کد خبر : ۲۲۱۳۴۷ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۶/۳۱ ساعت ۲۱:۳۸

دبیر پروژه مهر آموزش وپرورش دزفول خبر داد:
مدارس دزفول در آمادگی کامل بسر می برند/ لزوم تعامل مسئولان

دبیر پروژه مهر آموزش و پرورش دزفول گفت: مدارس دزفول در قالب پروژه مهر، برای شروع سال تحصیلی جدید در آمادگی کامل بسر می برند.

 مدارس دزفول در آمادگی کامل بسر می برند/ لزوم تعامل مسئولان

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، حسن مرتضوی عصر امروز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش دزفول که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: استراتژی اصلی آموزش و پرورش دزفول، ارتقای کیفیت است.

وی هدف از پروژه مهر را ایجاد تحول نوین در نگرش و تقویت دانش آموزان با بهره گیری از تمام ظرفیت ها دانست و افزود: پروژه مهر مظهر بهره وری است که ما سعی داریم بازگشایی مدارس موفقی درسطح شهر و روستاهای شهرستان داشته باشیم.

مرتضوی با بیان اینکه پروژه مهر از دو نظر فیزیکی (ظاهر مدرسه) و  فرهنگی - تربیتی اهمیت دارد، گفت: آمادگی برای ارائه گزارشات به بازرسان استانی و کشوری در حوزه مدارس و ستاد، هماهنگی و دعوت از مسئولان شهری برای مراسم آغاز سال تحصیلی، همکاری شهرداری ها، شوراهای شهر و روستا، بخشداری ها و دهیاری ها در جهت رفع مشکلات مدارس تاقبل از آغاز، همکاری نیروی انتظامی و راهور با سرویس های مدارس، همکاری ادارات برق و آب به منظور رفع مشکلات و جلوگیری از قطعی آب و برق مدارس و بزرگداشت هفته دفاع مقدس با برگزاری نمایشگاه های عکس و کتاب از جمله برنامه های پروژه مهر برای سال تحصیلی جدید در دزفول است.

افزایش سهم فنی و حرفه ای دزفول
معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر اداره آموزش وپرورش دزفول درادامه عنوان کرد: در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ سهم فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش شهرستان دزفول ۳۱.۵ درصد و سهم شاخه نظری ۶۸.۵  بود اما در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ سهم فنی و حرفه ای و کاردانش به ۳۳.۷ درصد افزایش و سهم شاخه نظری به ۶۶.۹۳ درصد کاهش خواهد یافت.

مرتضوی اضافه کرد: بنابراین با توجه به سیاستی که در سند تحول بنیادین آمده سهم کاردانش و فنی و حرفه ای دزفول برای سال تحصیلی جدید، ۱.۵۳ درصد افزایش داشته و سهم رشته نظری کم شده است.

۱۲ برنامه ویژه دفاع مقدس در مدارس
معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته دفاع مقدس برای مدارس دزفول در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این برنامه ها شامل نواختن زنگ مقاومت، برگزاری همایش پیاده روی از محل شهدای گمنام تا پارک دولت، همایش بادبادک ها مخصوص کودکان، برگزاری مسابقات تیراندازی ویژه فرهنگیان شهرستان هستند.

علی پور ابراهیم، دیدار با خانواده شهدا و غبارروبی مزار شهدا، حضور راویان دفاع مقدس در مدارس برای تبیین دستاوردهای انقلاب، آذین بندی مدارس، برگزاری هشت یادواره دفاع مقدس برای گرامیداشت شهدا در مدارس متوسطه اول را نیز از دیگر برنامه های در نظر گرفته برای هفته دفاع مقدس در مدارس دزفول برشمرد.

برچسب ها: معاون آموزش متوسطه دبیر پروژه مهر آموزش وپرورش دزفول حسن مرتضوی