کد خبر : ۲۲۰۵۵۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ساعت ۱۳:۳۵

انصار حزب الله دزفول
نیم نگاهی به مراسمات روز دزفول

در مراسم دیروز غیبت نماینده شهرستان در دزفول و یا در مراسم تهران به چشم می آمد؛ اما نمایندگان ایشان در مراسم دزفول حاضر بودند.

  نیم نگاهی به مراسمات  روز دزفول

به گزارش شبکهع خبری دز(دز ان ان)، چهارم خردادماه امسال نیز به اتمام رسید. روزی که همه فضای مجازی گوشی های همراه در اختیارش بود و هر کس به هر طریقی ادای دین به شهرش کرد.دزفول و شعرها و دکلمه ها و تصاویر دوران جنگ بیشترین مبادلات خبری در گروههای واتساپی و تلگرامی بود.
چهارم خردادماه - روز دزفول- امسال نیز به اتمام رسید ،روزی که رسانه های خبری شهر و کشوری سنگ تمام گذاشتند و به هر نوعی تلاش نمودند تا این روز را و شهر دزفول را به جامعه معرفی نمایند.
در این بین در مطالبی که منتشر شد برخی ها نوشتند که: باید این روز فقط به بیان خاطره و نیز سخنانان کلیشه ای نگذرد بلکه از این روز باید برای بیان مطالبات مردم در توسعه شهر نیز سخن به میان آورد.باید از برخی از ضعفهای مدیران نیز کلمه ایی منتشر شود ،باید نوشت که همه مشکلات و نامهربانی ها مربوط به غریبه ها نیست بلکه برخی از مشکلات به دلیل کم کاری خودمانی ها است. این روز باید روز تمام مردم دزفول باشد.
 در مراسم دیروز غیبت نماینده شهرستان در دزفول و یا در مراسم تهران به چشم می آمد؛ اما نمایندگان ایشان در مراسم دزفول حاضر بودند.
1-  در دزفول: مراسم در مصلای امام علی با حضور مردم و مسئولان شهری و نیز سخنرانی سردار سرتیپ نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کل کشور برگزار شد. اجرای سرود دانش آموزی و شعرخوانی فرزند شاعر نام آشنای کشورمان مرحوم آغاسی و اجرای نمایش طنز ار برنامه اجرایی این مراسم بود.در حاشیه این مراسم توسط بسیجیان نمایشگاهی برپا شد که مورد استقبال قرار گرفت و تلاش این دوستان قابل تقدیر بود. دکور زیبای این مراسم نشان از تلاش هنرمندان دزفولی داشت.نکته قابل ذکر این بود که احساس می شد آن طور باید و شاید مراسم با استقبال خوب مردم همراه نبود. البته طبق بررسی ما مراسم خود شهر دزفول نسبت به مراسمات روز دزفول که در تهران و اهواز اجرا شد،مظلوم بود! که می طلبد هماهنگی بیشتری در ستاد بزرگداشت این روز در خود دزفول صورت گیرد که هم مردم بیشتر استقبال نمایند و هم برنامه های جانبی بیشتر باشد.

2- در تهران: در فرهنگسرای بهمن با حضور دزفولیهای مقیم مرکز برگزار شد و در این مراسم امیرسرتیپ چیت ساز و سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه سخنرانی نمودند و از سوی شرکت ایرانسل به هر نفر با ارائه کارت ملی یک سیم کارت ایرانسل (G4) اهدا می شد و نیز یک بسته از کتابهایی که در خصوص دفاع مقدس در دزفول،اهدا می گردید. البته در مراسم تهران به دلیل زمان نامناسب نسبت به مراسمات قبلی هیئت ولی عصر جمعیت کمتری آمده بودند. مراسم امسال نیز بدون تغییر خاصی مانند سالهای قبل بود. جذابترین برنامه امسال خاطرات برادر آزاده ترابی بود که شادی را به مردم هدیه کرد. در این مراسم آقای نیروزاد از هنرمندان دزفولی دو قطعه موسیقی در رسای دزفول اجرا نمود.در این مراسم به تعدادی از خانواده شهدا و ایثارگران هدایایی اهدا شد.

3- در اهواز: دزفولیهای مقیم اهواز نیز برای زنده کردن نام دزفول سنگ تمام گذاشتند. مراسم این روز در اهواز از استقبال خوبی برخودار بود. مراسم در تالار امام رضا در شهرک نفت که یکی از بزرگترین تالارهای این شهر  با گنجایش 1300 نفر می باشد برگزار گردید، استقبال به حدی بود که مسئولان مراسم صندلی به ظرفیت سالن اضافه نمودند. سخنرانی سرلشکر رحیم صفوی مشاور ویژه رهبر انقلاب برنامه اصلی این مراسم بود.حاج صادق آهنگران مثل همیشه با صدای دلنشینش شوری به مراسم داد و حاضران را به یاد سالهای حماسه و مقاومت برد . اجرای نمایش طنز گل لبخند را به دزفولیهای مقیم اهوار اهدا کرد. اهدا کتاب در خصوص دزفول در اهواز نیز مانند دزفول و تهران از دیگر برنامه های دزفولیهای مقیم اهواز بود و خلاصه اینکه در پایان مراسم از همه مدعوین به صرف شام پذیرایی شد.

4- رسانه ملی نیز نسبت به سالهای قبل خوب عمل نمود.در همه شبکه های سیما و رادیو در این روز برنامه ایی و نامی از دزفول بیان شد.

نکته: مهترین کالایی که در این روز در مراسم روز دزفول اهدا شد کتابهایی بود که توسط نویسندگان دزفولی منتشر و بازار راه یافته است که جا دارد از همه این عزیزان و نیز مرکز فرهنگی دفاع مقدس که در جمع آوری آنها به یاری نویسندگان -غالباً جوان- رفت تقدیر تشکر نماییم.

در این روز کلیپی زیبا از هنرمند خوش صدا "مبین رضا زاده" در خصوص دزفول و مقاومتش روانه بازار موسیقی شد که جای تقدیر دارد. سال گذشته نیز چند اثر توسط هنرمندان دزفولی در این خصوص منتتشر شد که امسال کمتر به این حوزه پرداخته شد. همچنین در سالهای آینده برنامه ریزی بشود تا نمایشهایی با محوریت مقاومت مردم در جنگ و فرهنگهای بومی و اسلامی در این روز بر روی صحنه برود که نیاز دارد ستادچهارم خرداد در حوزه هنر نیز فعالتر به میدان بیاید.
به هرحال از همه زحمت کشان این گرامیداشت این روز چه در دزفول و چه در اهواز و تهران و مشهد و مردم شهرهای اقماری دزفول (امام، صفی آباد، میانرود و سردشت و...)سپاسگزاری می نماییم.امید بتوانیم دزفول را ان طور که هست به جامعه ایرانی بشناسانیم و بتوانیم دزفول عزیز را همانگونه که در شأن او است نگه داریم و نگذاریم برخی لکه هایی هرچند کوچک دامن این شهر نام دار و مردم با صفایش را دلگیر نماید.
مهترین خواسته: انشالله مسئولان پی گیری نمایند تا سال آینده دیدار مردم دزفول با رهبر معظم انقلاب در این روز هماهنگ شود. این خواسته سالهاست که بیان می شود.

برچسب ها: انصار حزب الله دزفول دزفول چهارم خرداد