کد خبر : ۲۲۲۰۱۸ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۱/۰۴ ساعت ۰۷:۰۱


استقبال بی سابقه از مسابقه طراحی سردر دانشگاه صنعتی جندی شاپور

رییس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول با اشاره به استقبال بی سابقه از مسابقه طراحی سردر دانشگاه صنعتی جندی شاپور گفت: مرحله نهایی داوری آثار رسیده انجام شد و 10 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

به گزارش دز خبر (دز ان ان ) دکتر کوروش مومنی با اعلام این خبر اظهار کرد: مهلت ارسال آثار برای شرکت در مسابقه طراحی سردر دانشگاه، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا 30 آذر ماه بود که به دلیل تماس های مکرر و استقبال قابل توجه شرکت کنندگان برای تمدید زمان آن، تا 18 دی ماه تمدید شد.

وی ادامه داد: در نهایت حدود 90 اثر از سراسر کشور به ما تحویل داده شد که جلسه داوری این آثار پنج شنبه گذشته (30 دی) در دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد.

رییس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور با بیان اینکه داوری آثار در سه مرحله و به صورت حذفی صورت گرفت، افزود: بعد از مراحل داوری، در نهایت 10 اثر برگزیده انتخاب و رتبه بندی شد که طبق قرار گذشته، به سه اثر برگزیده در روز اختتامیه کنگره بین المللی جندی شاپور جوایزی اهدا می شود. همچنین از آثار چهارم تا دهم تقدیر به عمل خواهد آمد.

دکتر مومنی در خصوص اجرایی شدن طرح‌های برگزیده برای ساخت سردر دانشگاه تصریح کرد: هیات داوران هیچ یک از آثار را برای اجرایی شدن تایید نکرد اما تصمیم بر این شد که یکی از طرح‌ها اصلاح شود تا در نهایت به مرحله اجرا برسد.

وی با بیان اینکه این مسابقه با در نظر گرفتن تاریخچه و آمیزه‌های معماری و شهرسازی جندی‌شاپور و همچنین توجه به هویت تاریخی، معماری و شهرسازی دزفول برگزار شد افزود: داوری طرح‌های رسیده توسط اساتیدی چون دکتر کتایون تقی‌زاده، پروفسور بمانیان، دکتر طالبیان، مهندس مهرکی‌زاده و خودم با حضور دکتر عصاری، ریاست دانشگاه صورت گرفت.

کنگره بین المللی جندی شاپور، 27 و 28 بهمن ماه با همکاری محققانی از شش کشور دنیا، در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برگزار می شود.

برچسب ها: کنگره بین المللی جندی شاپور دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول دکتر کوروش مومنی