کد خبر : ۲۲۰۰۸۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۱/۰۷ ساعت ۱۲:۳۴

امام جمعه دزفول:
اقدامات مسئولین شهرستان در خصوص اقتصاد مقاومتی را پیگیری می کنم

آئین با شکوه نماز جمعه دزفول دراولین جمعه سال نو با حضور اقشار مردم متدین دزفول و جمعی از مسافران نوروزی کشورمان به امامت حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی ودر مصلای امام علی (ع) این شهرستان برگزارشد. تبیین بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل امام جمعه

 اقدامات مسئولین شهرستان در خصوص اقتصاد مقاومتی را پیگیری می کنم

آئین با شکوه نماز جمعه دزفول دراولین جمعه سال نو با حضور اقشار مردم متدین دزفول  و جمعی از مسافران نوروزی  کشورمان به امامت حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی ودر مصلای امام علی (ع) این شهرستان برگزارشد.

تبیین بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل

امام جمعه دزفول در خطبه های نماز ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” توسط مقام معظم رهبری،  اصرار معظم له بر اقتصاد مقاومتی را حاوی پیام برای همه مردم و مسئولان خواند و ادامه داد: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور، اقتصاد مقاومتی است و تاکید بر «اقدام و عمل» یعنی عملگرایی در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی و اجتناب از شعار است.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی  با تاکید بر«کافی بودن شعار در خصوص اقتصاد مقاومتی»، خواستار اقدام عملی مسئولان برای تحقق شعار سال شد و گفت: احیا و به حرکت درآوردن تولید داخل، خودداری جدی از خریدهای خارجی، ارتقای کیفیت تولید داخل و زنده کردن بسیاری از صنایع تعطیل شده کنونی از جمله راه حل های تحقق اقتصاد مقاومتی است که اگر دولتمردان آن را عمل کنند تا پایان سال می توانند گزارشی عینی و درست از اقدامات صورت گرفته دهند.
خطیب جمعه دزفول، در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین نقشه راه آمریکا در قبال جمهوری اسلامی توسط مقام معظم رهبری در سخنرانی اول فروردین در مشهد اشاره کرد و گفت: در مقابل تهدید و تحریم آمریکا راه «منطق انقلابی» در پیش روی ملت و دولت ایران قرار دارد.
امام جمعه دزفول تصریح کرد: ترفند آمریکا برای شکستن مقاومت و ایستادگی ملت ایران، جا انداختن این موضوع است که ایران یا باید با آمریکا کنار بیاید و یا دائم تحت فشار آمریکا و مشکلات ناشی از این فشارها باشد که متاسفانه در داخل عده ای با این توطئه همصدا هستند.
خطیب جمعه دزفول، عقب نشینی تیم مذاکره کننده ایران از برخی اصول در مذاکرات هسته ای را موجب امیدواری آمریکا برای عقب نشینی ایران از اصول خود خواند و ابراز کرد: اگر بر اساس خواست آمریکا عمل شود، ایران باید از ابزارهای دفاعی و موشکی خود دست بردارد و نتیجه کوتاه آمدن در مقابل آمریکا، تهی شدن ایران از محتوا است.

تبلیغات، نفوذ و تحریم سه ابزار اساسی آمریکا

امام  جمعه دزفول، از تبلیغات، نفوذ و تحریم به عنوان سه ابزار اساسی آمریکا نام برد و افزود: عده ای در داخل با بزرگ نمایی اثرات تحریم و برداشته شدن تحریم ها، به دنبال پررنگ کردن حربه تحریم آمریکا بیش از اثرات واقعی آن بودند تا این موضوع را القا کننده که تنها راه نجات کشور مذاکره با آمریکا و رفع تحریم ها است.
امام جمعه دزفول در بخشی دیگر از خطبه های نماز با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن، یکی از چالش های اساسی اسلام با غرب را مسئله «زن» خواند و گفت: ما در قضیه زن پاسخگوی غرب نیستیم بلکه مطالبه گر هستیم که چرا از زن برخورد ابرازی می شود.

ریشه بسیاری از ناهنجاری های جهان  نگرش غرب نسبت به زن است

حجت الاسلام والمسلمین قاضی  ریشه بسیاری از ناهنجاری های جهان را نگرش غرب نسبت به زن خواند و ادامه داد: دیدگاه اسلام به زن، دیدگاه توأم با احترام و کرامت است و نباید اجازه داد، زنان و دختران ما تحت تاثیر فرهنگ منحط غرب و نگاه منحرف غرب به زن شوند.
خطیب جمعه دزفول، وظیفه رسانه، نخبگان و افراد اثرگذار جامعه در تبیین جایگاه زن از منظر دین را خطیر خواند و گفت: باید به موضوع بدحجابی با نگاه فرهنگی و ریشه ای دیده شود چرا که برخورد فیزیک با بدحجابی کار را بدتر می کند.

مردم سالاری دینی دموکراسی واقعی است چون جمهوریت و اسلامیت موجب ثبات نظام خواهد شد

۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی دیگر مناسبتی بود که امام جمعه دزفول آن را مورد اشاره داد و با «یوم الله» خواندن این روز گفت: مردم سالاری دینی دموکراسی واقعی است چون جمهوریت و اسلامیت موجب ثبات نظام خواهد شد.
خطیب جمعه دزفول، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از مستحکم ترین و مردمی ترین نظام های حکومتی در جهان است که باید همه در حفظ اصول و ارزش های آن تلاش کنیم.

انتقاد ازتعلل در راه اندازی پوشش شبکه های دیجیتال در شهرستان دزفول

امام جمعه دزفول  تعلل در راه اندازی پوشش شبکه های دیجیتال در شهرستان دزفول را مورد انتقاد قرار داد و گفت: نبود پوشش دیجیتال در شهرستان برای فرهنگ شهرستان مضر است و از مسئولان می خواهم این موضوع را به جد پیگیری کنند.

پیشنهاد  تشکیل کمیته هایی  به منظور شناسایی ظرفیت های هر شهرستان در خصوص اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام والمسلمین  قاضی، همچنین با پیشنهاد دادن تشکیل کمیته هایی در شهرستان ها و استان های کشور به منظور شناسایی ظرفیت های هر شهرستان در خصوص اقتصاد مقاومتی، ظرفیت های تولیدی و اقتصادی شهرستان دزفول را یادآور شد و تاکید کرد: هر هفته از تریبون نمازجمعه اقدامات صورت گرفته مسئولان شهرستان در خصوص اقتصاد مقاومتی در شهرستان و به فعلیت درآوردن این ظرفیت ها را مطالبه می کنم.

گرامیداشت یاد وخاطره سالگرد ارتحال عالم  مجاهد  مرحوم علامه حاج ملاعباس مخبر دزفولی

خطیب نماز جمعه  با اشاره به سالگرد ارتحال عالم مجاهد مرحوم علامه حاج ملاعباس مخبر دزفولی گفت : آن عالم مجاهداز عالمای وارسته و برجسته  شهرستان دزفول است که باید شخصیت علمی وارزنده ایشان به نسل جدید معرفی شود .

تقدیر از برخی از کارهای شایسته

تشکر از دست اندرکاران نصب تمثال شهدا در جاده ورودی دزفول- اندیمشک، تجلیل از تلاش های شبانه روزی بسیج و نیروی انتظامی برای تامین امنیت در ایام تعطیلات نوروزی از دیگر موضوعاتی بود که خطیب جمعه دزفول به انها اشاره کرد.

برچسب ها: امام جمعه دزفول سید محمد علی قاضی دزفولی دزفول