کد خبر : ۲۲۱۱۳۹ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۵/۲۲ ساعت ۱۸:۲۰

نماینده دزفول در نشست خبری:
زمین های بلوکه شده پادگان قائميه دزفول بازگردانده می شوند/ آب دزفول در وضعیت بحرانی قرار دارد

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت:درتلاش برای ایجاد مراکز درمان بستر درمناطق محروم از جمله سردشت و شهیون هستیم تا خدماتی برای کاهش دغدغه هابه مردم مناطق روستایی ارائه شود.

 زمین های بلوکه شده پادگان قائميه دزفول بازگردانده می شوند/ آب دزفول در وضعیت بحرانی قرار دارد

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، عباس پاپی زاده ظهر امروز جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه، که به منظور تجلیل از خبرنگاران و گرامیداشت ۱۷ مرداد برگزار شد، اظهار کرد: نامگذاری ۱۷ مرداد بنام روز خبرنگار یک حرکت مثبت رو به جلو بود تا به مسئولان یادآوری شود که اصحاب رسانه ازارکان اصلی جامعه مدنی هستند.

وی افزود: همواره به مسئولان شهرستان تاکید کرده ام که برای بیان مشکلات، چاره اندیشی و ازسویی برای معرفی عملکرد خود با اصحاب رسانه تعامل خوبی داشته باشند ضمن اینکه به دغدغه خبرنگاران و نیازهای آنان نیز توجه کنند.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی همچنین پس از شنیدن مشکلات اصحاب رسانه شهرستان از قول مساعدت برای پیگیری دلیل قطع بیمه خبرنگاران طی یکسال گذشته از طریق مجلس و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خبرداد و گفت: لازم است تا خبرنگاران هر شهرستان و استان در خصوص قطع بیمه خود یک حرکت همزمان انجام دهند تا نمایندگان مجلس را برای پیگیری ماجرا و گرفتن حق خود حساس کنند.

وزیر نیرو به دزفول سفر کند
پاپی زاده با اشاره به گرما و شرجی بالای خوزستان، عنوان کرد: سال گذشته وزیر نیرو درایام تابستان وارد دزفول شد که یکی از نتایج سفر وی دستور و تامین بودجه ورود یک ترانس ایستگاه ۴۰۰ بود که با اعتباری حدود ۱۱ میلیارد تومان تا چند روز دیگر وارد مدار شهرستان می‌شود، بنابراین اکنون نیز نیاز است که وزیر نیرو مجددا سفری به دزفول داشته باشد.

وی در ادامه درخصوص موضوع اجبار دانش آموزان ازسوی آموزش و پرورش برای تعیین رشته تحصیلی، توضیح داد: هر دانش آموزی باید با توجه به علاقه و مهارتی که دارد رشته تحصیلی خودرا انتخاب کند که این موضوع اجبار صورت گرفته ازسوی آموزش و پرورش  که این روزها در رسانه ها مطرح است به نقص نظام آموزشی در کشور ما بر می گردد. متاسفانه آموزش وپرورش در کشور ما هیچگاه در اولویت دولت ها نبوده درحالی که در کشورهای توسعه یافته به آموزش و پرورش به چشم یک سرمایه گذاری بلند مدت و مهمتر از مباحث عمرانی نگاه می کنند چرا که تربیت نیروی انسانی را برعهده دارد.

کمبود ۳۰۰ معلم در دزفول
عضو کمیسیون تلفیق و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کشور ما هنوز معلمان درگیر وضعیت معیشت خود هستندبنابراین معلمی که خانه و ماشین و امکانات اولیه ندارد قطعا نمی تواند به خوبی رسالت خودرا انجام دهد. در تمام این سالها وضعیت حقوق، مزایا و کمبود نیروی انسانی در آموزش وپرورش از مباحث مهم ما در جلسات با این وزارت خانه بوده بگونه ای که بیش از یک سال است پیگیری استخدام معلمان جدید و رفع کمبود شدیدنیروی معلم هستیم.

پاپی زاده تصریح کرد: کمبود معلم در نظام آموزش و پرورش کشور بیداد می کند بطوریکه در شهرستان دزفول نیز با کمبود ۳۰۰ معلم مواجه هستیم.

