کد خبر : ۲۲۱۱۳۳ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۵/۱۹ ساعت ۱۵:۳۴

فرمانده نیروی انتظامی دزفول در نشست خبری مطرح کرد:
برخورد قاطع نیروی انتظامی دزفول با قاچاق و اعتیاد/ طرح های ارتقای امنیت اخلاقی ادامه دارد/ لزوم همکاری مردم با نیروی انتظامی

بیشترین آمار سرقت های خرد در بازار و تفرجگاه های دزفول به وقوع می پیوندد که مردم باید در این زمینه هوشیار و کمک حال نیروی انتظامی باشند.

 برخورد قاطع نیروی انتظامی دزفول با قاچاق و اعتیاد/ طرح های ارتقای امنیت اخلاقی ادامه دارد/ لزوم همکاری مردم با نیروی انتظامی

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، سرهنگ علی الهامي ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت 17 مرداد و تجلیل از خبرنگاران در محل فرماندهی انتظامی دزفول برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران به عنوان نوک پیکان هرقرارگاهي هستند که ما باید با کمک اصحاب رسانه بتوانیم یک جامعه ایمن ازهرگونه ناهنجاری و جرم جنایت داشته باشیم.
وی بابیان اینکه نیروی انتظامی دزفول با کمک اصحاب رسانه احساس آرامش را به مردم شهید پرور دزفول تقدیم می کند، افزود: نقش خبرنگاران از باب تبلیغ فرهنگ شهادت، ایثار، فداکاری و زحمات رزمندگان در جبهه های جنگ و نیروهای انتظامی برهيچکس پوشیده نیست.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دزفول با تبریک روز خبرنگار از سوی سربازان، درجه داران، فرماندهان و تمام عوامل این ارگان ابرازامیدواری کرد که با تعامل اصحاب رسانه و نیروی انتظامی بتوان شاهد یک جامعه پاک و بدور از جرم باشیم.
سرهنگ الهامي عنوان کرد: امنیت به وجود نمی آید مگر آنکه تمام سازمان ها دست به دست هم بدهند تا ترکیب امنیت مخدوش نشود.نیروی انتظامی یکی از سازمان هایی است که نقش بسزایی در پرورش امنیت دارد که ما با توکل به ائمه و حمایت مردم تلاش می کنیم وظیفه خود را در راستای حفظ و ايجاد امنیت پايدار انجام دهیم و در این راه از ریخته شدن خون خود نیز ابایی نداریم.

تلاش برای ارتقای امنیت
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی دزفول از تمام تجهیزات و توان خود برای ایجاد امنیت و آرامش مردم تلاش می کند، یادآور شد: هدف ما حفظ ارزش های نظام جمهوری اسلامی است تا شایسته مردم شهید پرور دزفول و خانواده شهدای این شهرستان باشد.
فرمانده نیروی انتظامی دزفول عنوان کرد: با توجه به اینکه امروزه در کمترین زمان ممکن تمام اخبار و اطلاعات منعکس می شوند این امر می تواند از بسیاری از وقایع و اتفاقات تلخ جلوگیری کند که  این رسالت برعهده خبرنگاران است چرا که اطلاع رسانی دقيق و صحیح در خصوص حوادث و جرم ها می تواند آگاهی مردم را افزایش دهد.
سرهنگ الهامي اصحاب رسانه را پل ارتباطی بین نیروی انتظامی و مردم برشمرد و گفت: خبرنگاران ازسویی اقدامات و هشدارهای مارا به گوش مردم می رسانند و ازسویی انتظارات و خواسته های به حق مردم را در قالب پیشنهاد و انتقاد ازسوی رسانه ها به ما منعکس می کنند تا ما بتوانیم با طرح های مختلف این انتظارات را برآورده کنیم.
وی خبرنگار را چشم مدنی جامعه برشمرد و اظهار کرد: ما نيز در نیروی انتظامی تلاش می کنیم تا در اطلاع رسانی های درست و صحیح به اصحاب رسانه کمک کنیم تا از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری شود ضمن اینکه همواره سعی می کنیم با همه سازمان ها نیز ارتباط خوبی داشته باشیم تا نتیجه آن برخورداری از یک شهر و جامعه ایمن از هرگونه حوادث و بزهکاری باشد.

