کد خبر : ۲۲۲۶۴۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ساعت ۱۲:۴۶

به بهانه روز شوراها
با گذشت 8 ماه از حضورتان درشهرداری و شورا آیا نسبت به زمان مشابه گذشته، عملکرد بهتری داشته اید!؟

پس از انتخاب مهندس دوایی فر با آراء قاطع همه اعضای شورا، مسئولیت وی سنگین تر شده و قاعدتا این رای قاطع گواه آن است که شورا بهترین گزینه را انتخاب کرده و باید بهترین عملکرد را از این گزینه شاهد خواهیم باشیم!

 با گذشت 8 ماه از حضورتان درشهرداری و شورا آیا نسبت به زمان مشابه گذشته، عملکرد بهتری داشته اید!؟

در اهمیت و لزوم شورا ها همین بس که در کتاب آسمانی قرآن که همانا دستورالعمل زندگانی انسان ها به سوی رستگاری است، سوره ای به نام شورا وجود دارد. همچنین در روایات متعدد نقل شده است که پیامبر اکرم ( ص ) و امامان ( ع ) در مواقع تصمیم گیری با دیگران مشورت می کردند و این امر از ابتدای انقلاب حسب نظر امام راحل با جدیت پیگیری شد فلذا اصول مختلفی در قانون اساسی به این موضوع پرداخته است.
شرایط تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا طی دهه 70 عملیاتی شد و پس از گذشت چهاردوره با تجربیات تلخ و شیرینی در این مقوله مواجه ایم که نیاز به تامل و تحلیل منطقی دارد و باید منصفانه اذعان داشت در بسیاری از شهرهای کشور برایند حرکت و توسعه در این خصوص رو به جلو بوده است.
مع الوصف به زعم نگارنده مواردی وجود دارد که در رابطه با فعالیت شورا حسب اعتقاد به اصل مدیریتی »بهبود مستمر نیاز به بررسی کارشناسانه و تصحیح و تقویت از سوی مجاری قانونی تصمیم سازی و تصمیم گیری دارد«، مورد بررسی قرار میگیرند.
قریب به یک سال از انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر دزفول می گذرد، امروز در 9 اردیبهشت و روزی که در تقویم رسمی کشور به نام شوراها نامیده شده، ضمن خسته نباشید و تشکر از اعضای شورای شهر دزفول مطالب و سوالاتی که در ذهن نگارنده و احیانا دیگر شهروندان وجود دارد را در چند سطر بیان می کنم.
پس از انتخاب مهندس دوایی فر با آراء قاطع همه اعضای شورا، مسئولیت وی سنگین تر شده و قاعدتا این رای قاطع گواه آن است که شورا بهترین گزینه را انتخاب کرده و باید بهترین عملکرد را از این گزینه شاهد خواهیم باشیم!
حال سوال نگارنده در این خوص این ایت که:
* با گذشت 8 ماه از حضورتان در شهرداری و شورا آیا نسبت به زمان مشابه گذشته، عملکرد بهتری داشته اید!؟
* باتوجه به اینکه دوره پنجم شورای اسلامی شهردزفول از نظر تخصصی با حضور برخی اعضای کارشناس در حوزه مسایل شهری از دوره ی گذشته سطح مطلوب تری دارد، آیا اعضای محترم شورا در قامت یک شهروند چقدر از عملکرد خود راضی هستند!؟

*آیا کمیسیونهای شورای شهر کارهای تخصصی خود را بخوبی پیش برده اند و اگر پاسخ مثبت است چرا عملکرد خود را منتشر ننموده تا مردم تغییرات را ببینند!؟
*در حوزه فرهنگی و اجتماعی با توجه به اینکه دزفول سبقه و صبغه بلند آوازه فرهنگی دارد و در دوره گذشته با اضافه کردن معاونت فرهنگی اجتماعی فعالیتهای چشمگیری در این زمینه صورت گرفته است، حال در پایان اولین سال انتخاب شورای پنجم، چرا خروجی کمیسیون فرهنگی تقلیل بودجه فرهنگی به نصف و نزول جایگاه معاوت فرهنگی اجتماعی به واحدی به نام مدیریت فرهنگی شده است؟!
*آیا شهردار با کار فرهنگی مخالف است و یا شورا توانایی برنامه ریزی در این زمینه را ندارد!؟
* در حوزه فنی و عمرانی پس از بهره برداری از پرژه نیمه تمام فتح المبین که اکنون به حال خود رها شده، چه پیشترفتهایی در پروژه های 10 ساله جناب دوایی فر از جمله، برج طاووس، گذر قائم، پارکینگ دروازه، پارکینگ نیمه تمام نیایش، هزاره سوم و... صورت گرفته!
* با توجه به اینکه شورا بایستی تابع نظرات مردمی باشد و روح شوراها نیز بر همین پایه استوار است،نکته قابل تامل این است، مردمی که نارضایتی خود را بصورت نافرمانی مدنی از یک راه بندان بسیار کوچک شریعتی 45متری اعلام و برای رفع این موانع آتش به اختیار شدند، بیم آن ندارید که اگرمردم از اوضاع و احوال این پروژه ها باخبر شوند و بدانند سرمایه های آنها چگونه در رکود و در ابهام بسر می برد، چه حرکتی انجام خواهند داد؟!
* درحوزه خدمات شهری تلاشهای بسیاری شده ولی شهرداری مشکلات بسیاری در این زمینه ها دارد، شورا چه برنامه ای برای تفکیک وجمع آوری زباله و استفاده بهینه از این طلای سیاه را دارد؟!
*برای ناوگان قلیل، فرسوده و غیر استاندارد اتوبوسرانی و تاکسیهای فرسوده و بدون سرمایش چه طرحی دارد!؟
* آیا نظافت شهری، مبلمان شهری، منظر و نمای شهری و همچنین زیباسازی شهر در شان مردم دزفول است!؟ چه برنامه هایی در این خصوص دارید؟
* شورای شهر برای بافت کهنه،قدیمی و فرسوده شهر چه برنامه ای دارد!؟
*منابع درآمدی نوینی که قبل و بعد از انتخاب شهردار از آن صحبت به میان آورد چه هستند و نمود آن در بودجه شهرداری چگونه است!؟
* طبق ماده 71 بند 31 قانون بایستی صورت مالی و بودجه شهرداری را منتشر و در اختیار مردم قرار دهید، آیا بودجه در اختیار مردم قرار گرفته است!؟
*وضعیت طرح تفضیلی شهر چگونه است؟ آیا تعیین تکلیف شده تا وضعیت حریم و محدوده قانونی مشخص شود و این بحثهای حد مرزی بین شهرهای همسایه با دزفول پایان پذیرد!؟
*در وضعیت برخی قراردادها و پروژه ها ابهام وجود دارد و امید پاسخگویی داریم!
سوالات و مطالب بسیاری است که مسکوت و بی پاسخ مانده اند، برخی را باید به سرعت پاسخ دهید و برای برخی از سوالات اندکی زمان لازم دارید. پس تا فرصت از دست نرفته و آتش به اختیاری صورت نگرفته به روشنگری و پاسخگویی مطالبات مردم اهتمام ورزید.

انشالله در وظایف خطیر محوله موفق باشید.

برچسب ها: شورای پنجم دزفول شهرداری دزفول