تحول در حوزه بهداشت و درمان دزفول
وی درادامه در خصوص وضعیت بهداشت ودرمان شهرستان گفت: در ۳ سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه سخت افزار و نرم افزار برای حوزه بهداشت ودرمان دزفول انجام داده ایم که نقطه عطف این اقدامات تاسیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول بود که خود یک بستر مناسب برای سرعت در پیشرفت ها بود.

پاپی زاده با اشاره به کمبود شدید تخت بیمارستانی در دزفول، عنوان کرد: دلیل عمده این کمبود افزایش جمعیت شهرستان و مراجعه بیماران از نقاط مختلف استان و کشور به بیمارستان های دزفول است. از ۳۰ سال گذشته می بایست چند بیمارستان برای شهر ساخته می شد اما متاسفانه نه تنها اینچنین نشد بلکه دو بیمارستان افشار و یا زهرا نیز تعطیل شدند اما تمام تلاش ما رفع کمبود های بهداشت و درمان شهرستان از جمله تخت های بیمارستانی است که این امر نیازمند زمان زیادی است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۱ تاکنون اقدامات زیادی درراستای ساخت چند بیمارستان در دزفول صورت گرفته، گفت: سال گذشته ساخت بیمارستان تامین اجتماعی دزفول آغازشده و برخلاف وضعیت کنونی بیمارستان های تامین اجتماعی کشور، ساخت این بیمارستان در شرایط ایده آلی قرار دارد چرا که همواره در بحث بودجه آن پیگیر هستم و خوشبختانه اکنون طبقه ششم آن در حال ساخت است.

نماینده دزفول در مجلس مدت زمان پیش بینی شده برای ساخت بیمارستان تامین اجتماعی دزفول را ۲۹ ماه برشمرد و اضافه کرد: اکنون یکسال از این زمان گذشته که تمام تلاش ما این است که با تداوم پیگیری ها بتوانیم هرچه زودتر این بیمارستان را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

افزایش ۳۰۰ نفری کادر علوم پزشکی
پاپی زاده در ادامه، رفع مشکل سیستم های سرمایشی بیمارستان  بزرگ دزفول، تامین بودجه برای نوسازی، بازسازی و تجهیز تمام بخش های این بیمارستان، تامین بیش از ۱۵  دستگاه آمبولانس و ساخت بیش از ۲۰ خانه بهداشت در نقاط مختلف شهرستان را از جمله اقدامات مثبت انجام شده حوزه بهداشت ودرمان دزفول در سه سال اخیر برشمرد و ادامه داد: از دوسال پیش تاکنون ۳۰۰ نیرو به کادر علوم پزشکی دزفول اضافه کرده ایم بگونه ای که حدود ۲۴۰ نفر از طریق آزمون و حدود ۶۰ پزشک متخصص، فوق متخصص و هیئت علمی جذب دانشگاه شده اند درحالی که تاپیش از این شاهد کمبود نیرو در بخش بهداشت ودرمان شهرستان بودیم.

وی همچنین در خصوص ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابه نیز عنوان کرد: با جلسات متعدد و همکاری وزیر بهداشت توانستیم مجوز ساخت بزرگترین بیمارستان شمال خوزستان در دزفول را اخذ کنیم که اکنون در مرحله تنظیم تفاهم نامه قرار داریم که پیش بینی می شود در نیمه دوم سال بتوانیم عملیات اجرایی این بیمارستان را آغاز کنیم. در دزفول تنها ۳۸۰ تخت بیمارستانی وجود دارد که با ساخت این بیمارستان که امکان افزایش تعداد تخت های آن از ۴۰۰ به بیش از ۵۰۰ تخت وجود دارد قطعا شاهد تحول عظیمی خواهیم بود.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی درادامه از تلاش برای رفع مشکل کاربری زمین بیمارستان خصوصی حکمت  دزفول با کمک فرماندار شهرستان و طی جلسات با وزیر راه و شهرسازی خبرداد و افزود: در آینده نزدیک مشکل کاربری زمین این بیمارستان نیز برطرف می شود تا شاهد ساخت ۳ بیمارستان در ۳ سال اخیر در دزفول باشیم.

