کد خبر : ۲۲۱۸۳۶ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۹/۲۰ ساعت ۰۹:۵۸

امام جمعه دزفول خواستار شد
مجتمع های قضایی جدید در دزفول راه اندازی شوند/ تراکم جمعیت در دادگستری مشکل ساز شده است

امام جمعه دزفول خواستار راه اندازی مجتمع های قضایی جدید در این شهرستان به منظور کاهش تراکم جمعیتی در دادگستری و مدیریت بهتر پرونده ها شد.

 مجتمع های قضایی جدید در دزفول راه اندازی شوند/ تراکم جمعیت در دادگستری مشکل ساز شده است

به گزارش خبرنگار دز ان ان، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی ظهر امروز شنبه در آیین تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید دادگستری دزفول که در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد برگزار شد، اظهار کرد: بخش قضا از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: این بخش مهم توانسته با گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی با عمل به وظایف خطیر خود کشور را سرپا نگه دارد.

امام جمعه دزفول دیدگاه نادرست و منفی عده ای نسبت به دستگاه قضا را ناشی از جهل آنان دانست و گفت: خدمات ارزنده و شایان قوه قضائیه نباید با یکسری توطئه ها و صحبت های غیرکارشناسی نادیده گرفته شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی همچنین در خصوص رئیس اسبق دادگستری دزفول عنوان کرد: حجت الاسلام ابوهلال چه در زمان فعالیتشان بعنوان دادستان و چه بعنوان رئیس دادگستری دزفول خدمات فرهنگی بسیار زیادی در این شهرستان انجام دادند و همواره با حساسیت پیگیر مشکلات حوزه خود در دزفول بودند که زحمات 19 ساله وی در دزفول جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: دزفول به دلیل بافت اجتماعی و جمعیتی و به طبع مشکلاتی که دارد و باتوجه به اینکه دومین شهرستان پرجمعیت خوزستان به شمار می رود نیازمند یکسری تدابیر ویژه تر در زمینه قضایی است.

امام جمعه دزفول عنوان کرد: درحال حاضر در اهواز چندین مجتمع قضایی برای مراجعه مردم وجود دارد اما در شهرستان دزفول تمامی فعالیت های دستگاه قضا متمرکز و محدود در یک مجتمع است که این ازدحام در روحیه مردم شهر، قضات و رسیدگی به پرونده ها تاثیر منفی دارد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی خواستار احداث و راه اندازی چند مجتمع قضایی جدید در دزفول ازسوی مدیرکل دادگستری خوزستان شد و توضیح داد: علاوه بر اینکه محل جدید ساختمان دادگستری دزفول در کنار ندامتگاه انقلاب این شهرستان تعیین شده و باید ساخته شود همچنین ما نیازمند چند مجتمع قضایی و تقسیم قضات در آنها  برای جلوگیری از تراکم جمعیت و رسیدگی بهتر و مطلوب تر به مراجعات و پرونده ها هستیم.

وی اضافه کرد: هرچند مجتمع های شورای حل اختلاف دزفول نیز تاثیر بسیار خوبی در روند رسیدگی به پرونده ها دارند اما احداث مجتمع های مذکور یک خواسته مهم و ضروری است.

امام جمعه دزفول  با تاکید براینکه دزفول در حوزه قضایی نیازمند یک مدیر مدبر، بادرايت، هوشمند و متدین است، افزود: خوشبختانه تمامی این صفات در رئیس جدید دادگستری دزفول وجود دارد که امیدوار هستیم همه مسئولان با همدلی و همراهی به کمک دادگستری شهرستان بیایند تا شاهد کاهش مشکلات اجتماعی و فرهنگی دزفول باشیم.

امام جمعه دزفول در پایان از حضور تمامی مسئولان نظامی، انتظامی و اجرایی شهرستان و مدیرکل دادگستری خوزستان و هیئت همراه وی بخاطر حضور در این مراسم تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش دز ان ان، درپایان این مراسم و با حضور اکثر مسئولان حاضر در این مراسم برروی جایگاه،  حکم محمديارممبيني بعنوان رئیس جدید دادگستری دزفول از زبان رئیس قوه قضائیه، قرائت شد و از زحمات حجت الاسلام صادق ابوهلال توسط بسیاری از مسئولان شهرستان دزفول از جمله شهردار، شورای شهر، امام جمعه، فرماندار، دادستان و فرمانده نیروی انتظامی با اهدای لوح ها و هدایایی تقدیر بعمل آمد.

محمدیارممبيني پیش ازاین بعنوان رئیس دادگستری شهرستان ماهشهر مشغول به فعالیت بوده است .

حجت الاسلام ابوهلال نیز بعنوان قاضی دادگاه تجدید نظر استان خوزستان معرفی شد

برچسب ها: امام جمعه دزفول دادگستری حجت الاسلام قاضی دزفولی