کد خبر : ۲۲۰۵۵۹ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ساعت ۱۶:۱۷

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان دزفول؛
انجمن حمایت از زندانیان دزفول از نظر استقبال مردمی حرف اول را می زند

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان دزفول گفت: اين انجمن از نظر استقبال و کمک های مردمی در خوزستان حرف اول را می زند و در کشور نیز جزو چند انجمن اول کشور در بحث کمک های مردمی است.

 انجمن حمایت از زندانیان دزفول از نظر استقبال مردمی حرف اول را می زند

ابوالحسن صادقی پور در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، اظهار کرد: انجمن حمایت از زندانیان یک تشکیلات مردم نهاد است که با وجود اینکه سیستم اداری قوه قضائیه و اقدامات تأمینی بر آن نظارت دارد اما هیچ گونه سرفصل دولتی ندارد و تمام موارد آن توسط مردم و خیرین انجام می گیرد.

وی بابیان اینکه این انجمن صرفا به منظور کمک به خانواده زندانیان و درنتیجه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تشکیل شده، افزود: تاریخچه تاسیس این انجمن در دزفول به قبل از انقلاب باز می گردد اما در دهه 80  انجمن حمایت از زندانیان شهرستان دزفول توانست به عنوان دومین انجمن درسطح خوزستان به ثبت برسد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان دزفول، رئیس دادگستری، دادستان،فرماندار، رئیس زندان و 3 نفر از معتمدین شهر را هیئت مدیره این انجمن معرفی کرد و گفت: از آنجایی که زندان دزفول حوزه قضایی سه شهرستان دزفول، شوش و اندیمشک را تحت پوشش دارد بنابراین 3 معتمد انجمن نیز این 3 شهر معرفی شده اند.

صادقی پور در ادامه در خصوص چگونگی کمک های اعضای این انجمن به زندانیان یادآور شد: در بسیاری از موارد خیرین انجمن با رایزنی ها و پیگیری هایی که با طلبکاران این زندانی ها انجام می دهند مبالغ طلب را بسیار پایین می آورند اما چیزی که در ترازنامه ثبت می شود صرفا مبالغ کمکی و پرداخت شده برای آزادسازی زندانیان است بنابراین کمک های مالي انجام شده بسیار بیشتر از مبالغ ثبت شده در دفاتر رسمی است.

وی بابیان اینکه این انجمن توانسته  سال گذشته 32 نفر از محکومان مالي حوزه های قضایی زندان دزفول را ازاین ندامتگاه  رهایی بخشد، گفت: هرچند مهمترین محور و وظیفه انجمن حمایت ازخانواده زندانیان حتی زندانیان جرائم عمد به صورت نقدی و غیرنقدی است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان دزفول اظهار کرد: در حال حاضر 550 خانوار از 3 حوزه دزفول، شوش و اندیمشک تحت حمایت مالی انجمن حمایت اززندانيان شهرستان دزفول هستند که این آمار جدا از خانوارهای زندانیانی است که به سازمان های حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد مراجعه می کنند.

صادقی پور بااشاره به اینکه ماهیانه کمک های نقدی و غیرنقدی از جمله کالاهای خوراکی و پوشاک به این خانواده ها ازسوی خیرین انجمن تحویل داده می شود، افزود: در جشن ماه رمضان سال 94 توانستیم 217 میلیون تومان و در جشن نوروز 95 نیز توانستیم 25 میلیون تومان نقد به همراه چندهزار کیلو برنج، روغن و به طور کلی مایحتاج برای خانواده زندانیان ازسوی خیرین جمع آوری کنیم.

وی همچنین از برگزاری جشن گلریزان برای کمک به زندانیان در 26 خرداد ماه جاری خبرداد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان دزفول در ادامه بابیان اینکه این انجمن از نظر استقبال و کمک های مردمی در خوزستان حرف اول را می زند، عنوان کرد: این در حالی است که در کشور نیز جزو چند انجمن اول کشور در بحث کمک ها و استقبال مردمی هستیم.

صادقی پور یادآور شد: مردم دزفول همواره در تمام عرصه ها و حتی جنگ تحمیلی پیشقدم بوده اند بنابراین امیدوار هستیم دراین زمینه نیز مانند همیشه پیشقدم باشند تا کمک کنند به زندانیانی که بعضا ناخواسته گرفتار این مشکلات شده اند تا بتوانند به آغوش خانواده باز گردند.

وی همچنین ادامه داد: قطعا کمک به زندانیان و خانواده زندانیان یک ضرورت است تابا این کار مانع به چالش افتادن اعضای خانواده افراد زندانی باشیم پس امیدواریم مردم نیکوکار شهرستان  با توجه به این مهم، بیش از پیش دراین امر خیر یاری گر ما باشند.

برچسب ها: مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان دزفول زندانیان دزفول دزفول ابوالحسن صادقی پور