کد خبر : ۲۲۰۹۷۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۴/۱۹ ساعت ۱۸:۳۸

آیت الله سبط شیخ انصاری:
کسانی که عهده دار امور فرهنگی و اخلاقی و اعتقادی هستند هم استیضاح شوند!

ماه مبارک رمضان ماه انقلاب درونی است که می تواند زشتی ها را کنار بزند همچنان که انقلاب اسلامی ایران باعث شد پلیدی ها از بین بروند و حکومتی اسلامی جایگزین آن بشود و افرادی مثل بهشتی ها و رجایی ها و چمران ها جایگزین بشوند.

 کسانی که عهده دار امور فرهنگی و اخلاقی و اعتقادی هستند هم استیضاح شوند!

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان) "آیت الله شیخ رضاسبط الشیخ انصاری" در سخنانی که در مسجد حضرت مهدی(عج) دزفول در روز آخر ماه مبارک رمضان ایراد کرد گفت: ماه مبارک رمضان ماه انقلاب درونی است که می تواند زشتی ها را کنار بزند همچنان که انقلاب اسلامی ایران باعث شد پلیدی ها از بین بروند و حکومتی اسلامی جایگزین آن بشود و افرادی مثل بهشتی ها و رجایی ها و چمران ها جایگزین بشوند.
وی ادامه داد: البته در طول سالیان می بینیم افرادی از ابتدا نقاب بر چهره داشتند و تغییر جهره دادند؛ اما عده ای هستند که همچنان با اخلاص به خلق خدمت می کنند.
آیت الله شیخ انصاری در ادامه جلسه سخنرانی خود به استیضاحی که مدتی قبل در دزفول انجام شد هم اشاره ای کرد و گفت: استیضاح باید به موقع و عادلانه باشد. استیضاح در امور مادی لازم است ولی مهم تر این است که کسانی که عهده دار امور فرهنگی و اخلاقی و اعتقادی هستند هم استیضاح شوند، مهم نیست که وضعیت خیابان ها چگونه است و کسانی که طبق قانون وظایفشان در این مورد تعریف شده؛ چگونه عمل می کنند.

وی ادامه داد: حال اگر مصلحت شخصی یا فرقه ای یا فردی برای استیضاح لازم بود باید با رعایت اصول و بدون اعمال غرض شخصی این کار انجام شود و میزان بودجه و هزینه آن بررسی شود اما باید گوشه چشمی هم به استیضاح مسئولان امور فرهنگی داشت. مثلا از مسئولان در مورد فلان عکس و فلان بنر سوال پرسیده شود. بی توجهی به همین مسایل باعث بی ایمانی و بی اخلاقی در جامعه می شود. اگر این مسایل درست شود امور دیگر هم خودبه خود حل خواهد شد. نکته ای که اهمیت دارد این است که توجه کنیم مومن بی دین نباشیم یعنی طبق گفته رسول اکرم(ص) از کنار زشتی ها ساده عبور نکنیم.

آیت الله شیخ انصاری عنوان کرد: نباید از کنار زشتی ها و بی بند و باری ها آسان رد شد. مقام معظم رهبری نسبت به امر مطالبه بارها تاکید داشته اند و فرموده اند که در این مسئله، با مطالبه کارها درست می شود. مسئولان بیایند از من مطالبه کنند، مردم شهر، سلامت، امنیت اخلاقی و وضعیت ظاهر جامعه را از مسئولان مطالبه کنند. مسئولان هم نباید کار فرهنگی را در بنر و پارچه و بزرگ کردن عکس کسی خلاصه کنند. معاونان فرهنگی شهرداری چه معاون کنونی و چه معاون سابق، برای مشورت به من مراجعه کرده اند و من توصیه کرده ام اگر می خواهید در عرصه فرهنگی کاری انجام دهید با روش صحیح انجام دهید.
وی در پایان به ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی در جامعه هم اشاره کرد و افزود: همه ما با هر تفکری باید زیر پرچم رهبری قرار بگیریم و مبنای امور را توصیه های دلسوزانه و راهگشای ایشان قرار دهیم.  

برچسب ها: شیخ رضا انصاری شی آیت الله شیخ رضا سبط شیخ انصاری مدیران فرهنگی دزفول