کد خبر : ۲۲۲۰۸۷ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۱/۲۰ ساعت ۱۱:۱۰

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول:
نامگذاری خیابان ها و معابر دزفول در چارچوب هویت تاریخی و فرهنگی انجام‌ می شود

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: همواره تلاش کرده ایم در هنگام نامگذاری خیابان ها و معابر شهری، هویت تاریخی و فرهنگی دزفول حفظ شود.

 نامگذاری خیابان ها و معابر دزفول در چارچوب هویت تاریخی و فرهنگی انجام‌ می شود

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، عظیم سرافراز صبح امروز چهارشنبه در نخستین نشست شورای نامگذاری خیابانها و معابر دزفول در فرمانداری اظهار کرد: روند نام گذاری خیابان ها و محلات در دزفول به این صورت است که ابتدا درخواست تغییر نام از اداره، نهاد، مردم و انجمن ها به شهرداری ارائه می شود و شهرداری نیز پس از بررسی های مختلف آن را به کمیسیون فرهنگی شورا ارسال می کند‌.

وی افزود: در این کمیسیون فرهنگی که نمایندگان و کارشناسانی از دزفول شناسی، آموزش وپرورش، بنیادشهید، امام جمعه، اداره ارشاد، سازمان تبلیغات،اداره پست، اساتید ادبیات، تاریخ و بسیاری از افراد دیگر حضور دارند نام ها‌مورد بررسی قرار می گیرد سپس در صحن شورا پس از مشورت و رای گیری مصوب و به فرمانداری ارسال می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به اینکه تاکنون 99 درصد خیابانها و کوچه های نامگذاری شده از سوی شورای اسلامی شهر توسط فرمانداری تایید شده است گفت:تلاش بر این بوده اسامی قدیمی در دزفول باقی بمانند ضمن اینکه در شورای دوره دوم نیز اولویت با نامگذاری نام شهدا بود و اینگونه نیز عمل شد.

سرافراز با بیان اینکه نظر کارشناسان اهل فن و اساتید در نامگذاری معابر و خیابان ها بسیار تاثیرگذار است، افزود: ما در شورای اسلامی شهر دزفول همواره تلاش کرده ایم در هنگام نامگذاری خیابان ها و معابر شهری، هویت تاریخی و فرهنگی دزفول حفظ شود و بر اساس پیشینه کهن این شهر عمل می کنیم.

به گزارش دز ان ان، در این نشست مقرر شد کمیته ای ازسوی فرمانداری تشکیل شود و مکان هایی که تاکنون بدون نام بوده و نام جدیدی برای آنها انتخاب شده در این کمیته به صورت دقیق تر بررسی و از اسامی قدیمی آن محلات استفاده شود تا هویت تاریخی مکان های دزفول حفظ شود.

برچسب ها: عظیم سرافراز رئیس شورای اسلامی شهر دزفول