کد خبر : ۲۲۲۲۲۲ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۲/۲۳ ساعت ۱۳:۱۲

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول خبر داد:
برپایی تورهای یک روزه بافت گردی در دزفول در ایام نوروز/ برگزاری جشنواره غذاهای محلی و صنایع دستی

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول از برپایی تورهای یک روزه بافت گردی در بافت تاریخی دزفول و برگزاری جشنواره غذاهای محلی و صنایع دستی در ایام نوروز در این شهرستان خبرداد.

 برپایی تورهای یک روزه بافت گردی در دزفول در ایام نوروز/ برگزاری جشنواره غذاهای محلی و صنایع دستی

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، حجت اله آریایی نیا پیش از ظهر امروز دوشنبه در جلسه ستاد نوروزی شهرستان دزفول درسالن جلسات فرمانداری به تشریح برنامه های نوروزی میراث فرهنگی دزفول پرداخت و اظهار کرد: روز اول برنامه تقدیم گل و قلم نی دزفول به تعداد محدودی از مسافران در ورودی های شهرستان اجرا خواهد شد.

وی اجرای موسیقی زنده محلی در محل موزه حمام کرناسیون، نظارت بر موسسات گردشگری شهرستان از جمله هتل ها، دفاترخدماتی و گردشگری و رستوران های سنتی ، نصب دو کانکس از "من بپرس" در ورودی  4 راه آوج و دانشگاه جندی شاپور، توزیع بروشور و نقشه راهنمای گردشگری و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در پارک دولت دزفول با حضورصنعتگران از 28 اسفند تا یکم فروردین را از جمله برنامه های اداره میراث فرهنگی دزفول به مناسبت ایام نوروز عنوان کرد. 

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری دزفول، همچنین برگزاری جشنواره غذاهای محلی درپارک دولت و خانواده ، برپایی سفره هفت سین در خانه تاریخی تیزنو، حمام کرناسیون و تمامی اماکن تحت پوشش این اداره ، هماهنگی با هیئت امنای مساجد موجود در بافت تاریخی ، برپایی نمايشگاه عکس از طرف انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول و برگزاری جلسات با راهنمایان گردشگری را از دیگربرنامه های در دستور کاراین اداره برای ایام نوروز برشمرد.

آریایی نیا عنوان کرد: از میان 11 آژانس گردشگری موجود در دزفول 6 آژانس پذيرفته اند که برنامه یک روزه بافت گردی را برای مسافران نوروزی برگزار کنند ، بافت قدیم دزفول با 28 محله و 200 هكتار وسعت دزفول را به مهمترین شهر آجری ايران تبدیل کرده بنابراين ما باید از این ظرفيت به ویژه در ایام نوروز درستی بهره ببریم.

وی در خصوص تاکید فرماندار و معاون وی در جلسه مبنی بر افزايش تعداد سیاه چادرهای صنایع دستی ، توضيح داد : با شهرداری های شهرهای اقماری هماهنگی لازم جهت افزایش این سیاه چادرها صورت گرفته ضمن اینکه علاوه بر ورودی های شهر در پارک دولت نیز  این سیاه چادرهابرپاخواهند شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری دزفول در ادامه اضافه کرد: با هماهنگی هایی که با انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول (دزپارس)  به عمل آمده مقرر شده تا این انجمن تعدادی از اعضای خود را به عنوان راهنمای گردشگری در حمام کرناسیون و تعدادی را در ستاد نوروزی در این اداره مستقر کند تا در بحث خدمات نوروزی به مسافران یاریگر ما باشد. 

آریایی نیا درپایان از توزیع 30 هزار بروشور و نقشه راهنمای دزفول در ایام نوروز با همکاری آژانس های گردشگری و سفره خانه های سنتی شهرستان خبرداد.

برچسب ها: اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری دزفول حجت اله آریایی نیا انجمن دزپارس