کد خبر : ۲۲۱۹۸۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۰/۲۴ ساعت ۱۵:۴۵

نماینده فرماندار در فرودگاه دزفول خبر داد:
اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار ازسوی ستاداجرایی فرمان امام به فرودگاه دزفول/ انتقاد شدید از بی توجهی های دولت به فرودگاه

مسئول شکایات و بازرسی فرمانداری دزفول و نماینده ویژه فرماندار در امور فرودگاه از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار ازسوی ستاداجرایی فرمان امام (ره) به فرودگاه دزفول خبرداد و از بی توجهی های دولت به فرودگاه دزفول انتقاد کرد.

 اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار ازسوی ستاداجرایی فرمان امام به فرودگاه دزفول/ انتقاد شدید از بی توجهی های دولت به فرودگاه

فرهادجاموسی در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، اظهار کرد: با جلسات و پیگیری های بعمل آمده ازسوی مسئولان شهرستان اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان ازسوی ستاداجرایی فرمان امام (ره) با ریاست دکتر محمد مخبر دزفولی برای تجهیز فرودگاه دزفول تخصیص یافت.

وی افزود: با اختصاص این بودجه اکنون ایجاد روشنایی ۴ کیلومتر از مسیر جاده جدید فرودگاه اغاز شده است.


احداث ترمینال جدید

مسئول شکایات و بازرسی فرمانداری دزفول و نماینده ویژه فرماندار در امور فرودگاه همچنین از آغاز احداث یک ترمینال در کنار باند این فرودگاه خبرداد و گفت: به دلیل افزایش پروازها، سالن کنونی ظرفیت پذیرش این حجم از مسافران را ندارد بنابراین با استفاده از اعتبار جذب شده در حال احداث یک ترمینال کوچک در کنار باند هستیم تا مشکل ترافیک مسافران تا حد زیادی برطرف شود.

جاموسی با تقدیر از پیگیری های فرماندار و‌نماینده دزفول درراستای جذب این اعتبار و تقدیر ویژه از آقای مخبر ریاست ستاداجرایی فرمان امام (ره) ، تصریح کرد: با همت آژانس های هواپیمایی دزفول و فرماندار این شهرستان قراردادی نیز با شرکت هواپیمایی زاگرس منعقد شده که بدین ترتیب سه پرواز دیگر به تعداد پروازهای فرودگاه اضافه خواهد شد ضمن اینکه در تلاش هستیم تا پرواز کیش را نیز وارد لیست پروازهای دزفول کنیم.


مشکلات متعدد فرودگاه دزفول 

وی بااشاره به اینکه در طول هفته ۹ هزار مسافر بوسیله فرودگاه دزفول جابه جا می شوند، عنوان کرد: بااین وجود فرودگاه دزفول از مشکلات متعددی از جمله نبود وی آی پی، فقدان خودروی تشریفات، کمبود اتوبوس و فاقد استاندارد بودن ماشین های حمل وسایل مسافرین برخوردار است که این مشکلات موجب اعتراض شرکت های هواپیمایی و مسافران شده است.

لزوم ورود خیرین در راستای تجهیز فرودگاه 

جاموسی خواستار ورود خیرین درراستای تجهیز فرودگاه دزفول شد و توضیح داد: با توجه به اینکه مالکیت فرودگاه دزفول نظامی است هلدینگ فرودگاه برعهده مااست که همین امر مشکلات زیادی را به بار اورده است.

مسئول شکایات و بازرسی فرمانداری دزفول و نماینده ویژه فرماندار در امور فرودگاه بابیان اینکه این فرودگاه در حال حاضر شمال خوزستان را تحت پوشش پروازهای خود قرارداده، گفت: بنابراین لازم است تا نمایندگان سه شهرستان دزفول، شوش و اندیمشک درراستای تعیین وضعیت این فرودگاه و حل مشکلات آن جلسات مشترکی را برگزار و دراین باره چاره اندیشی کنند‌.

جاموسی بابیان اینکه مقدمات نهایی اخذ مجوز مرزهوایی فرودگاه نیز در حال انجام است، افزود: با احداث مرز هوایی تحول عظیمی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی رخ خواهد داد.

دولت به فرودگاه دزفول بی مهری کرده است

وی در ادامه با انتقاد شدید از دولت به دلیل عدم توجه به فرودگاه دزفول ، بیان کرد: در حالی که دولت به دلیل نظامی بودن فرودگاه دزفول تاکنون هیچگونه کمکی به این مکان نکرده اما اینروزها شاهد هستیم که ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ازسوی دولت درراستای احداث فرودگاه شهیدآسیایی هوانیروز به مسجد سلیمان اختصاص یافته درحالی که این فرودگاه و این همه هزینه در مسجد سلیمان که انتهای استان قراردارد هیچگونه بازخورد قابل توجهی نخواهد داشت ازسویی دزفول که به دلیل موقعیت استراتژیک خود می تواند بابرخورداری ازیک فرودگاه مستقل خدمات بسیار چشمگیری در استان ارائه دهد.

مسئول شکایات و بازرسی فرمانداری دزفول و نماینده ویژه فرماندار در امور فرودگاه عنوان کرد: متاسفانه دولت هیچگونه نگاه مثبتی به دزفول ندارد در حالی که به گفته مقام معظم رهبری این شهرستان درطول دوره های مختلف دین خود را به نظام و انقلاب ادا کرده است بنابراین حق دزفول اینهمه بی توجهی نیست.

جاموسی همچنین اظهار کرد: پایگاه چهارم شکاری دزفول موافقت کرده که در صورت اخذ ۸ میلیارد تومان اعتبار، ۸ هکتار زمین ازاین پایگاه در جهت احداث یک ترمینال بین المللی و بسیار ویژه در اختیار ما قراردهد که ساخت این ترمینال نیز بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما دولت حتی حاضر به پرداخت هشت میلیارد تومان نیز نیست و تنها راهکار ما درخواست از خیران شمال خوزستان است تا دراین زمینه یاریگر ماباشند‌.

وی دزفول را بهشت کوچک ایران با ظرفیت های عظیم گردشگری برشمرد و ادامه داد: دزفول تثبیت کننده نظام در خوزستان است که متاسفانه ازسوی مسئولان مورد غفلت و بی مهری قرار گرفته است.

مسئول شکایات و بازرسی فرمانداری دزفول و نماینده ویژه فرماندار در امور فرودگاه تاکید کرد: درصورتی که ترمینال مذکور در فرودگاه دزفول ساخته شود درزمینه صادرات، جذب توریست و گردشگر، اعزام زائران عتبات عالیات و ایجادموقعیت های فراوان اشتغالزایی و درامدزایی تحول عظیمی دراین شهرستان رخ خواهد داد که به سود تمام استان خواهد بود بنابراین نیازاست که دولت و مسئولان به این مهم توجه کنند.

جاموسی در پایان با تقدیر از فرماندار، نماینده مجلس، شورای شهر، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی دزفول به دلیل توجهات همیشگی به فرودگاه دزفول، یادآور شد: علاوه بر یک میلیاردی که دراین گزارش به آن اشاره شد، اقای مخبر درمدت گذشته بالغ بر ۲ میلیارد تومان درراستای تهیه دستگاه ایکس ری و لوازم خنک کننده نیز به فرودگاه مساعدت کرده بود که این همکاری های دلسوزانه رئیس ستاداجرایی فرمان امام باعث افتخار شهرستان بوده و جای تقدیر ویژه دارد.

برچسب ها: فرهاد جاموسی فرودگاه دزفول