کد خبر : ۲۲۲۴۴۷ تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۳/۲۸ ساعت ۱۸:۰۷


نقصان در تشخیص مسائل فرعی و اصلی توسط جریان حزب الله

 نقصان در تشخیص مسائل فرعی و اصلی توسط جریان حزب الله

✍ نماز جمعه این هفته تهران حاشیه هایی در پی داشت. 

بر اساس آن چه در اخبار ذکر شد عده ای تحت عنوان دانشجویان حزب الله با هدایت حسین الله کرم از سران انصار حزب الله پس از نماز جمعه به جمع آوری امضا ذیل نامه ای خطاب به رئیس قوه قضائیه پرداخته بودند.

✍در نامه مذکور، از وزارت ورزش به دلیل اجازه حضور بانوان در مسابقات والیبال مردان شکایت به عمل آمده و از رئیس قوه قضاییه خواسته اند دستور رسیدگی صادر نماید و در انتهای نامه صراحتا ذکر کرده اند در غیر این صورت مجبوریم بر اساس امر "آتش به اختیار" امام خامنه ای جلوگیری کنیم.

✍این نامه و جمع آوری امضا برای آن بازتاب های بسیاری در محافل سیاسی و رسانه ها داشته است.

✍به عقیده نگارنده این موضوع از مصادیق همان سخن رهبر انقلاب است که برخی مسائل اصلی و فرعی کشور را از هم تشخیص نمی دهند.

✍از مسائل کلان سیاسی و معضلات عدیده اجتماعی که بگذریم، به موضوعات سیاسی روز می رسیم که طبیعتا  آن ها اولویت موضع گیری و پرداخت هوشمندانه دارند.

✍از شواهد امر پیداست جناب الله کرم و دوستان و جریان حزب اللهی که آن را هدایت می کند در تشخیص موضوعات اصلی دچار نقصان شده اند که به جای واکنش به اظهارات گستاخانه و مداخله جویانه وزیر امور خارجه آمریکا در مسائل ایران به حضور اندک بانوان در مسابقات جهانی والیبال معترض و آن را مستمسکی برای اقدامات غیر قانونی و احیانا هرج و مرج طلبانه خود کرده اند.

✍ تاسف بارتر این که مجوز این گونه اقدامات را فرمان "آتش به اختیار" رهبری بدون این که هیچ درک درست و فهم عمیقی از آن داشته باشند، عنوان می کنند.

✍حال آن که الفبای مبانی گفتمان انقلاب اسلامی که رهبری آن را هدایت می کند، تاکید بر "قانون مداری" است و این دقیقا نقطه مقابل تفسیر نادرست این جریانات مبنی بر صدور مجوز اقدامات آنارشیستی از فرمان "آتش به اختیار" است.

✍متاسفانه برخی جریانات از هر دو جناح سیاسی کشور یا غرض ورزند و یا خود را به خواب غفلت زده اند.

✍رهبر انقلاب صراحتا چارچوب های فرمان "آتش به اختیار" را مبتنی بر "بینش دلسوزانه و نگاه علاج جویانه درون نظام" که هر دو، ریشه در اصل اساسی فعالیت های "مسالمت آمیز" دارند تبیین کرده است.

✍به نظر می رسد باید در تبیین دقیق اظهارات رهبری تلاش مضاعفی از سوی فعالان و تحلیلگران جناح اصلاح طلب و اصولگرا صورت بگیرد تا مجال عرض اندام از نیروهای خود مختار گرفته شود.

✍نکته قابل توجه و تامل این که بسیاری از نیروهای جناح راست نیز علیه این اقدام انصار حزب الله موضع گیری کرده اند.

✍از جمله کانال تلگرامی "قرارگاه سایبری عمار" در واکنش به این موضوع در مطلبی با عنوان "تحریف فرمان رهبری توسط الله کرم و اطرافیانش" نوشته است:

✍"️ جناح مومن و انقلابی تا چه زمانی باید تاوان رفتارهای سخیف و جاهلانه عده ای که به دروغ نشان حزب الله را مصادره کرده اند بپردازد؟! "

✍این نشان از برداشت صحیح، منطقی و مبتنی بر گفتمان اصیل رهبری معظم انقلاب که همانا تاکید بر اصل بلا منازع "قانون مداری" است، توسط نیروهای اصیل جناح راست دارد.

✍از سوی دیگر چه خوب است از طرف قوه قضاییه که همواره در خصوص مسائل روز واکنش های به موقع نشان داده است، به عنوان مخاطب نامه انصار حزب الله پاسخی قاطع در این خصوص داده شود‌.


سید محسن امامی فر   روزنامه نگار

برچسب ها: سيد محسن امامي فرد