کد خبر : ۲۲۰۶۹۳ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۳/۱۹ ساعت ۱۲:۱۹

پس از بازسازی های شبانه روزی خسارات ناشی از سيلاب؛
محبوب ترین تفرجگاه ساحلی دزفول بازگشایی شد

شهردار دزفول گفت: پس از رفع خسارات ناشی از سيلاب، سرانجام درهای محبوب ترین تفرجگاه ساحلی دزفول یعنی «علی کله» به روی شهروندان و مسافران باز شد.

 محبوب ترین تفرجگاه ساحلی دزفول بازگشایی شد

محمدرضا کرمی نژاد در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، اظهار کرد: در پي وقوع سيل فروردين ماه كه خسارات عظيمی را به بخش های مختلف دزفول، به ویژه زیرساخت های شهری از جمله پارک های ساحلي وارد كرد، به محض فروكش كردن طغيان رودخانه كار بازسازی پارک های ساحلی با تمام نيروها و تجهیزات توسط شهرداری دزفول آغاز شد.
وی افزود: اكنون بخش اعظم خسارات وارد شده به تاسيسات و پارک های ساحلی بازسازی و جبران شده و تفرجگاه ساحلی و محبوب علي كله كه همه روزه خصوصاً در ايام تابستان به دلیل برخورداری از فضای مناسب پذيراي هزاران مهمان، گردشگر و به ویژه شهروندان بود مجددا بازگشایی شد.
شهردار دزفول در خصوص پارک ساحلی رعنا نیز گفت: كار پاكسازی منطقه، لایروبی استخر، كانال و بازسازی محوطه این پارک ساحلی بزرگ انجام شده و درحال حاضر كار كاشت چمن و نهال درختان گونه های مختلف به ویژه گونه های بومي مانند كنار در حال انجام است.
کرمی نژاد یادآور شد: با راهنمايي كارشناسان شهرداری، درختان فراوانی كه در طغيان رودخانه در اين پارک آسيب ديده بودند مجدداً احيا شده اند.
وی تصريح كرد: با توجه به ميزان خسارات وارد شده ناشی از سیلاب فروردین ماه به پارک ساحلی رعنا پيش بينی می شود كار بازسازی اين پارک تا يک ماه ديگر ادامه نیز داشته باشد.
به گزارش دز ان ان، افزایش دبی رودخانه دز در روز پنجشنبه ۲۶ فروردین ماه سال جاري از ۳۰۰ متر مکعب بر ثانیه در شرایط عادی به چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه موجب طغیان این رودخانه و آبگرفتگی تعدادی از روستاهای دزفول و خسارت سنگین به بخش کشاورزی، دام و زیرساخت های این شهرستان شد.
خسارت وارده به بخش های مختلف شهرستان دزفول ناشی از سیل اخیر رقمی بیش از دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

برچسب ها: محمدرضا کرمی نژاد پارک ساحلی علی کله بازگشایی خسارات سیل شهردار دزفول رودخانه دز سیل