کد خبر : ۲۲۰۷۴۰ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۳/۲۴ ساعت ۱۵:۲۲


بیماری تب برفکی در دزفول کنترل شد

رییس اداره دامپزشکی دزفول گفت:بیماری تب برفکی در دام این شهرستان کنترل شده با این وجود واکسیناسیون دام های منطقه همچنان ادامه دارد

به گزارش شبکه خبری دز (دز ان ان) بنقل از ایرنا، محسن ورجاوند روز دوشنبه در دومین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول در سال جاری در خصوص کشتار دام آلوده به تب برفکی در این شهرستان و با بیان اینکه مصرف گوشت دام مبتلا به تب برفکی ممنوع می باشد افزود:لاشه دام مبتلا به تب برفکی ضبط و پرونده تخلف واحد قصابی پیگیری می شود.
رییس دامپزشکی دزفول در خصوص عرضه مرغ زنده نیز گفت:در 2 سال گذشته کمیته جهت ساماندهی عرضه مرغ زنده در دزفول تشکیل شد تا مراکز عرضه مرغ زنده فاقد پروانه تعطیل شوند که این امر چندین بار در حاشیه شهر و شهر دزفول انجام شد ولی دوباره واحدهای پلمب شده بازگشایی شدند.
وی با اشاره به اینکه 135 واحد مرغداری فعال در شهرستان دزفول وجود دارد گفت: ساماندهی مراکز عرضه مرغ زنده در شهرهای اقماری در دستور کار قرار گرفت .
ورجاوند افزود:واحدهای مرغداری حق جوجه ریزی بیش از ظرفیت را ندارند این در حالی است که برخی واحدهای مرغداری به دلیل سود جویی اقدام به جوجه ریزی بیش از ظرفیت می کنند که پرونده آنها به دادگاه ارسال می شود.
وی با تاکید بر اینکه به دنبال تعطیلی و یا تغییر کاربری مراکز عرضه مرغ زنده به مرغ کشتار روز هستیم گفت:ماهی فروشان دزفول نیز اقدام به فروش ماهی بصورت سنتی می کنند که این امر موجب آلودگی ماهی می شود.
رییس دامپزشکی دزفول تعداد واحدهای عرضه ماهی دزفول را 14 واحد دانست و گفت: تاکنون شهرهای اهواز،شوشتر و اندیمشک نسبت به اجرای طرح استفاده از ویترین یخچالدار برای ماهی فروشان اقدام کرده اند که این طرح در دزفول نیز اجرا می شود.

برچسب ها: دکتر ورجاوند تب برفکی دزفول