کد خبر : ۲۲۲۴۸۶ تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۴/۳۱ ساعت ۱۳:۳۸


آخرین وضعیت جستجوی مفقودشدگان حادثه چال کندی

معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه جستجو برای یافتن سه مفقود حادثه چال کندی همچنان ادامه دارد ،‌آخرین وضعیت عملیات جستجو را تشریح کرد.

19 گردشگر که روز پنجشنبه از اهواز به دزفول سفر کرده بودند هنگام شنا در منطقه چال کندی دزفول دچار حادثه شده و 2 نفر از آنها غرق شدند.
از این گروه ، تعداد 14 نفر نجات یافته و جستجو برای نجات سه نفر دیگر ادامه دارد.
حبیب اله آصفی روز شنبه با بیان اینکه بسیج تمام امکانات تا یافتن افراد مفقود شدهه ادامه دارد گفت:جمعه شب 2 گروه محلی با تاریک شدن هوا با تعدادی منور ، مسیر نهرهای نزدیک به محل حادثه در غرب رودخانه به سمت اندیمشک را جستجو کردند ضمن اینکه از ساعت 5 صبح امروز شنبه عملیات جستجو با تمام توان اجرایی از سرگرفته شده است.
وی افزود: در نشست ستاد بحران دزفول وظایف دستگاه ها تقسیم و هماهنگی لازم جهت اعزام افراد به محل حادثه در دستور کار قرار گرفت.
فرماندار دزفول ضمن تسلیت به خانواده جان باختگان این حادثه گفت: مسئولان دزفول همراه با مسئولان محلی به منطقه اعزام شده تا گزارش عینی کسب کنند و با استفاده از توان مردم منطقه و تجزیه نقشه دقیق با نظارت به منطقه کول خرسان اعزام شوند .
وی ادامه داد: روز جمعه نیز با هماهنگی انجام شده در سه نوبت عملیات جستجو به همراه کارشناسان ستاد بحران و هلال احمر استان خوزستان و شهرستان دزفول انجام شد و با هماهنگی فرمانداران اندیمشک و شوش و نیز بخشداران الوار و بخش مرکزی اندیمشک کلیه نیروهای امدادی بسیج شدند .
فرماندار دزفول اضافه کرد:در پی وقوع این حادثه در عصر روز پنجشنبه کلیه نیروهای امدادی و هلال احمر شهرستان دزفول با کمک ظرفیت های مردمی در محل حادثه حضور یافته و با هماهنگی انجام شده با تامین تعدادی قایق و جت اسکی ،تعدادی هلی شات جهت رصد محل های احتمالی مفقودان وارد عمل شدند.
آصفی افزود: با تامین تعدادی هلی شات دوربرد از شهرهای رامهرمز ،آبادان ،اهواز و استقرار در محل عملیات جستجو ،اعزام نیروهای داوطلب عشایر آشنا به منطقه و همکاری 28 نیروی نجات غریق محلی از سمت بیشه بزان با همراهی چند غواص کارآزموده عملیات جستجو همچنان در منطقه کول خرسان و چال کندی رودخانه دز ادامه دارد.
وی گفت: به منظور تسریع در عملیات جستجو با پیگیری انجام شده تاکنون 2 بار دبی رودخانه دز کاهش یافت تا عملیات جستجو آسانتر و گشت رودخانه بصورت 24 ساعته ادامه یابد.
آصفی از تلاش شبانه روزی نیروهای امداد و نجات ،آتش نشانی ،هلال احمر،نجات غریق ،هیات کوهنوردی و کوهنوردان داوطلب و نیز داوطلبان محلی که از زمان وقوع حادثه تاکنون برای کمک و یاری رساندن و یافتن گردشگران از هیچ تلاشی کوتاهی نکردند تقدیر کرد.

ایرنا

برچسب ها: فرماندار دزفول حبیب اله آصفی چال کندی چال کندی دزفول حادثه چال کندی