کد خبر : ۲۲۰۰۶۹ تاریخ خبر: ۱۳۹۴/۱۲/۲۹ ساعت ۰۴:۴۱

برای پانزدهمین سال پیاپی
نمایشگاه هوایی راهیان نور در پایگاه چهارم شکاری دزفول گشایش یافت

در این نمایشگاه توان رزمی- دفاعی نیروی هوایی از جمله جنگنده های تیز پرواز و ترابری این پایگاه به نمایش گذاشته شده است.

  نمایشگاه هوایی راهیان نور در پایگاه چهارم شکاری دزفول گشایش یافت

برای پانزدهمین سال پیاپی نمایشگاه هوایی راهیان نور ویژه مهمانان نوروزی در پایگاه چهارم شکاری دزفول گشایش یافت.

فرمانده پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان) برپایی نمایشگاه هوایی راهیان نور در پایگاه چهارم شکاری دزفول را فرصتی برای نمایش توان و اقتدار نیروی هوایی دانست و اظهار کرد: بدین ترتیب تمام مردم و به ویژه  نسل جوان با دستاوردهای دفاع مقدس به صورت گسترده آشنا می شوند.

امیر سرتیپ دوم خلبان سیدحمیدرضا آشنا با بیان اینکه این نمایشگاه در سال های گذشته همواره مورد استقبال خوب کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی قرار گرفته است، افزود: در این نمایشگاه توان رزمی- دفاعی نیروی هوایی از جمله جنگنده های تیز پرواز و ترابری این پایگاه به نمایش گذاشته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه این نمایشگاه هوایی راهیان نور از جمله جاذبه های گردشگری جنگ در استان خوزستان است که همه ساله مورد استقبال گسترده کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی قرار می گیرد، عنوان کرد: در نمایشگاه هوایی راهیان نور پایگاه چهارم شکاری دزفول، علاوه بر نمایش هواپیماهای جنگنده و شکاری انواع تجهیزات هوایی، نظامی و فرهنگی نیز به نمایش در آمده است.

فرمانده پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول با بیان اینکه پایگاه چهارم شکاری دزفول به عنوان پایگاه مقدم هوایی در طول هشت سال دفاع مقدس همواره مقاومت های حماسی داشته است، تصریح کرد: خلبانان دلیر این پایگاه نیز رشادت های غیرقابل توصیفی در دفاع از حریم هوایی و زمینی میهن اسلامی از خود نشان دادند.

آشنا، همچنین با اشاره به اینکه این پایگاه در هشت سال دفاع مقدس به عنوان پایگاه مقاومت شناخته شد، گفت: پایگاه چهارم شکاری دزفول در طول هشت سال دفاع مقدس ۵۰ خلبان شهید تقدیم دفاع از اسلام و میهن کرد ضمن اینکه این پایگاه ۴۵۰ شهید، جانباز و آزاده نیز تقدیم کرده است.

وی اظهار کرد: پایگاه چهارم شکاری دزفول با اجرای یک هزار و ۵۱۵ سورتی پرواز برون مرزی در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در بمباران مواضع دشمن بعثی و پشتیبانی از رزمندگان داشت.

فرمانده پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول همچنین با بیان اینکه اولین شهید و اولین آزاده هشت سال دفاع مقدس مربوط به نیروی هوایی و پایگاه چهارم شکاری دزفول است، گفت: نخستین پاسخ دندان شکن به دشمن متجاوز بعثی با پرواز ۲۲۰ فروند هواپیمای شکاری تنها چند ساعت پس از آغاز رسمی جنگ هشت ساله از سوی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع دشمن صورت گرفت.

امیر آشنا، نقش نیروی هوایی در هشت سال دفاع مقدس را تعیین کننده و مهم دانست و گفت: در مدت برپایی نمایشگاه هوایی راهیان نور روزانه چند سورتی پرواز نمایشی توسط هواپیماهای شکاری برای بازدید کنندگان انجام می شود.

به گزارش دز ان ان، نمایشگاه هوایی راهیان نور مستقر در پایگاه چهارم شکاری دزفول از ۲۹ اسفند تا ۱۱ فروردین ۹۵ پذیرای مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور است.




برچسب ها: پایگاه چهارم شکاری دزفول دزفول dezful سیدحمیدرضا آشنا