کد خبر : ۲۲۰۱۰۳ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۱/۱۲ ساعت ۰۲:۳۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول خبر داد:
دومین بیمارستان بزرگ دزفول در مرحله طراحی قرار دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در حوزه درمان قصد داریم با برنامه های مدون شمال استان خوزستان را به مرکز ارائه خدمات درمانی سطح سه یعنی خدمات فوق تخصصی تبدیل کنیم.

 دومین بیمارستان بزرگ دزفول در مرحله طراحی قرار دارد

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، یوسف پریدار ظهر امروز چهارشنبه در آیین افتتاح دو پایگاه اورژانس شهری ۱۱۵ خیرساز که با حضور مسئولان مختلف در شهرک شهید منتظری دزفول برگزار شد، اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی طی رایزنی ها و مصوبات فراوانی که در مجلس داشت دستورالعمل هایی را ابلاغ کرد که مطابق با آن ایران باید در افق ۱۴۰۴ به قطب اول علم، فناوری و پیشرفت در منطقه تبدیل شود.

وی بابیان اینکه فقط ۱۰ سال فرصت داریم تا از کشورهای منطقه همانند عربستان، قطر، ترکیه که بازارهای علم و فناوری و رفاه اجتماعی را در دست دارند جلوتر برویم، افزود: دراین راستا راهکارها تدوین شده و تمام دستگاه های اجرایی نیز تکالیفی دارند که باید آنها را در سریعترین زمان ممکن اجرایی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول تصریح کرد: ما در کشور تمام زیرساخت های لازم برای رسیدن به این مهم را نداریم که برای رسیدن به آن باید در زمینه زیرساخت هایی همچون آب، برق، گاز، جاده، امنیت و مخابرات به شکل پیشرفته عمل کنیم.

بهداشت و درمان محور توسعه است

پریدار بهداشت ودرمان را محور توسعه برشمرد و گفت: در حوزه بهداشت ودرمان چالش هایی همچون مرگ و ناتوانی وجود دارد. اولین عامل مرگ و میر در کشور ما بیماری های قلبی و عروقی و در اکثر مواقع دومین عامل حوادث ترافیکی و تصادفات هستند که متاسفانه در این بین عمدتا گروه جوان که سرمایه های جامعه هستند ازبین می روند.

وی بااشاره به اینکه برخی از نیروهای سرمایه ای کشور افراد متخصص در زمینه اداره  امورات فنی جامعه هستند، عنوان کرد: عده ای نیز با عنوان خیرین در عرصه پشتیبانی حضور دارند که نقش بسیار زیادی در پیشبرد امور کشور دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول یادآور شد: قطعا با وجود این خیرین ما می توانیم در سال ۱۴۰۴ رتبه اول علم و فناوری در منطقه را بدست آوریم.

پریدار در ادامه بابیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی از ۴ سال گذشته تاکنون منشأ خدمات بسیاری بوده، افزود: اکنون این دانشگاه در مسیر بالندگی در حال حرکت است و برنامه های مدون و مشخصی را در دزفول و در حوزه بهداشت ودرمان و آموزش وپژوهش در دستور کار قرارداده است.

وی از تلاش برای تبدیل شمال خوزستان به مرکز ارائه خدمات درمانی سطح سه یعنی خدمات فوق تخصصی خبرداد و گفت: بیمارستان گنجویان دزفول با ۴۲۵ تخت ازهمان ابتدا پاسخگوی نیازهای شمال استان نبوده و گاه در بسیاری ازشب ها ضریب اشغال تخت ها به صددرصد می رسد و بیماران زیادی که به تخت های آی سی یو و سی سی یو نیازمند هستند پشت درهای بسته می مانند.

ساخت دومین بیمارستان بزرگ در دزفول

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همچنین بااشاره به اینکه بیمارستان گنجویان به دلیل ارائه  خدمات مناسب، پوشش درمانی بسیاری از شهرستان ها و استان های همجوار را نیز برعهده دارد، یادآور شد: در سفر مرداد ماه وزیر بهداشت به دزفول مجوز ساخت بیمارستان دوم دزفول گرفته شد و اکنون در مرحله عقد قرارداد با طراح این بیمارستان هستیم که تا ۶ ماه آینده این طراحی به پایان می رسد و کلنگ ساخت این بیمارستان که بزرگترین بیمارستان درشمال خوزستان خواهد بود به زمین زده خواهد شد.

