کد خبر : ۲۲۰۹۳۵ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۴/۱۴ ساعت ۰۱:۵۴

با پایان یافتن ماراتن استیضاح شهردار؛
چند توصیه مشفقانه به اعضای شورای شهر و شهردار دزفول /پرهیز از زدن اتهام غیرانقلابی بودن به افراد

کسانی در شورای شهر دزفول هستند که متاسفانه همه چیز را فدای امیال سیاسی خود کرده و بدون توجه به فرمایشات رهبری، به راحتی به دیگران برچسب‌های ناپسند منتسب می کنند

 چند توصیه مشفقانه به اعضای شورای شهر و شهردار دزفول /پرهیز از زدن اتهام غیرانقلابی بودن به افراد

با توجه به ابقای کرمی نژاد در مسئولیت شهرداری دزفول، انتظار می رود شهردار و شورا در اعمال و رفتار خود تجدید نظر نموده و با همدلی و همزبانی بیشتر و تعامل و احترام متقابل ادامه کار دهند، شهردار با در نظر گرفتن حساسیت‌های شورا حرکت کند و شورای اسلامی با اعتماد و دادن میدان حرکت به شهردار مسیر توسعه و پیشرفت را با هم طی نمایند.
حق شهردار است با آزادی عمل در چهارچوب قانون کار کند و همچنین حق شورای شهر است که در هنگام بروز تخلف و یا ابهام تذکر دهد و در جهت رفع آن در فضایی سالم و بدور از حاشیه بکوشد، چرا که مردم در عصر تکنولوژی و انفجار اطلاعات بسیار هوشمندانه همه چیز را رصد می کنند، بخصوص اعمال مسئولین و نمایندگان خود را، دوران غوغا سالاری و نمایش قدرت گذشته و نمی توان با فشار و ارعاب و پنهان کردن حقیقت سوار بر موج تبلیغات، خواسته های خود را پیش برد.

در این مجال جا دارد چند تذکر حکیمانه رهبر معظم انقلاب را جهت استحضار عموم خصوصا اعضای محترم شورا و شهردار دزفول مجددا بازخوانی کنیم؛
برای کسب توفیق در وظایف شوراهای اسلامی، شرط اول آن است که اعضاء شوراهای اسلامی هر شهر یا روستا در عمل با یکدیگر تفاهم و همدلی داشته باشند. بدون این شرط مهم، یقینا این نهاد تازه تأسیس نخواهد توانست برای مردم منشأ خیر و صلاح گردد.
مناقشات سیاسی و جناحی و ورود در هر اقدامی که اعضاء شورای اسلامی را از اتحاد عملی خود دور کند، برای این شوراها مضر و ناروا است.
از آنجا که شوراها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم است، اعضاء محترم ارتباط دائمی خود با مردم و حضور در میان آنان و اطلاع از مشکلات آنان را وظیفه‌ی مستمر خود بدانند و دسترسی مردم را به خود، آسان سازند.
در انتخاب شهرداران و دهیاران، مهمترین خصوصیتی که باید رعایت شود، کاردانی و صلاحیت‌های دینی و انقلابی است. شوراهای اسلامی در این انتخاب مهم لازم است به امانتداری و تدین و توانایی اجرایی این برگزیدگان کمال اهتمام را بورزند.

حال توجه کسانی را که در شورای شهر دزفول، نیروهای جوان مذهبی و انقلابی را بعلت هم راستا نبودن با خطوط سیاسیشان، غیر انقلابی، سکولار، حامی فتنه و... میخوانند و به دور از وظایف قانونی، اخلاقی و انسانی سعی در بیرون کردن آنها از عرصه ی فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارند و همه چیز را فدای امیال سیاسی خود کرده و حتی بدون توجه فرمایشات مقام معظم رهبری به راحتی به دیگران برچسب‌های فوق الذکر و هر آنچه القاب ناپسند است منتسب می کنند؛ در صورتیکه خداوند تبارک و تعالی بهترین ناظر و مردم فهیم بهترین شاهد بر امور هستند را به سخن روز گذشته مقام معظم رهبری معطوف می داریم:
مقام معظم رهبری روز گذشته در دیدار با دانشجویان ضمن توصیه به «پرهیز از زدن اتهام غیرانقلابی به افراد» فرمودند: انقلابی‌بودن، مراتب و معیارهای مشخصی دارد و نباید کسانی را که دیدگاه‌هایشان با شما انطباق کامل ندارد اما دارای این معیارها هستند را به غیرانقلابی بودن متهم کنید.

برچسب ها: محمدرضا کرمی نژاد شهردار دزفول شورای شهر استیضاح شهردار