کد خبر : ۲۲۱۴۵۷ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۷/۱۳ ساعت ۱۶:۲۴

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر دزفول:
تلاش برای فرهنگ سازی در مسائل زیست محیطی در ایام محرم مهمترین دغدغه کمیسیون خدمات شورای شهر دزفول است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر دزفول گفت: تلاش برای فرهنگ سازی در مسائل زیست محیطی در ایام محرم مهمترین دغدغه و دستور کار کمیسیون خدمات شهری شورای  اسلامی شهر دزفول است.

 تلاش برای فرهنگ سازی در مسائل زیست محیطی در ایام محرم مهمترین دغدغه کمیسیون خدمات شورای شهر دزفول است

فرهاد جاموسي درگفتگو با خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، در خصوص مصوبات کمیسیون خدمات شهری شورای شهر دزفول که عصر امروز  با حضور اعضا و مدیران انجمن های زیست محیطی دزفول برگزار شد، اظهار کرد: با پیگیری های بعمل آمده  آسفالت خیابان های زکرياي رازی و کوچه کلانتريان که مسیر عبور هیئت های مذهبی در ایام محرم هستند لکه گیری شدند، ضمن اینکه 5 پایه برق نیز از مسیر هیئت های مذهبی جابجا شد.

وی، جمع آوری سطل های زباله در مسیر تردد هیئت های مذهبی به دلیل مسائل امنیتی، توزیع کیسه های زباله ازسوی شهرداری به مساجد و هیئت های عزاداری، فرهنگ سازی ازطریق رادیو و آموزش وپرورش به دانش آموزان در زمینه جمع آوری لیوان های یکبار مصرف و زباله های موجود در مسیر هیئت ها و هرس درختان واقع در مسیر تردد را از جمله مصوبات کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر دزفول به مناسبت ماه محرم عنوان کرد. 

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر دزفول افزود: تعطیلی هرگونه ساخت و ساز دربافت قدیم و جمع آوری مصالح و نخاله های ساختمانی در ایام محرم، نصب بنر و اعلام پیام های فرهنگی در مسیر هیئت های عزاداری، نصب داربست درمسیر عزاداری تاسوعا و عاشورا درمحل رودبند و چهارراه شریعتی ، عدم استفاده هیئت ها از سمپاش جهت گلاب پاشی، شست و شو و پاکسازی درب مساجد نیز از دیگر مصوبات جلسه امروز کمیسیون خدمات شهری دزفول به مناسبت ایام محرم بود.

جاموسي با اشاره به تعیین محل های مخصوص برای ذبح دام های نذری هیئت ها در ایام محرم ، گفت: 2 کشتارگاه شهرداری دزفول واقع در مسیرهای جنب پل قدیم و جدید در 2 روز تاسوعا و عاشورا به صورت کاملا رایگان خدمت رسانی خواهد کرد ازسویی بوسیله 2 دستگاه وسیله نقلیه دام های ذبح شده و زنده هیئت ها درجهت رعایت اصول بهداشتی به این کشتارگاه انتقال داده می شوند.

وی با بیان اینکه 550 نفر از نیروهای فضای سبز، لایروبی، جاروکشي، عمرانی، خدماتی و اجرائیات شهرداری دزفول پس از ایام تاسوعا و عاشورا به پاکسازی مسیرها خواهند پرداخت، تاکید کرد: کمیسیون خدمات شهری شورای شهر دزفول با تمام توان در این ایام در خدمت شهر و شهروندان خواهد بود.

جاموسی ادامه داد: مقرر شده تا از روز هفتم محرم، زباله های موجود در مناطق تردد هیئت ها و بویژه بافت در دو نوبت و در ساعات 16 و 2 بامداد توسط کارگران شهرداری جمع آوری شوند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر دزفول همچنین خواستار شد : شهروندان و  هیئت های مذهبی بویژه آنهایی که از توانایی مالی دارند تا حد امکان از ظروف گیاهی و کاغذی به جای ظروف پلاستیکی استفاده کنند تا مقررات زیست محیطی دراین ایام به خوبی رعایت شود.

جاموسی همچنین از تصویب آغاز طرح ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی اصناف پس از ایام محرم خبرداد و گفت: یک پیمانکار تعیین شده تا بصورت پایلوت این طرح را ابتدا در خیابان شریعتی و سپس در سایر خیابان ها درراستای طرح مبلمان شهری، اجرایی کند که در این زمینه خواستار مساعدت مغازه داران سطح شهر هستیم.

وی در پایان با تقدیر از همکاری رؤسای مناطق 3 گانه شهرداری دزفول ( هدايتي، سيدمحمودي و طماطه کار) ابوالحلاج، معاونت امور شهری و مناطق 3 گانه، معاونت های فضای سبز و رئیس خدمات 3 گانه شهرداری دزفول و سایر پرسنل شهرداری، یادآور شد: هرکدام از این مصوبات پس از تلاش هاو برگزاری جلسات مکرر به حالت اجرا درآمده است که جای تقدیر دارد.

برچسب ها: فرهاد جاموسی کمیسیون خدمات شورای شهر شورای اسلامی شهر دزفول