کد خبر : ۲۲۰۸۹۷ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۴/۰۷ ساعت ۱۲:۴۰

شهردار سابق آبادان:
بدهی برای تمامی شهرداری‌های کشور امری طبیعی است/جمع کل بدهی شهرداری آبادان در هنگام تحویل ۴۶ میلیارد تومان بوده است

شهردار سابق آبادان: بدهی برای تمامی شهرداری‌های کشور امری طبیعی محسوب می شود به طوری که بزرگ ترین و پردرآمدترین شهرداری کشور یعنی تهران بزرگ، تا پایان سال ۱۳۹۴ بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان بدهی داشته است.

 بدهی برای تمامی شهرداری‌های کشور امری طبیعی است/جمع کل بدهی شهرداری آبادان در هنگام تحویل ۴۶ میلیارد تومان بوده است

به گزارش شبکه خبری دز(دز ان ان) "محمودرضا شیرازی" شهردار سابق آبادان در خصوص وضعیت بدهی های شهرداری آبادان در زمان دریافت این سمت گفت: جمع کل بدهی شهرداری ابادان در سال ۱۳۸۹ که اینجانب به عنوان شهردار جدید تحویل گرفتم حدود  ۲۵ میلیارد تومان بود که حدود  ۱۵ میلیارد تومان آن بدهی به پیمانکاران و ۱۰ میلیارد تومان آن بدهی به بیمه و مالیات بوده است، این در حالیست که درسال های منتهی به ۱۳۸۹ وضعیت بازار مسکن و ساخت و ساز در اوج رونق خود بود و قیمت دلار حداکثر  هزار تومان محاسبه می شد.
وی ادامه داد: در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ و در هنگام تحویل به سرپرست جدید شهرداری آبادان، این شهرداری ۴۶ میلیارد تومان به شرح تفکیک ذیل بدهکار بوده است:
۱)     جمع کل بدهی به پیمانکاران و بازار             ۲۷/۹۴۰/۶۰۰/۰۰۰  تومان
۲)     جمع کل بدهی به مالیات                           ۲/۸۲۶/۰۰۰/۰۰۰  تومان
۳)     جمع کل بدهی به بیمه تاَمین اجتماعی        ۱۰/۹۲۳/۹۰۰/۰۰۰  تومان
۴)     جمع کل بدهی مشاغل سخت و زیان اور       ۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰   تومان
که به این ترتیب جمع کل بدهی های مذکور به ۴۶ میلیارد تومان رسیده است.
با مقایسه سال های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۵ چند فرق اساسی می بینیم.
اول : افزایش نرخ دلار از هزار تومان به  3هزار و 500 تومان در سال های بعد از ۱۳۸۹ که متناسب با آن نرخ تورم نیز به سرعت افزایش پیدا کرد.
دوم : وضعیت چهره شهر ابادان که در اواخر سال ۱۳۸۹ بسیار نامطلوب و شبیه به مخروبه بود و شدیداُ نیاز به انجام عملیات سنگین عمرانی داشت.
سوم : تحریم های نفس گیر بین المللی و تاُثیر آن بر رشد اقتصادی کشور و آسیب پذیری شهرداری.
چهارم : اجرای پروژه های زیربنایی و سنگین راه و ابنیه در شهر ابادان طی سال های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۵  توسط شهرداری ابادان که موجب تغییر چهره ی شهر ابادان و کسب موفقیت های مختلف در عرصه های استانی و ملی گردید و البته جلب رضایت نسبی شهروندان صبور آبادانی را به همراه داشت.
شیرازی تصریح کرد: سرپرست شهرداری ابادان اسناد تغییر و تحول را که تاْیید مبلغ بدهی مذکور  (۴۶ میلیارد تومان) است پس از امضاء به استانداری خوزستان، وفق روال قانونی تقدیم کرده است.
شهردار سابق آبادان افزود: بدهی برای تمامی شهرداری‌های کشور امری طبیعی محسوب می شود به طوری که بزرگ ترین و پر درآمدترین شهرداری کشور یعنی تهران بزرگ، تا پایان سال ۱۳۹۴ بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان بدهی داشته است.
وی اضافه کرد: در سال ۱۳۸۹ که شهرداری ابادان را تحویل گرفتم حقوق کارکنان رسمی و قردادی شهرداری چهار ماه عقب افتاده بود و حقوق نیروهای پیمانکار انسانی هم در چنین وضعیتی قرار داشت، خوشحالم که با برنامه ریزی و مدیریت مدون توانستم در همان ماه های نخست حقوق کارکنان خدوم شهرداری را به روز نمایم و تا لحظه تحویل این شرایط را حفظ کنم.
او در پایان ضمن تکذیب رقم بدهی ۷۰ میلیارد تومانی اعلام شده از سوی سرپرست شهرداری و تصحیح خبر وی، برای مهندس بهبهانی که همواره از دوستان خوبم بوده آرزوی موفقیت و سربلندی در مسئولیت جدید را دارم.

برچسب ها: محمود رضا شیرازی شهرداری آبادان بدهی شهرداری آبادان