کد خبر : ۲۲۰۷۷۵ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ساعت ۱۵:۲۷

انصار حزب الله دزفول
تیرهایی که به سمت قانون و آرامش دزفول شلیک می شود!

رهبرمعظم انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی: اهمیت امنیت در درجه‌ی اول است/ اگر در جامعه‌ای فقر نباشد اما امنیت هم نباشد زندگی تلخ می‌شود/ اگر امنیت نباشد کارهای لازم در کشور، درس، کاسبی، دیپلماسی و اداره‌ی کشور هم انجام نمی‌شود/ در اقتصاد مقاومتی، امنیت یکی از پایه‌های اقدام و عمل است.)

 تیرهایی که به سمت قانون و آرامش دزفول شلیک می شود!

قبلا در برخی شهرهای اقماری دزفول شبی نبود که صدای تیراندازی شنیده نشود،صداهایی که دلهره و ترس را به ساکنان آن دیار به ارمغان آورد.
کار این اسلحه داران بی مجوز و یاغی های قانون شکن پیشرفت یافت و برای حضور در عروسی ها و مجالس عزا مبالغی را دریافت تا آن مجالس را با صداهای نخراشیده کلاش مثلا شاد و یا ابهت دهند!! و این داستان در سایه همراهی برخی از مردم ادامه پیدا کرد که امروز آن عده ی قلیل تفنگ چیان یاغی کارشان به قدرت نمایی در کل شهرستان کشیده شده است! اتفاقی نادر که در شهر دزفول شاید بتوان گفت بی سابقه بوده است! و سبب نگرانی هایی در مردم شده است.
همشهریان به خاطر ندارند که عده ایی آرامش شب را برای تفریح و ماجرا جویی لحظه ای خود و یا درگیریهای شخصی و انتقام جویی باتیراندازی های کور برهم زنند.
اینجا است که اگر مجریان قانون ضرب شستی قاطع به آنان نشان ندهند این پدیده شوم بیخ پیدا می کند. این وجیزه به هیچ عنوان منکر تلاشهای شبانه روزی ماموران نیروی انتظامی و دستگاههای امنیتی و دغدغه این عزیزان در برقراری امنیت شهرستان نبوده و نیست؛ چرا که نگارندگان این مطلب از نزدیک شاهد تلاشهای این عزیزان بوده اند و دستی برآتش دارند. اما از باب پیشنهاد عرض می شود:
1- چنانچه افرادی در این خصوص دستگیر شدند - که یقینا با توجه قدرت اطلاعاتی دستگاهای مربوط دستگیر خواهند شد- با سرعت به پرونده آنان رسیدگی و دستگیرشدگان در شهر گردانده شوند ،چرا که با گرداندن یاغیان در شهر، دلهره ها و اضطراب را از آحاد کم می کند و تلاشهای نیروی انتظامی و امنیتی را بیش از پیش آشکار می کند و تلاشهای این عزیزان توسط عده ایی مریض و یا ناآگاه ضایع نخواهد شد.بر این اعتقاد داریم و در دیدار با مردم نیز این بیان می گردد که قانون باید قدرتش را به اراذل واوباش نشان دهد،قدرتی که هم درس عبرت برای دیگران باشد و هم شاخ این افراد شکسته شود.
2- استفاده از سلاح در مجالس عروسی و یاعزا باید ابتدا برای صاحبان این مجالس هزینه بردار باشد،بدون شک طبق اطلاع،صاحبان این مجالس غالبا دارندگان این سلاحها را که با چهره های پوشیده از پشت بام ها شلیک می کنند ،می شناسند. و اخیرا استفاده از تفنگچی بیشتر و مقدار تیر استفاده شده به نوعی باعث فخرفروشی می شود. پس اگر با جدیت با صاحبان این مجالس بدون کوچکترین اغماضی برخورد شود شاهد تکرار این پدیده شوم نخواهیم بود . افرادی مجوز حمل سلاح برای شکار می گیرند و  اما متاسفانه در اینگونه مجالس استفاده می نمایند که باید با آنها نیز قاطعانه برخورد شود.
3 مردم شهرستان چنانچه اطلاعات و یا اخباری از دارندگان سلاح غیرمجاز داشتند، سریعا به دستگاههای اطلاعاتی و یا کلانتریها اطلاع دهند.چرا که گسترش این قضیه دودش به چشم همه خواهد رفت.
4- دستگاه محترم قضایی بیشترین نقش را در ایجاد امنیت و برخورد با ناقضان امنیت و حاملان سلاح های غیر مجاز را برعهده دارد. لذا بجاست در این خصوص شعبه ای ویژه و با حضور قضات با انگیزه و مقتدر ، تشکیل و خارج از روال عادی با اطلاع رسانی شفاف به پرونده خاطیان رسیدگی شود. طولانی شدن رسیدگی به پرونده ها سارقان مسلح سبب نارضایتی و برخی حرف و حدیثها می شود.
مردم بطور جدی علاقمندند که از سرانجام دستگیرشدگان مطلع شوند. مردم مطالبه جدی از شورای تامین امنیت شهرستان دارند تا تدابیر خاص و بلندمدت و یا طرحهای کوتاه مدت -مُسکن وار- با این قضایا برخورد نمایند.
خبر دستگیری سارقان و یا ناقضان امنیت و دارندگان سلاح غیرمجاز سبب آرامش می شود اما اعلام احکام صادر و اجرای احکام در ملاءعام می تواند سبب آرامش بادوام تری به شهروندان هدیه دهد.
نکته آخر و مهم این که:همشهریان عزیز هر خبری که در شبکه های مجازی از طریق واتساپ و یا تلگرام بدستشان می رسد بدون تحقیق گسترش ندهند چرا که متاسفانه در این مواقع ضرب المثل " یک کلاغ، چهل کلاغ" مصداق پیدا می کند و یا وارانه خبر را منعکس می نمایند و گسترش برخی اخبار دروغ، سبب گسترش ناامنی روانی در شهر است. اطلاع رسانی سریع و صریح ناجا ودستگاه قضایی در کاهش و قطع شایعات بی تاثیر نخواهد بود.
والسلام
انصارحزب الله شهرستان دزفول
خرداد95

برچسب ها: انصارحزب الله شهرستان دزفول تیراندازی قانون