ساخت مراکز درمان بستر در مناطق محروم
پاپی زاده با اشاره به مشکلات بهداشتی و درمانی مناطق روستایی و محروم دزفول، یادآور شد: اکنون در تلاش برای ایجاد بیمارستان و یا مراکز درمان بستر در مناطق محروم از جمله سردشت و شهیون هستیم چرا که باتوجه به دشواری های راه، ناتوانی در حضور به موقع بیماران فوری به بیمارستان های شهر و هزینه های زیادی که عاید روستائیان می شود این طرح از مهمترین نیازهای مناطق روستایی و بویژه صعب العبور دزفول محسوب می شود. در بخش چغامیش و مرکزی دزفول نیز با کمک خیرین و مساعدت سازمان برنامه ریزی کشور در زمینه استقرار این مراکز بهداشتی عمل خواهیم کرد.

وی گفت: متاسفانه در سال های گذشته سیاست های غلط عده ای موجب خالی شدن بسیاری از روستاهای شهرستان و مهاجرت بی رویه به شهر شده بود چرا که ساکنان روستاها بخاطر محرومیت های شدید و عدم توجه به نیازهای آنها ناچار به مهاجرت می شدند اما اکنون ما تلاش داریم تا خدمات آماده ای را به مناطق محروم شهرستان منتقل کنیم هرچند در ۴ سال گذشته نیز اقدامات بسیار خوبی در راستای محرومیت زدایی ازروستاهای دزفول بویژه در حوزه راه و بهداشت انجام داده ایم.

پاپی زاده در بخش دیگری از صحبت های خود، اظهار کرد: در زمان های گذشته هزار هکتار از اراضی پادگان قائمیه دزفول به منظور ایجاد اشتغال و تولید به سرمایه گذارانی واگذار شد اما در تمام این سال ها عدم تحقق این موضوع و سواستفاده سرمایه گذاران باعث اجحاف زیادی در حق مردم دزفول شد چرا که این زمین ها سرمایه مردمان دزفول بودند.

وی ادامه داد: با همکاری فرمانداری دزفول از طریق پیگیری های حقوقی و برخوردهای قاطعی که داشتیم توانستیم ۳۰۰ هکتار ازاین زمین هارا پس بگیریم که اکنون حدود ۴۰ هکتار آن را در اختیار کارخانه فولاد دزفول گذاشته ایم و مقرر شده تا بخشی دیگر ازاین زمین ها برای ساخت کارخانه لوله سازی مورد استفاده قرار بگیرد چرا که کارخانه لوله سازی دزفول نیز قطعا همانند کارخانه فولاد در بحث سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای جوانان شهرستان موثر خواهد بود.

پاپی زاده بیان کرد: باتوجه به اینکه شرکت سرمایه گذاری مذکور اسناد و مدارک مربوط به این زمین هارا در اختیار دارد کار پس گرفتن ۷۰۰ هکتار دیگر اندکی دشوار است اما تمام تلاش ما این است که تا مرحله آخر این موضوع را پیگیری کنیم تا حق دزفول و مردم آن پایمال نشود.

اشتغال عادلانه باشد
وی بابیان اینکه اشتغال در دزفول باید عادلانه باشد و هیچ مسئولی حق سفارش دراین زمینه ندارد، عنوان کرد: آزمون استخدامی کارخانه فولاد دزفول توسط دانشگاه مطرح و صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد که ما به همراه فرماندار شهرستان بشدت نحوه این آزمون را مدیریت خواهیم کرد که از هیچ نظر قابل تغییر نباشد تا اجحافی در حق جویندگان شغل شهرستان صورت نگیرد.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه نفوذ سیاسی عامل اصلی بحث های انتقال آب در کشور است، گفت: نفوذ سیاسی برخی افراد در دولت های مختلف و منطقه نگری آنها باعث ورود ضربه های زیادی به کشور شده است، نفوذ سیاسی برخی افراد بلندمرتبه کشور که بومی مناطق کم آب وکویری بوده اند باعث اجرایی شدن طرح های انتقال آب و درنتیجه خشک شدن تالاب ها از جمله تالاب هورالعظیم و بروز ریزگردها شده است.

