کد خبر : ۲۲۲۲۰۳ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۲/۲۰ ساعت ۰۲:۳۶

طی آيینی با حضور مسئولان؛
از کتاب متل های دزفولی رونمایی شد

طی آيینی با حضور مسئولان از کتاب متل های دزفولی در این شهرستان رونمایی شد.

 از کتاب متل های دزفولی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، مدیرپایگاه مشترک آماده سازی و تدوین پرونده نامزدی ثبت جهانی دزفول شامگاه پنجشنبه در آیین رونمایی از این کتاب که با حضور مردم و مسئولان در خانه تاریخی تیزنو برگزار شد ، اظهار کرد: دفتریونسکوی مستقر در دزفول اززمان تاسیس خود تاكنون در زمینه های فرهنگی و تاریخی فعالیت های زیادی داشته است.

مسعود شامدیل افزود: دركنار تمامی برنامه های انجام داده کارشناسان یونسکودفتر دزفول طی یک کارارزشمند به جمع آوری متل های قدیمی دزفولی اززبان مادربزر‌گ ها برای زنده نگه داشتن ادبیات شفاهی دزفول اقدام کرده اند تا میراثی ارزشمند برای نسل های آینده این شهرباشد.

وی عنوان کرد: براین اساس کارشناسان یونسکوی دزفول با دعوت از چندین بانوی دزفولی اقدام به ثبت و ضبط خاطرات و متل های آنان در خانه تاریخی تیزنو کردند که ماحصل این تلاش چاپ کتاب 176 صفحه ای متل های دزفولی در قالب 13 متل شد.

مدیر پایگاه مشترک آماده سازی و تدوین پرونده نامزدی ثبت جهانی و رئیس سازمان نوسازی شهرداری دزفول تصریح کرد: متل های این کتاب با گویش دزفولی و ترجمه فارسی به چاپ رسيده اند و داستان ها نیز ازتنوع خوبی برخوردار هستند.

شامدیل در پایان یادآورشد : هزینه این کتاب و برگزاری مراسم با همت و هزینه شهرداری دزفول بوده که حمایت و همکاری آنان جای تقدیردارد.

به گزارش دز ان ان، اجرای موسیقی سنتی و پخش کلیپ مستند از نحوه جمع آوری این متل ها از دیگر آیتم های این همايش بود.

در پایان همایش نیزازسوی مسئولان حاضر در مراسم از جمله رئيس شورای اسلامی شهر و مدیربخش فرهنگی کمیسیون ملی یونسکوی ایران از گویندگان این متل ها با اهدای گل و لوح تقدیر بعمل آمد و از کتاب مذکورنیز رونمایی شد.

از هدی مسیح ، مرضیه ابراهیمی ، الهام افتخارزاده ، سحرزکی پور ، مریم دوایی فر و علی قانعی کارشناسان یونسکو دفتر دزفول که اقدام به جمع آوری و تالیف این کتاب کرده اند نیز توسط مسئولان با اهدای لوح هایی تقدیرشد.

کتاب متل های دزفولی در تیراژی محدود و با هزينه 25 هزارتومان در خانه تاریخی تیزنوقابل خریداری توسط شهروندان دزفولی و علاقه مندان است.

برچسب ها: مدیرپایگاه مشترک آماده سازی و تدوین پرونده نامزدی ثبت جهانی دزفول مسعود شامدیل