مطالبه گری نیروی انتظامی
فرمانده نیروی انتظامی دزفول گفت: همواره سعی می کنیم با حضور در مساجد، حسینیه ها و اماکن عمومی به گفتگو با مردم و به ویژه سران طوایف، ریش سفیدان و افراد تاثیر گذارهر محله بپردازیم چرا که ما در رویکرد امروزی سعی داریم پلیس را از حالت واکنشي به کنشي تبدیل کنیم و در این راستا علاوه بر اطلاع رسانی های هفتگی و روزانه ازطریق رسانه ها برای تولید و تامین امنیت و هشدارهای اجتماعی و امنیتی، تلاش می کنیم مطالبات خودرا از سازمان های مختلف شهرستان درخصوص افزایش برخی جرم ها طلب کنیم تا به نتایج مطلوب برسیم.
سرهنگ الهامي با تاکید بر اینکه ايجاد احساس امنیت از اصل امنیت تاثیر بیشتری دارد، گفت: اگر امنیت برقرار باشد سرمایه گذاری، اشتغال، تولید و زاد و ولد شهرستان نیز بیشتر می شود که این مهم باید مورد توجه بیشتر سازمان های مرتبط با مقوله امنيت باشد.

برخورد قاطع با اعتیاد
وی  یکی از مهمترین ماموریت ها و دغدغه های نیروی انتظامی دزفول را مبارزه با مقوله خانمان سوز اعتیادعنوان کرد و افزود: تلاش های ما زمانی به نتیجه می رسد که مردم نیز در این زمینه کمک حال ما باشند در حالی که مشکلات اقتصادی و اجتماعی مختلف موجب شده تا برخی از خانواده ها در تربیت فرزندان خود کوتاهی کنند و این امر زمینه افزایش اعتیاد و گرایش به سمت مواد مخدر را به بار آورده، هرچند نیروی انتظامی دزفول روزانه در بحث  دستگیری فروشندگان، توزیع کنندگان و عاملان اعتیاد در سطح شهرستان تلاش می کند.
فرمانده نیروی انتظامی دزفول خبرداد: از چند روز گذشته به ما اطلاع داده شده که یک محموله موادمخدر در راه ورود به دزفول است که در 3 شبانه روز گذشته حدود 25 نفر از نیروهای ما بدون استراحت در حال پیشگیری و یا کشف این محموله در بدو ورود به شهرستان هستند.
الهامي در ادامه قاچاق را یک پدیده شوم دانست که هدف آن ازکارانداختن چرخه اقتصادی جامعه است و اضافه کرد: شهرستان دزفول تا پیش ازاین در بحث قاچاق یک وجهه عمومی نداشته چرا که یک شهر تولیدی است اما متاسفانه فرصت طلبان از این موضوع و غافلگیری شهرستان طی روزهای گذشته سواستفاده کرده اند اما عوامل نیروی انتظامی شهرستان همواره  توانسته اند با کمک از مبادی مختلف مانع ورود برخی محموله های قاچاق در دزفول شوند.
وی همچنین بابیان اینکه در خوزستان سلاح سرد و دسترسی به آن به وفور دیده می شود، عنوان کرد: در ماه های گذشته همواره سعی کرده ایم با حضور در مراسم عزا و شادی به صحبت با مردم به ویژه مردم قبایل بنشینیم و آنها را از تبعات منفی تیراندازی در مراسم ها آگاه کنیم که خوشبختانه به نتیجه مثبتی در این زمینه رسیده ایم و شاهد کاهش آمار تیراندازی در مراسم ها هستیم ضمن اینکه به مردم این نوید را خواهیم داد که ما ارگان های امنیتی شهرستان دست به دست هم خواهیم داد تا این رسم غلط را به صورت کاملا محسوس کاهش داده و ازبین ببریم.
سرهنگ الهامي درخصوص تیراندازی های رخ داده با هدف ایجاد رعب و وحشت میان شهروندان نیز گفت: درهر ساعتی ازشبانه روز که این اتفاق رخ دهد نیروی انتظامی در محل حاضر خواهد شد چه بسا در چند روز گذشته با چندین مورد این چنینی نیز برخورد کرده و علاوه بر اينکه افراد خاطی را تحویل مقامات قضایی داده ایم مجوز سلاح های شکاری آنها را باطل و جریمه نقدی سنگینی را نیز عایدشان کرده ایم.

فرهنگ غلط موتورسواری
وی در ادامه با انتقاد از موتورسوران دزفولی بخاطر عدم رعایت نکات ایمنی در رانندگی و حفظ وسیله نقلیه خود، یادآور شد: فراوانی موتور سیکلت در دزفول باعث افزایش آمار سرقت این وسیله شده و متاسفانه بسیاری از شهروندان از کوچکترین نکات ایمنی همانند قفل و زنجير برای حفظ وسیله نقلیه خود استفاده نمی کنند و به راحتی آن را در دسترس سارق قرار می دهند.
فرمانده نيروي انتظامی دزفول همچنین ادامه داد: گرایش جوانان دزفولی به استفاده از موتور سیکلت باعث شده تا درتمام هفته ها شاهد فوت آنها در تصادفات موتوری باشیم و متاسفانه خانواده های دزفولی به راحتی این وسیله رادر اختیار فرزندان خود قرار می دهند، هرچند نیروی انتظامی با جدیت به مقابله با این معضل می پردازد اما خانواده ها نیز باید دراین فرهنگ سازی کمک حال ما باشند. افراد موتور سوار نیز بايد همواره مدارک، کلاه ایمنی و وسایل حفظ و مراقبت از وسیله نقلیه خودرا به همراه داشته باشند.