پاپی زاده درادامه به بیان پیگیری های مختلف و متعدد نمایندگان خوزستان در مجلس برای رفع و مقابله با  این مشکل و نفوذ این افراد از طریق اقداماتی همچون جلسه، اعتراض، الحاق بند ها و مصوبات پرداخت.

لزوم مستقل شدن سازمان محیط زیست
وی همچنین با انتقاد از سازمان محیط زیست به دلیل عدم جلوگیری از موارد انتقال آب، توضیح داد: سازمان محیط زیست زیرمجموعه دولت است و نمی تواند در برابر دولت مقاومت کند بنابراین نیاز است که این سازمان  برای افزایش اختیارات و مستقل شدن از تحت امر دولت بودن فاصله بگیرد و به سازمانی مستقل همانند سازمان بازرسی و دیوان محاسبات و یا سازمانی تحت نظر قوای دیگر تبدیل شود تا بدین ترتیب یک تعادل در مجموعه کشور ایجاد شود. متاسفانه دولت تاکنون برای این موضوع لایحه ای ارائه نداده اما مادر مجلس خواستار و پیگیر تغییر ساختار سازمان محیط زیست خواهیم بود.

پاپی زاده یادآور شد: از سه سال گذشته یک بند به قوانین دائمی کشور اضافه کردیم که مطابق با آن باید خسارت های زیست محیطی ناشی از فعالیت های نفتی و گازی ازسوی محل وارد کننده خسارت به شهر و استان مورد نظر پرداخت شود اما متاسفانه در ۳ سال گذشته این مهم در خوزستان عملی نشده که لازم است استاندار دراین زمینه پاسخگو باشد هرچند ما در شهرستان دزفول کارخانه خمیرمایه را به دلیل مشکلات زیست محیطی که به بار آورده موظف کرده ایم تا هربار یک درصد از تولید خودرا به عنوان جبران خسارت به شهرداری ها پرداخت کند.

دزفول با تهدید آب مواجه است
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در دزفول با تهدید جدی آب مواجه هستیم، گفت: از ۴۰ سال گذشته تاکنون اقدامی در زیرساخت های آب شهرستان صورت نگرفته و شبکه آب دزفول با همان ظرفیت گذشته خود در حال فعالیت است. اکنون بسیاری از مناطق دزفول از جمله شرق دزفول همانند سیاه منصور و کوی مدرس  و شهرک های صنعتی و مناطق جنوب شهر با افت شدید آب مواجه هستند.

پاپی زاده تصریح کرد: جلسات زیادی با حضور مدیران آب و فاضلاب شهرستان و استان در تهران برگزار کرده ایم که مقررشده وزارت نیرو ۳ خط لوله را با هرینه هرکدام ۳۰ میلیارد تومان برای شهرستان مصوب کند ضمن اینکه باجدیت به دنبال مستقل کردن آب و فاضلاب شهرستان از استان هستیم تا بصورت منطقه ای و دقیق تر بتوانیم مسائل آب و فاضلاب دزفول را مدیریت کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه سالانه حدود ۶ میلیارد تومان نقدینگی و تجهیزات برای مدیریت برق دزفول از طریق ملی و خارج از مصوبات شهرستان تامین می کنم، افزود: خوشبختانه این اقدامات نتیجه مثبت داده و شاهد کاهش محسوس قطعی های برق شهرستان بویژه در این ایام گرم سال هستیم و با افزایش شبکه های برق به ویژه در مناطق محروم و صعب العبور شهرستان از جمله احمدفداله مواجه بوده ایم.

پاپی زاده بیان کرد: مطابق با رایزنی هایی که در سال های گذشته داشته ایم ارزش افزوده شهرداری دزفول را از ماهی ۱۴۰ میلیون تومان به ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان افزایش داده ایم ضمن اینکه توجه شهرداری دزفول نیز به مناطق محروم نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است.
وی در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده زیرساختی و عظیم در حوزه راه ها و جاده های شهرستان بویژه در مناطق محروم و روستایی از جمله ۳ راهی بنوت تا خیبر خواستار انعکاس این اقدامات ازسوی اصحاب رسانه شد.

برچسب ها: عباس پاپی زاده نشست خبری تجلیل از خبرنگاران شرکت فولاد استخدام نماینده دزفول مجلس شورای اسلامی