کد خبر : ۲۲۲۵۴۹ تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ساعت ۱۱:۴۷

مدیرعامل آتش‌نشانی دزفول خبر داد:
16 مورد فوتی در مأموریت‌های نجات و غریق تابستانی دزفول

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری دزفول گفت: از آغاز تابستان تاکنون در مأموریت‌های نجات و غریق در آب‌های دزفول، 16 مورد فوتی داشته‌ایم

 16 مورد فوتی در مأموریت‌های نجات و غریق تابستانی دزفول

عبدالحسین معظم‌فر اظهار کرد: از آغاز فصل تابستان در مأموریت‌های نجات غریق سازمان آتش‌نشانی شهرداری دزفول، در مجموع 16 نفر در سواحل رودخانه دز در سطح شهر در کانال‌های آبرسانی و همچنین در رودخانه دز در بالادست غرق شدند و جان خود را از دست دادند. 
  
وی ادامه داد: هرچند وظیفه سازمان آتش‌نشانی در بحث نجات غریق، تنها در حوزه شهری است ولی پنج نفر از قربانیان در این مدت، از جانباختگان حادثه گردشگران "چال‌کندی" هستند که این حادثه نزدیک 35 کیلومتری بالادست رودخانه و خارج از حوزه شهری رخ داده بود. 
  
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی دزفول افزود: این سازمان با توجه به گستردگی این حادثه و شرایط پیش آمده در این حادثه نیز شرکت کرد و نزدیک 25 روز در منطقه چال‌کندی فعالیت داشت. 
  
وی گفت: آمار جانباختگان ناشی از غرق‌شدگی در مأموریت‌های این سازمان در بحث حوزه شهری، تنها شامل 11 نفر است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، یک نفر کاهش یافته است. 
  
معظم‌فر با بیان اینکه نزدیک به هشت کیلومتر از رودخانه دز از مرکز شهرستان دزفول می‌گذرد، عنوان کرد: اهم فعالیت‌های سازمان آتش‌نشانی شهرداری دزفول، متمرکز بر همین سواحل رودخانه دز است که در مرکز شهر قرار دارد که شامل منطقه علی‌کله، باغ‌های پایین‌دست و پارک‌های ساحلی می‌شود. 
  
وی تصریح کرد: شهرداری دزفول با هماهنگی‌هایی که انجام داد، جهت فراهم کردن فضای ایمن برای شنای مردم در مجاورت رودخانه دز در سطح شهر، کانال‌هایی با عمق کم و یک متری تعبیه کرد تا خانواده‌ها بتوانند با خیال راحت در کانال‌های انحرافی رودخانه دز که ایمن هستند، شنا کنند. 
  
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری دزفول ادامه داد: این امر به علاوه استقرار نجات غریق در نقاط مختلف سواحل دز در شهرستان دزفول، موجب شد که آمار غرق‌شدگی تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته در مأموریت‌های سازمان آتش‌نشانی دزفول افزایشی نداشته باشد. اما با وقوع حادثه چال‌کندی این آمار به طور ناگهانی افزایش یافت. 
  
معظم‌فر گفت: در سطح شهرستان دزفول، کانال‌های طولانی و بسیاری با عرض و عمق‌های متفاوت برای آبرسانی به اراضی کشاورزی وجود دارد که متعلق به وزارت نیرو هستند. متأسفانه در این کانال‌ها نیز موارد غرق‌شدگی داشتیم. 
  
وی اظهار کرد: شهرداری دزفول در حال تدوین سازوکارهای طرح‌های ویژه به منظور کاهش آمار غرق‌شدگی در رودخانه دز در این شهرستان با همکاری سایر ارگان‌های مربوطه است. فعلا در حال انجام اقدامات کارشناسی در زمینه این طرح‌ها هستیم، که در صورت تأمین اعتبارات در سال جدید سال آینده، اجرایی خواهند شد. 
  
مدیرعامل آتش‌نشانی دزفول با بیان اینکه در کلیه نقاط پرخطر سواحل دز در شهرستان دزفول، تابلوهای هشدار و شنا ممنوع نصب شده است، تصریح کرد: افزایش گرما در تابستان امسال، مطلوب بودن آب و هوای سواحل و رودخانه دز و همچنین بی‌توجهی نسبت به هشدارها موجب شده تا متأسفانه شاهد غرق شدن شهروندان و مردم در این آب‌ها باشیم. 

برچسب ها: آتش نشانی دزفول مدیرعامل آتش‌نشانی دزفول عبدالحسین معظم‌فر