کد خبر : ۲۲۲۳۹۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۳/۰۲ ساعت ۱۲:۲۹

آیت الله نوری همدانی:
مقاومت و پايداري مردم دزفول از افتخارات نظام اسلامي است

مرجع تقلید شيعيان، مقاومت و پایداری مردم دزفول را از افتخارات نظام اسلامی برشمرد و گفت: باید روحیه ایثار و شهادت به مردم معرفی شود تا مردم بتوانند با حفظ این روحیه در راستای رسیدن به موفقیت گام بردارند.

 مقاومت و پايداري مردم دزفول از افتخارات نظام اسلامي است

به گزارش شبکه خبری دز (دز ان ان) به نقل از پايگاه خبري پليس، آیت‌الله "حسین نوری همدانی" در دیدار با سردار "کاظم مجتبایی" فرمانده انتظامی استان قم و اعضای ستاد گرامیداشت روز مقاومت و پایداری و روز دزفول که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس هرگز نباید فراموش شود، اظهار کرد: هر لحظه‌ای از این تاریخ دارای مزایای بسیاری است به همین علت این تاریخ باید مورد توجه قرار گیرد تا فراموش نشود؛ جریان مقاومت دزفول نیز در تاریخ دفاع مقدس دارای جایگاه مهم و والایی است.

وی از حضور مجاهدان و سرداران توانمند در جبهه‌های حق علیه باطل یاد کرد و افزود: جنگ تحمیلی و دفاع مقدس مطالب آموزنده بسیاری برای بشر و انقلابی‌ها دارد به همین علت به صورت مستمر باید مورد توجه قرار گیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه خداوند متعال شهادت را به عنوان بالاترین جایگاه برای یک انسان درنظر گرفته است، عنوان کرد: برای تحقق و گسترش آموزه‌های دینی در سطح جهان باید روحیه ایثارگری و شهادت مورد توجه قرار گیرد، اگر در شرایط کنونی نسبت به قدرت‌های استکباری کوتاه بیاییم حکومت‌ها بر مستضعفان حاکم می‌شوند و اهداف نادرست خود را دنبال می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی از سفر ترامپ رئیس جمهور آمریکا به کشورهای شرقی یاد کرد و ادامه داد: عده‌ای به میزانی ضعیف هستند و فکر می‌کنند که ترامپ قدرتی است که می‌خواهند خود را در زیر سایه این قدرت شیطانی در امان نگه دارند در حالی که بر اساس آموزه‌های قرآنی باید در سیطره قدرت الهی باشیم و برای رسیدن به اهداف الهی گام برداریم.

این مرجع تقلید مقاومت و پایداری مردم دزفول را یکی از افتخارات نظام اسلامی برشمرد و گفت: باید روحیه ایثار و شهادت به مردم معرفی شود تا مردم بتوانند با حفظ این روحیه در راستای رسیدن به موفقیت گام بردارند.

وی با تاکید بر اینکه ترویج مباحث مرتبط با ولایت فقیه باید مورد توجه حوزه‌های علمیه قرار گیرد، تصریح کرد: کشورهای مختلف دنیا در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به نظام اسلامی توجه دارند به همین علت باید در این عرصه‌ها به دنبال پاسخگویی باشیم و آموزه‌های مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهیم.

در  ادامه اين ديدار فرمانده انتظامی استان قم نيز طي سخناني با اشاره به اينکه دفاع از ارزش‌های دفاع مقدس، تضیمن کننده روحیه جهاد و شهادت است،اظهار داشت: امیدواریم با توان بیشتری بتوانیم برای انجام وظایف خود که یکی از آنها دفاع از ارزش‌های دفاع مقدس است گام برداریم چرا که دفاع از ارزش‌های دفاع مقدس تضمین کننده روحیه جهاد و شهادت است.

وی با اشاره به اینکه مردم دزفول دو هزار و 700 شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند، اضافه کرد: دزفول تنها شهری بود که یک لشکر داشت و توانست با استفاده از ظرفیت جوانان در مقابل دشمنان ایستادگی کند؛ مردم دزفول با اندک مهمات خود اجازه ندادند که صدامی‌ها وارد جاده اندیشمندان به سمت خوزستان شوند چرا که با این رخ داد تاریخ و شرایط جنگ به صورت دیگری رقم زده می‌شد.

فرمانده انتظامی استان از نام‌گذاری چهارم خردادماه به عنوان روز دزفول یاد کرد و گفت:‌ امیدواریم با توان بیشتری بتوانیم برای انجام وظایف خود که یکی از آنها دفاع از ارزش‌های دفاع مقدس است گام برداریم چرا که دفاع از ارزش‌های دفاع مقدس تضمین کننده روحیه جهاد و شهادت است.

سردار مجتبايي در پايان با بیان اینکه نزدیک به 250 نفر از طلاب دزفول در استان قم در حال تحصیل هستند، مطرح کرد: رهنمودهای مراجع تقلید و علما نقشه راه مطلوبی را برای اقشار مختلف جامعه تبیین می‌کند.

 

برچسب ها: آیت الله نوری همدانی روز دزفول