کد خبر : ۲۲۰۰۸۰ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۱/۰۷ ساعت ۱۲:۲۷

آیت الله شفیعی:
قرار بود پس از ۱۴ سال هیچ بیکاری در استان نباشد

از زمان تحویل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری به خوزستان ۲۰ سال گذشته اما متاسفانه تاکنون اقدام خاصی در جهت اجرایی شدن این طرح ازسوی مسئولان صورت نگرفته است.

 قرار بود پس از ۱۴ سال هیچ بیکاری در استان نباشد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: از زمان تحویل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری به خوزستان ۲۰ سال گذشته اما متاسفانه تاکنون اقدام خاصی در جهت اجرایی شدن این طرح ازسوی مسئولان صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، آیت الله سید علی شفیعی ظهر امروز پنجشنبه در یادواره بزرگ سردار شهید دزفولی “حاج عظیم محمدی زاده” که با حضور باشکوه مسئولان و مردم در حسینیه ثار الله دزفول برگزار شد، اظهار کرد: شخصیت شهید محمدی زاده با اخلاق اسلامی شکل گرفته بود. فلسفه جنگ ما حفظ ارزش ها بود بنابراین ما باید با اعمال خود این اخلاق اسلامی را ثابت کنیم.

وی در ادامه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش بصیرت اشاره کرد و افزود: باید بصیرت داشته باشیم تا ترفند و نفوذ دشمن را بتوانیم تشخیص دهیم و احساس کنیم زیرا دشمن از هر راهی به دنبال نفوذ است و این بصیرت ما است که می تواند مارا در مقابل حیله های دشمن حفظ کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دزفول در هر عصر و زمانی بزرگترین شخصیت هارا در خود جای داده، گفت: متاسفانه بسیاری ازاین سرمایه ها در دزفول نهفته مانده و تبلیغ نشده اند. دزفول فرزانگانی دارد که چشم و چراغ کشور هستند پس باید این پرده هارا کنار بزنیم و در مناسبت های مختلف و با برگزاری مراسم هایی با واقعیت و استدلال عظمت شهرستان دزفول را به ایران بشناسانیم.

لزوم معرفی نوابغ دزفولی

آیت الله شفیعی خواستار اهتمام مسئولان دزفولی در راستای معرفی نوابغ و بزرگان این شهرستان شد و عنوان کرد: تاریخ گذشته دزفول، شخصیت های این شهرستان در زمینه فقه، اصول، علوم عقلی و نقلی و آرمان ها و ارمغان های علمی نوابغ دزفولی باید به همگان عرضه شود و این امر قطعا به سود همه خواهد بود.

وی در ادامه یادآور شد: در سال ۱۳۷۵ رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در اهواز بحث ۵۵۰ هزار هکتار زمین را مطرح کردند و بنا بود این طرح وقتی به نتیجه رسید در عرض ۱۴ سال هیچ بیکاری در خوزستان نماند اما از آن روز تاکنون ۲۰ سال گذشته و مسئولان ما هیچ کاری انجام نداده اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری لزوم بررسی دقیق این موضوع و دلایل کند بودن روند اجرایی طرح را خواستار شد وافزود: مسئولان در استان گمان می کنند که تنها با مطرح کردن موضوع این زمین ها می توانند مردم و مقام معظم رهبری را راضی کنند درحالی که این طرح باید هرچه زودتر اجرایی شود، هرچند استاندار خوزستان طی روزهای گذشته اعلام کرد که کار سرعت گرفته اما باید با جدیت پیگیری شود تا این طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به کرسی اجرایی برسد تا مملکت متحول شود.

آیت الله شفیعی همچنین به نامگذاری سال ۹۵ به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ازسوی رهبری اشاره کرد و گفت: رهبری بارها به مسئولان و دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی تاکید کردند و فرمودند که این روش مملکت را نجات می دهد اما متاسفانه تاکنون چیزی که باعث رضایت رهبری و کشور باشد در این زمینه صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در نامگذاری سال به اقدام و عمل اشاره شده بنابراین ازهمین ابتدای سال دولتی ها باید وارد عمل شوند نه اینکه به شعار و تکرار مطالب بپردازند قطعا تاکنون یا در این زمینه اقتصاد مقاومتی اقدام نشده و یا اگر شده مناسب نبوده وگرنه رهبری بر اقدام و عمل تاکید نمی کردند.

آیت الله شفیعی عنوان کرد: دولتی ها و حتی رسانه ها در بحث اقتصاد مقاومتی به تفسیر های بی فایده و فلسفه اکتفا نکنند و اقدام و عمل در این زمینه را بشدت جدی بگیرند تا به نتیجه برسند.





برچسب ها: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری آیت الله سید علی شفیعی دزفول