کد خبر : ۲۲۲۱۴۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ ساعت ۱۰:۲۹

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در کنگره جندی شاپور خبرداد
افتتاح مرکزتحقیقات جندی شاپورباستان در دزفول/ تلاش برای ثبت جندی شاپور بعنوان اولین دانشگاه جهان

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در کنگره جندی شاپور ازافتتاح مرکزتحقیقات جندی شاپورباستان دراین دانشگاه و تلاش برای ثبت جندی شاپور بعنوان اولین دانشگاه جهان خبرداد.


به گزارش خبرنگار دز ان ان، "محمدرضاعصاری" پیش ازظهرامروز سه شنبه در نخستين کنگره جندی شاپور باستان که باحضورمسئولان کشوری و استانی  در محل دانشگاه صنعتی جندی شاپوردزفول برگزارشد، اظهارکرد:امروزباردیگر به فاصله درازآهنگ 1800 سال و به برکت حرکت خردمندانه نیاکان و دانشمندان ايران که به تاسیس اولین دانشگاه جهانی پرداخته اند گردهم آمده ایم تا خاطره مجاهدت های علمی آن دانشمندان راپاسداشته و تجدیدعهدی با آنان داشته باشیم.

وی افزود: این  کنگره به همت نهادهای علمی، فرهنگی و تلاش های دانشگاه صنعتی جندی شاپوردزفول پس از دوسال پیگیری و برگزاری جلسات متعدد و پرحجم برگزارشده است.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول عنوان کرد: این کنگره جزومعدود همایش هایی است که همزمان در دو حوزه نظری و عملی گام های ارزشمندی را محقق کرده است.

عصاری تصريح کرد: در حوزه نظری که همان پژوهش و تحقیق پیرامون ابعاد علمی و فرهنگی دانشگاه جندی شاپورباستان است موفق شده ایم با اعلام فراخوان  200 مقاله دراین زمینه ازسراسردنیا دریافت کنید ضمن اینکه هشت کتاب نیزدراین زمینه برای اولین بارتدوین شده است که در کنگره رونمایی خواهد شد.

وی هدف دیگرازبرگزاری این کنگره  راشناسایی، مستندسازی، نگارش،کاوش و صیانت از عرصه  علم و اعیان مکان دانشگاه باستان جندی شاپور دردزفول برشمرد و افزود: با استقرار  تیم های کاوش در محل این مکان باستانی و درفاصله کمی نتایج ارزشمندی کشف شد و سپس به همت استاد واعظ مهدوی و مسئولان وزارت علوم توانستیم زمینه لازم را برای ايجاد مرکزتحقیقات ایجادکنیم و دراین کنگره این مرکز تحقيقات در دانشگاه  صنعتی جندی شاپور افتتاح خواهد شد.

عصاری بابیان اینکه بااین مرکز تحقيقات می توانیم در آینده نزدیک دانشگاه جندی شاپورباستان را بعنوان اولین دانشگاه جهان بصورت کاملا اثبات شده معرفی کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول همچنین ازافتتاح دبیرخانه جندی شاپورباستان دراین دانشگاه و درروز کنگره خبرداد و گفت: همانگونه که براساس اسنادموجود برسردراین دانشگاه باستان نوشته شده علم و فضیلت برتراز بازو و شمشیراست مانیزبایداین مهم را ادامه دهیم و اهداف جندی شاپور باستان را درسراسرجهان نمايان کنیم

برچسب ها: دکتر محمد رضا عصاری دکترمحمد رضا عصاری دزفول کنگره جندی شاپور