کد خبر : ۲۲۲۰۶۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۱/۱۲ ساعت ۰۱:۲۹

شهردار دزفول خواستار شد:
برقراری پیوند خواهرخواندگی میان دزفول و حیدرآباد هندوستان

شهردار دزفول در دیدار با سفیرهندوستان خواستار برقراری پیوند خواهرخواندگی میان شهر دزفول با حیدرآباد هندوستان شد.

 برقراری پیوند خواهرخواندگی میان دزفول و حیدرآباد هندوستان

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، محمدرضا کرمی نژاد شامگاه دوشنبه در دیدار صمیمی سفیر هند و هیئت همراهش با شهردار و‌چندتن از اعضای شورای اسلامی شهردزفول، اظهار کرد: دزفول با برخورداری از یک سابقه تمدنی بزرگ، دومین شهر خوزستان از نظر جمعیت است.

وی شغل اصلی مردم دزفول را کشاورزی برشمرد و افزود: دزفول حالتی فلات مانند دارد که جزو معدود شهرهایی درجهان است که رودخانه از وسط آن می گذرد. برخورداری دزفول از خاک حاصلخیز موجب رونق اقتصادی دراین شهر شده به همین دلیل مردمان این شهرستان از نظر مالی توانمند هستند.

شهردار دزفول بابیان اینکه ارتباطات فرهنگی زیادی میان ایران و هندوستان وجود دارد، گفت: مایل هستیم این ارتباطات تقویت شود و متقابل باشد یعنی هم هند و هم ایران از داشته ها و توانمندی های یکدیگر بهره مند شوند‌.

کرمی نژاد خواستار ایجاد پیوند خواهرخواندگی میان دزفول و شهر حیدرآباد هندوستان شد و افزود:شهر حیدرآباد هندوستان از نظر فرهنگی، صنعتی،تمدنی و حتی معماری بسیار به دزفول شباهت دارد بنابراین بسیار خوب است اگر بین این دو شهر پیوند برقرار شودتا مبادلات فرهنگی ، علمی و بویژه آموزشی ما با هندوستان تقویت شود.

وی تداوم ارتباطات با هندوستان را بسیار مفید دانست و گفت: سرمایه گذاران مختلفی ازکشورهای متعدد برای سرمایه گذاری وارد دزفول می شوند که مامشتاق هستیم میزبان سرمایه گذاران هندی نیز باشیم.

شهردار دزفول درپایان از اینکه سفیرهند دزفول را مقصد گردشگری خود انتخاب کرده بود قدردانی کرد.

ایران و هندوستان می توانند شرکای اقتصادی خوبی باشند

سفیرهندوستان درایران نیز دراین نشست اظهار کرد: دزفول شهرزیبایی است که با دیدن آثارتاریخی آن لذت بردیم.

سوراب کومار دیدار با امام جمعه و فرماندار دزفول را مفید دانست و افزود: دزفول پیشینه تاریخی زیادی دارد و در جنگ با عراق نیز نقش بزرگی ایفا کرده است.

وی بابیان اینکه ایران جاذبه ها و شهرهای گردشگری بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: با توجه به وجود آثار و مکان های تاریخی و فرهنگی متعدد در خوزستان و با توجه به اینکه تمدن ایلام در خوزستان شکل گرفت به همین دلیل ما خوزستان و بویژه  دزفول را مقصد گردشگری خود قرار دادیم.

سفیرهندوستان در ایران بابیان اینکه اقتصاد هندوستان نیز همانند دزفول بر پایه کشاورزی است، ادامه داد: ایران و بویژه خوزستان می تواند شریک اقتصادی خوبی برای هندوستان باشدبه این صورت که محصولات منحصربفردی که در هند و خوزستان تولید می شود به یکدیگر صادر شوند و یا دانش و تجربه این دو کشور به یکدیگر منتقل شود‌.

کومار صنعت گردشگری را برای هندوستان بسیار پراهمیت دانست و افزود: پیشنهاد شهردار دزفول مبنی برایجاد خواهرخواندگی میان یکی از شهرهای هند و دزفول بسیار باارزش و خوشحال کننده است که ما از آن استقبال می کنیم بنابراین ما این تقاضا را در حد حیطه کاری خود در هندوستان مطرح می کنیم اما دزفول نیز باید دراین زمینه پیگیری لازم را بعمل آورد تا شاهد نتایج خوشحال کننده ای دراین زمینه باشیم.

وی درپایان با دعوت از شهردار و اعضای شورای شهر دزفول از آنها برای بازدید از کشور هندوستان دعوت بعمل آورد.

به گزارش دز ان ان در این جلسه، دبیردوم سفارت هندوستان، همسرسفیرهند، عظیم سرافراز رئیس شورای اسلامی شهردزفول، فرهاد جاموسی رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر، عادل دوایی فر و سعید آیینه افروز از اعضای شورای شهر، علیرضا قادرپناه مدیردفتر دزفول انجمن دوستی ایران با سایرکشورها و چندتن از اعضای این انجمن حضور داشتند.

در پایان این دیدار صمیمی لوح های تقدیر و هدایایی به نیابت از دکترغلامرضا سیدان رئیس انجمنهای دوستی ایران با سایر کشورها توسط سفیرهندوستان و علیرضا قادرپناه به شهردار دزفول و رئیس شورای اسلامی شهر به منظور قدردانی از زحمات و تعاملات آنها با انجمن دوستی اهدا شد ضمن اینکه هدایایی نیز برای یادبودازسوی شهرداری به سفیرهند و هئیت همراه وی اهدا شد.

برچسب ها: شهردار دزفول محمدرضا کرمی نژاد سفیر هند در ایران