کد خبر : ۲۲۱۴۰۲ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۷/۰۷ ساعت ۰۱:۲۳

رئیس شورای شهر دزفول عنوان کرد؛
حمایت شورای شهر از تئاترهایی با محتوای حماسه های دزفول

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: از نمایش ها و تئاترهایی که بیانگر رشادت ها و ایثارگری های مردمان دزفول در دوران دفاع مقدس باشند، حمایت های مالی و معنوی خواهد شد.

 حمایت شورای شهر از تئاترهایی با محتوای حماسه های دزفول

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، عظیم سرافراز عصر امروز سه شنبه در آیین اختتامیه اولین جشنواره تئاتر دفاع مقدس «هنرمردان خدا» که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد دزفول برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس یک تئاتر و یک دانشگاه بزرگ بود که سرشار از لحظات تاریخی، سیاسی، فرهنگی و حتی ورزشی است.

وی افزود: همواره شاهد بوده ایم که هنرمندان در سراسر کشور در قالب تاتر اوج رشادت ها، زیبایی ها، طنزها،رفاقت ها و گذشت های دفاع مقدس کشور را به تصویر و نمایش گذاشته اند.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس در دزفول هنرمندان تئاتر زیادی وجود داشت. در آن زمان نمایش های تئاتر در مساجد و یا آستان مقدس سبزقبا برگزار و از طریق بلندگو به مردم اطلاع داده می شد که همواره نیز با استقبال فراوان مردم مواجه می شد.

سرافراز با بیان اینکه بسیاری از هنرمندان دزفولی در آن دوران با حضور در جبهه های جنگ به شهادت رسیده اند، تاکید کرد: لازم است که هنرمندان کنونی شهرستان دزفول در لابه لای نمایش ها، جشنواره ها و مراسم های مختلف از اسم و یا تصویر این هنرمندان تئاتر شهید شده شهرستان استفاده کنند چرا که تاکنون به این مقوله بدرستی توجه نشده است.

وی با اشاره به اینکه فضا و سالن های مورد نیاز برای هنرمندان در سطح شهرستان موجود است، اضافه کرد: ما به عنوان مدیریت شهری همواره در خدمت هنرمندان برای بررسی و رفع مشکلات و دغدغه های آنان در حد توان خواهیم بود.

سرافراز در پایان تاکید کرد: شورای شهر دزفول در حد توان از نمایش ها و تئاترهایی که بیانگر رشادت ها و ایثارگری های مردمان دزفول در دوران دفاع مقدس باشند حمایت های مالی و معنوی خواهد کرد، بنابراین لازم است که اینگونه آثار نمایشی در سطح شهرستان افزایش یافته و تقویت شوند.

در پایان این مراسم، آثار و افراد برگزیده این جشنواره دفاع مقدس در بخش نمایش، بازیگر، نویسندگی و کارگردانی از سوی مسئولان حاضر در مراسم با اهدای جوایز و لوح هایی تقدیر شدند..

برچسب ها: عظیم سرافراز رئیس شورای اسلامی شهر دزفول تئاتر حماسه های دزفول