کد خبر : ۲۲۱۶۱۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۸/۱۱ ساعت ۰۸:۳۴

ابراهیم عظیمی مقدم
در برخی مزارع بجای سموم مجاز از نفت استفاده می شود!

انتظار و توقع مردم این است که مسئولین ذیربط به صراحت اعلام نمایند یا استفاده از نفت در تولید سبزیجات به لحاظ سلامتی مردم هیچ گونه خطری ندارد!

 در برخی مزارع بجای سموم مجاز از نفت استفاده می شود!

بعداز تحمل ریزگردها که از خاک کشورهای همسایه و مجاور زوزه میکشد و از آسمان بر سر مردم استانهای مرزی و بخصوص مردم صبور و مقاوم خوزستان و علی الاخصوص شهرستان دزفول می بارد ، سموم شیمیایی بسیارخطرناک که عموما توسط برخی از کشاورزان غافل و ناآگاه در تولید محصولات کشاورزی به خورد مردم داده میشود . اینک و در این فصل از کشت سبزیجات که مرکز تولید وعرضه آن اراضی کشاورزی دزفول است شمیم آزاردهنده بوی نفت از برخی مزارع کشت سبزی است که مشام هر رهگذری را ( بجز احتمالا مسئولین ذیربط ) بخود مشغول و در مقابل سئوال و مطالبه ای منطقی و ابتدایی قرار میدهد که نقش مسئولین و مدیران ذیربط و کارگروه سلامت به ریاست فرماندار شهرستان در جلوگیری و ریشه کن کردن بساط سودجودیان و متخلفینی که آشکارا و در روز روشن و در انظار عمومی اینگونه سلامت روح و جان مردم را نشانه گرفته اند چیست ؟!

مصیبت موقعی عیان میشود که بدانیم روزانه حداقل در دونوبت صبح و عصر کارکنان ، کارشناسان ، مدیران ، پزشکان و مسئولین مراکز خدمات جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان روستایی از این مسیر عبور و به محل ماموریت و کار خود در روستاها در تردد هستند ومستقیم و بی واسطه با این اتفاق و رفتار عده اِی متخلف روبرو میشوند ! لابد خدای ناکرده نه بوی نفت را از مزارع استشمام میکنند نه چیزی را می بینند !

در این میان آنچه که نصیب رعیت که همان مردم و شهروندان هستند سئوالهای بی جواب، بی تفاوتی مسئولین ذیربط و گستاخی قانون شکنان و متخلفنی است که فارغ از برخورد شدید قضایی و عدم احساس مجرمیت و گناه، هر سال به اینگونه اقدامات غیر انسانی و اخلاقی خود ادامه میدهند ؟

انتظار و توقع مردم این است که مسئولین ذیربط به صراحت اعلام نمایند یا استفاده از نفت در تولید سبزیجات به لحاظ سلامتی مردم هیچ گونه خطری ندارد و یا با قوت و قدرت ضمن معرفی متخلفین به مراجع قضایی نسبت به قطع آب کشاورزی اعم از چاه یا شبکه آبیاری و همچنین لغو و ابطال قرارداد

کشت توسط اداره اموراراضی و نابودی اینگونه مزارع مثل کشت خشخاش اقدام عاجل و ضربتی بعمل تا یکبار برای همیشه بازی با جان و روح مردم پایان یابد . البته همه این موارد بستگی به اراده قوی، جدی و مصمم ، احساس مسئولیت و عدم مماشات و کوتاهی در مقابل این ظلم نابخشودنی ، در مسئولین و ادارات دولتی است که در راس آن ها فرماندار قرار دارد .  

     ابراهیم عظیمی مقدم

برچسب ها: دزفول ابراهیم عظیمی مقدم