کد خبر : ۲۲۲۰۶۰ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۱/۱۱ ساعت ۱۸:۵۵

فرماندار دزفول:
۱۰ درصد صیفی و سبزیجات کشور در دزفول تولید می شود

فرماندار دزفول گفت: ۱۰ درصد تولیدات صیفی و‌سبزیجات ایران در دزفول و شهرهای اطراف آن تولید می شود که به کشورهای آسیای میانه و روسیه صادر می شوند.

 ۱۰ درصد صیفی و سبزیجات کشور در دزفول تولید می شود

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، حبیب اله آصفی ظهر امروز دوشنبه در دیدار غیررسمی با سفیرهندوستان درایران که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: کشورهندوستان نیز دوران سختی را درزمان جنگ با انگلستان سپری کرده که ازاین نظر ملت ایران و هندوستان همدیگر را بسیار خوب درک می کنند.

وی با بیان اینکه روابط و تعاملات ایران ‌و هندوستان به هزاران سال گذشته می رسد، افزود: این ارتباط به حدی قوی بود که تا صدها سال زبان فارسی در هندوستان زبان رایجی بود.

فرماندار دزفول به وجود روابط فرهنگی و ادبی بین ایران و هندوستان اشاره کرد و گفت: به همین دلیل است که داستان های زیادی از قهرمانان و اسطوره های هندی در کتاب های دوران دبیرستان ایران وجود داشت.

آصفی حضور ایران و هندوستان در جنبش عدم تعهدهارا دیگر اشتراک و پیوستگی این دو ملت دانست و افزود: این امر می تواند بستر مناسبی برای گسترش ارتباطات اقتصادی و سیاسی بین هند و ایران شود ضمن اینکه اشتراکات زیاد دیگری نیز بین این دو ملت وجود دارد.

فرماندار دزفول این شهرستان را یک حوزه تمدنی در شمال خوزستان برشمرد که در آن آثار تمدنی و تاریخی با قدمت پنج الی شش هزار ساله وجود دارد.

آصفی بااشاره به ظرفیت عظیم نفتی در خوزستان، تصریح کرد: ۱۰ درصد تولیدات صیفی و‌سبزیجات ایران در دزفول و شهرهای اطراف آن تولید می شود که به کشورهای آسیای میانه از جمله ارمنستان، قفقاز، آذربایجان، ازبکستان و روسیه صادر می شود‌.

وی بابیان اینکه پس از شمال کشور تولید خاویار نیز دردزفول منحصربه فرد است این  امر را ظرفیت عظیمی برای انتقال به دیگر کشورها از جمله هندوستان دانست.

آصفی به وجود مزارع گل در دزفول اشاره کرد و ادامه داد: پس از گشایش برجام و در سه سال گذشته تاکنون میلیاردها تومان سرمایه وارد دزفول شده که بااین سرمایه ها پروژه های متعدد زیادی دراین شهرستان در حال احداث و بهره برداری است.

به گزارش دز ان ان، سفیرهندوستان و هیئت همراهش به دعوت دفتر دزفول انجمن دوستی ایران با سایرکشورها و هماهنگی شهرداری، شورای اسلامی شهر و فرمانداری دزفول وارد این شهرستان شده است.

در روز اول این سفر عظیم سرافراز رئیس شورای اسلامی شهر، فرهادجاموسی رئیس نظارت و بازرسی فرمانداری و رئیس کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر، علیرضا قادرپناه مدیر دفتر دزفول انجمن دوستی ایران با سایرکشورها و چندتن از اعضای این انجمن سفیرهندوستان و هئیت همراه وی را همراهی کردند‌

برچسب ها: فرماندار دزفول دیدار سفیر هند با فرماندار دزفول حبیب اله آصفی