کد خبر : ۲۲۱۳۷۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۷/۰۳ ساعت ۱۳:۱۲

امام جمعه دزفول:
فرهنگ دفاع مقدس در عرصه علم و دانش نهادینه شود

امام جمعه دزفول گفت: فرهنگ دفاع مقدس و مجاهدت های آن دوران باید در عرصه علم و دانش نیز به صورت یک الگو نهادینه شود.

 فرهنگ دفاع مقدس در عرصه علم و دانش نهادینه شود

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی صبح امروز شنبه در آیین آغاز و زنگ بازگشایی مدارس که با حضور پرشور دانش آموزان و مسئولان شهرستان در دبیرستان پسرانه دوره اول و هیئت امنایی شهید سبحانی دزفول برگزار شد، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی با یکدیگر قرین بوده و دارای اشتراکات فراوانی هستند که باید نقشه راه ما قرار بگیرند.

وی، نخستین مؤلفه مشترک میان دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید را مجاهدت و تلاش در مسیری مشخص برشمرد و افزود: در دوران دفاع مقدس رزمندگان با مجاهدت در مقابل دشمن ایستادگی کرده و مانع تجاوز دشمن می شدند تا دشمن اجازه تصرف خاک پاک میهن را نداشته باشد، از سویی سال تحصیلی جدید نیز آغاز جهاد علمی برای دانش آموزان و دانشجویان است.

امام جمعه دزفول، دومین مؤلفه مشترک را مسئولیت پذیری عنوان کرد و گفت: دانش آموزان و رزمندگان شهیدی که در کنار دیگر رزمندگان تا سر حد شهادت وارد جبهه حق علیه باطل شده و از مرز و بوم خود دفاع کردند، بر اساس احساس مسئولیتی بود که داشتند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی اضافه کرد: در عرصه علم و دانش نیز دانش آموزان ما که سرمایه های اصلی پیشرفت کشور هستند با احساس مسئولیت در مقابل ملت خود در عرصه های مختلف علم و دانش و المپیادهای ریاضی موفق به کسب افتخارات می شوند.

وی، مؤلفه مشترک سوم را علو مرتبه و منزلت دانست و گفت: کسی که به شهادت می رسد در واقع به بالاترین مقام معنوی در راه خدا رسیده چرا که برتر از شهادت وجود ندارد، در عرصه علم نیز عالم مرتبه ای دارد که هیچکس همطراز وی نیست چرا که خداوند درجه و مرتبه مومنان را بالا برده اما اهل علم را به درجه بالاتر رسانده است.

امام جمعه دزفول ادامه داد: بنابراین این موارد اشتراکات مهم بین طالبان علم و مجاهدان فی سبیل الله است که هر ۲ گروه هدف های مشخص و مشترکی دارند که این مؤلفه ها باید راهبرد اصلی دانش آموزان و نقشه راه زندگی و تحصیل آنها باشد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در ادامه بیان کرد: امروزه اگر مسئله مقاومت در تمام عالم فراگیر شده و هر جا استکبار جهانی قصد تعرض به امت اسلامی را داشته باشد مقاومت حرف اول را می زند به دلیل الگویی است که از دوران دفاع مقدس نهادینه شده و به یک فرهنگ برای سایر ملت های اسلامی تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: امروزه کشورهای مسلمان یمن، لبنان، فلسطین و بحرین بر اساس دفاع مقدسی که در جمهوری اسلامی ایران برای آنها الگو شده به دفاع از کشورهای خود در مقابل استکبار جهانی می پردازند.

امام جمعه دزفول با تاکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس و مجاهدت های آن دوران باید در عرصه علم و دانش نیز به صورت یک الگو نهادینه شود، عنوان کرد: امیدوار هستیم مسئولان و جوانان با همت هر چه تمامتر در راستای پیشرفت علمی کشور گام بردارند.

کشور در دست دانش آموزان است
سرپرست اداره آموزش و پرورش دزفول نیز در این آیین اظهار کرد: دانش آموزان و مسئولان یادشان باشد که سربازان امام زمان(عج) هستند، بنابراین باید بتوانند با سربلندی و سرافرازی به کشور خدمت کنند.

عبدالمحمد جرجانی افزود: فردای کشور در دست دانش آموزان است بنابراین باید امانت دار خوبی برای این مرز و بوم باشند.

به گزارش شبکه خبری دز(دز ان ان)، پس از این مراسم که با برنامه های مختلف از سوی دانش آموزان  مدرسه شهید سبحانی از جمله گارد پرچم همراه بود، زنگ مقاومت توسط مسئولان از جمله فرمانده سپاه و رئیس شورای اسلامی شهر و سرپرست اداره آموزش و پرورش دزفول در دبیرستان دخترانه دوره اول فرزانگان و دبیرستان نمونه دولتی و دخترانه دوره اول ملک آسا نواخته شد.

برچسب ها: حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول