کد خبر : ۲۲۱۰۶۰ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ساعت ۱۹:۳۹

رهبر انقلاب:
شوراها را محل تسویه حساب حزبی، جناحی و باندی قرار ندهید

شوراى شهر، شهردار را تقويت كند؛ چون سربازى است كه او را به وسط ميدان فرستاده است؛ بنابراين بايد پشت جبهه او را به‌طور كامل داشته باشد.

 شوراها را محل تسویه حساب حزبی، جناحی و باندی قرار ندهید

چندی است معدودی از اعضای شورای شهر دزفول پس از ناکامی در استیضاح و عزل شهردار، بجای تلاش در جهت بهبود وضعیت و کمک به حل مشکلات شهرداری و شهر، گویی کمر همت به تخریب چهره شهردار و مجموعه شهرداری دزفول و افزایش شکاف بین شهرداری و شورا بسته اند و از هر مجالی برای ضربه زدن به این مجموعه استفاده کرده و بعضا بدون اطلاع از اصل ماجراها و موضوعات مربوط به شهرداری و یا در مواردی با علم و آگاهی و با چشم بستن بر روی واقعیت ها اقدام به سخنرانی در جلسات و محافل عمومی و خصوصی و قلم فرسایی در شبکه های اجتماعی مجازی می کنند! که این موضوع با اخلاقیات و همچنین روح وظایف شورا در تضاد است.

در توصیه ای مشفقانه به این معدود افراد که گمان می رود در پی اخلال در کار شهرداری هستند تا کارنامه شهردار و مجموعه تحت نظر وی را منفی جلوه دهند، معروض می داریم؛ هر چند که به طور طبیعی کارنامه شهردار و مجموعه عریض و طویل شهرداری خالی از اشکال و اشتباه نیست اما دوره این کارها گذشته است و مردم با دقت، تمامی موضوعات را از طریق رسانه‌ها، شبکه های اجتماعی و خودکاوی رصد می کنند و از شکاف عمیق بین شهرداری دزفول و شورای شهر نیز کاملا با خبر هستند و هر حرکتی را که بوی غرض ورزی بدهد، با بصیرت کامل تشخیص داده و واکنش مناسب را در بزنگاه بروز خواهند داد.

همه می دانند شهرداری ها مشکلات بسیاری دارند و هیچگاه نمی توان گفت که این مجموعه ها فاقد اشتباه هستند. چرا که برای یک اداره‌ی مالی، خدماتی و عمرانی اشکال در روند کارها امری طبیعی است. اما نباید بجای رفع مشکل، کل مجموعه را به نابودی کشانده یا خدای ناکرده از دایره انصاف خارج شده و موضوعات را شخصی و جناحی کرد.
 مقام معظم رهبری در تاریخ 1381/12/6 در دیدار با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداران توصیه فرمودند: "شوراها را محل تسویه حساب حزبی، جناحی و باندی قرار ندهید و یا در ایراد بیاناتی خطاب به شوراها در تاریخ 1379/4/27 فرمودند: همه همت کنید و اختلافات را کنار بگذارید؛ محور اصلی را بچسبید. بنا باشد گرایشهای گروهی، جناحی حزبی و رفاقتی را وارد قضایا کنید این کار به سامان نخواهد رسید.
رهبری در مورد حمایت از شهرداری نیز فرمودند: "همکاری بین اعضای شورای شهر و شهرداری با همه ی نیرو حفظ شود. شورای شهر، شهردار را تقویت کند و نه تضعیف!"
آیت الله خامنه ای در سخنانی با خطاب قرار دادن شوراها و شهردارارن در تاریخ(1389/09/17) فرمودند: "شهردار توجّه داشته باشد كه شوراى شهر ريشه اوست؛ شوراى شهر هم مديرى را كه انتخاب كرده، با همه وجود تقويت كند. با هم باشيد. شوراى شهر، شهردار را تقويت كند؛ چون سربازى است كه او را به وسط ميدان فرستاده است؛ بنابراين بايد پشت جبهه او را به‌طور كامل داشته باشد. آن سرباز هم خود را از ريشه و اصل و پايه خود منقطع نداند؛ متّصل به آن‌جا و منبعث از آن‌جا بداند. اين، مجموعه واحد مديريّت شهرى است."

موارد فوق، یادآوری دوباره ای بود به اعضای محترم شورای شهر دزفول که به جای مچگیری، سوال و استیضاح و درگیریهایی که بجز افزودن به مشکلات مردم حاصل دیگری ندارد؛ تلاش نمایند کمبودها و یا تخلفات احتمالی که برخی از اعضا می گویند سه سال است در رابطه با آن سکوت کرده اند!!! مرتفع گردد و یا اگر راهکاری جهت رفع آن ندارند؛ با شهامت کنار رفته و فضا را برای متخصصان باز کرده تا شاید راه و چاره ای از سوی آنها اندیشیده شود.

درست است که یکی از وظایف شورا نظارت بر عملکرد شهردار و مجموعه تحت امر وی است اما تفتیش، مچگیری، بازرسی، گرفتن ایراد و نقدتنها،  وظیفه ی شورا نیست و دستگاه های نظارتی و امنیتی متولی خود را دارد که قطعا با تیزبینی و حساسیت ویژه ایی بر اساس وظایف محول شده به آنها، کلیه امور را تحت نظر دارند؛ شورا وظایف روشن و مهم دیگری نیز دارد که اگر بصورت جدی و بدور از حاشیه به آنها پرداخته و عمل شود ضریب حل مشکلات و رفع دغدغه های مردم در حیطه امورات شهری قطعا افزایش خواهد یافت.
افشاگری، شانتاژ و راه انداختن جاروجنجال های رسانه ایی بیهوده، برای شهروندان سودی ندارد؛ مردم فهیم و شریف دزفول با تاسی از منویات رهبر معظم انقلاب به دنبال آرامش و اتحاد همراه با اقدام و عمل از سوی موکلان خود و مسولان هستند.

هرگاه واقعا توانایی انجام کار و یا حل مشکلی را نداریم باید آن را به افراد دیگری که تخصص لازم را دارند بسپاریم! نه آن را بدل به جدال و مناقشه کرده و به کوچه و بازار بکشانیم. مردم و دولت در مقطع کنونی مشکلات فراوانی دارند، انداختن مشکلات شورای شهر بر روی دوش مردم و دولت نمی تواند اقدامی منطقی و درستی باشد!

شنیده شده یکی از اعضای شورای شهر در جلسه عمومی چندی پیش این شورا به صراحت اظهار داشته: "من به مردم خیانت کرده ام چون نتوانستم کاری بکنم"
باید خطاب به این عضو شورا گفت: کسی که یقین دارد به مردم خیانت کرده است جایش در شورایی که پسوند مقدس اسلامی را یدک می کشد نیست!
از شهید دکتر مصطفی چمران پرسیدند که تقوا بهتر است یا تخصص؟ شهید چمران در پاسخ گفت:تقوا از تخصص لازم تر است، آن را می پذیرم. اما می گویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد بی تقواست.

امید داریم رسانه ها و تمام کسانی که خالصانه به مردم خدمت می کنند، تقوا و اخلاق اسلامی را سرلوحه ی گفتار و امور خود قرار داده و از اعمال و رفتاری که خدای ناکرده میان موکلان و مسولان نظام اسلامی و مردم فاصله می اندازد جدا دوری کنند.

برچسب ها: شورای شهر دزفول شهرداری دزفول