کشفیات خوب در مقابل سرقت ها
سرهنگ الهامي درخصوص وضعیت شهرستان در زمینه سرقت های خرد، توضیح داد: با توجه به جمعیت و وضعیت اقتصادي موجود آمار سرقت های شهرستان نگران کننده نیست تاجایی که ما در مقابل هر سرقت کشفیات خوبی را نیز داریم ، هرچند برخی اقدامات و سرقت ها اجتناب ناپذیر است که نیروی انتظامی شهرستان در تمام ساعات شبانه روز هوشیار و فعال است تا با هرگونه حادثه و سرقت با تمام توان پیشگیری و برخورد کند.

بازار و تفرجگاه های شهر، آماج سرقت ها
وی بازار و تفرجگاه های شهرستان را آماج اصلی سرقت ها برشمرد و تصریح کرد: سازمانی موفق است که اقدامات آن در راستای پیشگیری باشد بنابراین تمام هدف نیروی انتظامی دزفول نیز پیشگیری از وقوع جرم با استفاده از نيروها و توان خود است.
فرمانده نیروی انتظامی دزفول همچنین در خصوص طرح های اجرا شده در راستای ارتقای امنیت اخلاقی در تفرجگاه ها و ساحل رودخانه دز، عنوان کرد: دزفول به دلیل پتانسیل های گردشگری زیادی که دارد همواره پذیرای مهمانان زیادی از نقاط مختلف است که ما نباید اجازه بدهیم میهمان قوانین مارا نادیده بگیرد و این زمانی رخ می دهد که نیروی انتظامی در محل تفرجگاه های سطح شهر حضور فعال داشته باشد.
سرهنگ الهامي از تداوم اجرای طرح ارتقای امنیت اخلاقی در سواحل رودخانه و تفرجگاه های ساحلی به منظور مقابله با عرضه قلیان و مظاهر فساد اخلاقی خبرداد و افزود: در سطح شهر نیز طی 4 ماه گذشته با فروشگاه هایی که به تولید و عرضه جنس هایی پرداخته اند که ناامنی اخلاقی را به دنبال داشته بشدت برخورد کرده ایم و این طرح حتی برای ظاهر خارج از عرف برخی فروشندگان نیز همچنان ادامه دارد.
وی درادامه بیان کرد: از 3 هفته گذشته گشت آبی نیروی انتظامی در نقاط مختلف رودخانه و به ویژه چال کندی با استفاده از قایق های موتوری آغاز شده که در این طرح به برخورد با ناهنجاری های اخلاقی رخ داده در سطح رودخانه می پردازیم که خوشبختانه بازخورد خوبی داشته است.
سرهنگ الهامي از تلاش نیروی انتظامی برای ساماندهی قایق های موجود در رودخانه دز خبرداد و گفت: متاسفانه در تمام رودخانه تنها 3 نفر از سکان داران قایق ها دارای مجوز هستند و مابقی به صورت غیرقانونی درحال انجام این فعالیت هستند که ما قصد داریم کلاس های آموزشی را برای متولیان این قایق ها برگزار کنیم و با ایجاد یک پاسگاه شناور درکنار رودخانه بتوانیم تمام مبادی خروجی و ورودی این مکان را مدیریت کنیم.
وی در پایان تاکید کرد: نیروی انتظامی دزفول همواره و به صورت شبانه روزی در تلاش برای تامین امنیت شهروندان و آسایش آنها است اما در این میان نیاز داریم که مردم نیز با نگهداری اصولی از اموال خود و توجه به هشدارهای پلیس در این امر مهم با ما همکاری داشته باشند.
به گزارش دز ان ان، درابتدای این نشست دو کلیپ از اقدامات نیروی انتظامی شهرستان و تعاملات این ارگان با اصحاب رسانه پخش شد. در پایان نیز از اصحاب رسانه حاضر دراین نشست خبری با لوح تقديرهايي به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، قدردانی شد.

برچسب ها: نیروی انتظامی دزفول امنیت سرهنگ علی الهامی