پریدار تعداد دانشجویان پزشکی، پرستاری و اتاق عمل بیمارستان گنجویان را ۹۶۰ دانشجو برشمرد وعنوان کرد: در بیمارستان گنجویان از حیث ترافیک دانشجو بشدت با مشکل مواجه هستیم که قطعاساخت این بیمارستان دوم می تواند محلی برای آموزش این دانشجویان نیز باشد و کمبود فضای کنونی به طور قابل توجهی برطرف شود، ضمن اینکه پیش بینی شده تا بیمارستان مذکور ظرف مدت ۳.۵ سال به طور کامل احداث شود.

بسط و تکمیل اورژانس های ۱۱۵

وی بسط و تکمیل اورژانس های ۱۱۵ در نقاط مختلف شهرستان را ازدیگر برنامه های دانشگاه علوم پزشکی دزفول دانست و گفت: در مرداد ماه سال گذشته طی قراردادی با هوا نیروز توانستیم اورژانس هوایی این دانشگاه را برای رفع مشکلات مناطق کوهستانی دزفول راه اندازی کنیم. این اورژانس هوایی تاکنون ۴۵ عملیات موفق آمیز به ویژه در زمینه انتقال مادران باردار داشته و اکنون نیز در حال خدمت رسانی است درحالی که تاپیش ازاین مناطق کوهستانی دزفول به دلیل عدم وجود راه های دسترسی با مشکلات درمانی زیاد و گاه مرگ و میرناشی ازاین محدودیت ها مواجه بودند.

پریدار بابیان اینکه درحال حاضر جاده های حادثه خیززیادی درسطح شهرستان وجود دارد و افراد در معرض تلفات ناشی از تصادف قرار دارند، تصریح کرد: دراین راستا استراتژی ما این است که در کمترین زمان ممکن بر بالین فرد حاضر شویم و با حداکثر سرعت وی را به مراکز درمانی منتقل کنیم بنابراین باید در جهت تکمیل اورژانس های جاده ای و شهری گام های جدی تری برداریم.

وی در ادامه ضمن اعلام پیام تشکر و قدردانی سه هزار نفر پرسنل دانشگاه علوم پزشکی دزفول از خیر حوزه سلامت یعنی حاج غلامحسین زاده دباغ، گفت:این خیر برای اهدای یک دستگاه آمبولانس اعلام آمادگی کرده بود که با تشریح نیازهای بهداشتی درمانی منطقه ساخت پنج پایگاه اورژانس و خرید پنج دستگاه آمبولانس را نیز تقبل کرد که اکنون دو پایگاه اورژانس تکمیل و به بهره برداری رسیده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد: تمام تلاش مااین است که با زحمات ۳ هزار پرسنل دانشگاه علوم پزشکی و همکاری های فراوان خیرین سلامت بتوانیم شمال استان خوزستان را به قطب علمی مطرح برای ارائه خدمات پیشرفته تخصصی و فوق تخصصی به شهروندان منطقه و درادامه به کشور تبدیل کنیم.

به گزارش دز ان ان، ظهر امروز به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) دو پایگاه اورژانس خیرساز به نام های پایگاه اورژانس حضرت فاطمه (س) شماره یک در جاده کمربندی دزفول حدفاصل جاده شمس آباد و جاده محمدبن جعفر، و پایگاه اورژانس حضرت فاطمه (س) شماره دو در شهرک شهید منتظری با حضور مسئولان شهرستان افتتاح شد. هرکدام از این دو پایگاه اورژانس از مساحت ۲۵۶ مترمربع برخوردار هستند که با اعتبار هرکدام ۲۰۰ میلیون تومان توسط خیر نیکوکار غلامحسین زاده دباغ ساخته شدند.



برچسب ها: رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول دزفول یوسف پریدار