باب جدیدی از شهادت با شهدای مدافع حرم، از شهید ابوالقاسمی گرفته تا شهید قربانی باز شده که زمان می خواهد تا معلوم شود این ها که بودند و چه کردند.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی به بیان خاطره‌ای از شهید قربانی، یکی از شهدای مدافع حرم پرداخت و تعریف کرد: در فرودگاه مهرآباد شهید قربانی را دیدم که تازه از سوریه برگشته بود. از او در خصوص اوضاع پرسیدم گفت ما ابتدا که در سوریه بودیم و به مردم کمک می کردیم، مردم به ما اعتماد نداشتند و ما را نمی پذیرفتند. به تدریج که ما در شهرک‌ها، منزل به منزل، خانه ها را از داعش می گرفتیم و مردم می دیدند حتی دست به برگ کاغذی در خانه هایشان نمی زدیم در فاصله خیلی کوتاهی نگاه آن ها به ما عوض شد و مردم سوریه متوجه شدند که ما فقط برای کمک به آن ها آمده‌ایم و مطلقا چشم به اموال آن ها نداریم.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان گفت: امروز آمریکا و اسرائیل نمیتوانند بگوییند ما تصمیم گیرنده هستیم. حالا اتفاق جدیدی افتاده است. ایمان و جان به مصاف سلاح و ادوات نظامی آمده. امروز دنیا در برابر شهدای مدافع حرم سر تعظیم فرود خواهد آورد.

وی در پایان به برگزاری این مراسم در دانشگاه و در آستانه 16 آذر و روز دانشجو هم اشاره کرد و افزود: این مراسم در آستانه 16 آذر نشان می‌دهد که همه اقشار و از جمله جامعه دانشگاهی بر نظام و آرمان های انقلاب استوار و ثابت قدم هستند و آنطور که امام عزیزمان وعده، داده روزی خواهد رسید که این انقلاب را به امام زمانمان تقدیم کنیم.

در ادامه این مراسم نیز پدر شهید ابوالقاسمی به بیان نکاتی در خصوص فرزند شهیدش پرداخت و جوانان را به تقوای الهی و درس خواندن با انگیزه برای خدمت به خلق خدا توصیه کرد.

در خلال این مراسم از خانواده شهید نیز تقدیر به عمل آمد.

برچسب ها: شهید سید مجتبی ابوالقاسمی شهید مدافع حرم حجت الاسلام و المسلمین شفیعی مسئول دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان