کد خبر : ۲۲۱۰۰۰ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۴/۲۵ ساعت ۱۶:۲۹

امام جمعه دزفول خواستار شد
لزوم برخورداری دزفول از مرز هوایی/ مخالفت مسئولان استان توجیه اقتصادی ندارد

امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم برخورداری دزفول از مرز هوایی برای صادرات محصولات، مخالفت مسئولان استان را فارغ از توجیه اقتصادی دانست.

 لزوم برخورداری دزفول از مرز هوایی/ مخالفت مسئولان استان توجیه اقتصادی ندارد

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دزفول ( دز ان ان) ، حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهرستان اظهار کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و خود کفایی موضوع مرز هوایی براي فرودگاه دزفول در تمام مدت گذشته در دست پیگیری بوده است.

وی افزود: اما متاسفانه در رصد اخبار شنیده شد که در جلسه کارگروه صادرات محصولات غیرنفتی استان خوزستان اعلام شده که صادرات سبزیجات دزفول از طریق فرودگاه اهواز و یا آبادان انجام شود که این امر توجیه اقتصادی ندارد چرا که دزفول باید خود مستقل باشد.

امام جمعه دزفول با اشاره به فسادپذيري سبزیجات، گفت: صادرات این محصولات به دیگر کشورهای باید از نزدیک ترین مکان انجام شود ضمن اینکه مسئولان نیز بدانند ظرفیت تولیدات استان آنقدر زیاد است که با داشتن مرزهوایی در دزفول امکان صادرات دیگر محصولات از طریق دیگر فرودگاه ها نیز وجود ندارد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی همچنین تصریح کرد: لازم است که فرماندار و نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی همانند گذشته برای تحقق این هدف تلاش کنند چرا که نیاز ضروری دزفول برخورداری از مرز هوایی است.

وی با اشاره به سالروز یک ساله شدن برجام از مسئولان درخواست کرد که فارغ از هرگونه مسائل سیاسی و جناحی دستاوردهای یکساله برجام را آسیب شناسی کنند و میزان تعهد آمریکا،اروپا و کشورهای 1+5 به این توافق را بررسی کنند.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه آمریکای  به تعهدات خود در کشور خود نیز عمل نمی کند و به تبعیض نژادی و خشونت با مردم کشور خود محکوم است، گفت: پس قطعا این کشور به فکر منافع ما نيست ازسویی اظهارات روزهای اخیر مسئولان آمریکایی خبر از تمدید تحریم ها علیه ایران دارد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی به قاطعیت موضع مسئولان در خصوص موضوع برجام تاکید کرد و در ادامه در خصوص حقوق های نامتعارف و نجومی عنوان کرد: عده ای سعی دارند موضوع حقوق های نامتعارف را کمرنگ جلوه دهند در حالی که موضوع دست اندازی به بیت المال خیانت به مردم است و باید با خائنان به شدت برخورد کرد زیرا اگر برخورد قاطعی در این خصوص صورت نگیرد در آینده با دست اندازی های دیگری به بیت المال روبرو خواهیم شد.

امام جمعه دزفول بابیان اینکه اگر در گذشته با رانت خواری برخورد می شد اکنون شاهد حقوق های نجومی نبودیم یادآور شد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و وجود جوانان بیکار و متاهل در جامعه خواستار بازگشت این اموال به بیت المال هستیم.

قاضی دزفولی گفت: دولت و مسئولان باید خط قرمزها را به عنوان مطالبه عمومی مردمی رعایت کرده و به مردم گزارش دهند.

وی همچنین در ادامه به حوادث اخیر سوریه اشاره کرد و افزود: پیشروی ارتش سوریه و نیروهای مردمی در حلب پیروزی بزرگی محسوب می شود به گونه ای که اگر جنگ در حلب تمام شود پایان جنگ سوریه خواهد بود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در ادامه  انتصاب سردار رشید ازفرماندهان دزفولی به سمت فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا که یکی از بزرگترین قرارگاه های عملیاتی کشور است را تبریک گفت و برای وي آرزوی موفقیت و پیروزی کرد.

برچسب ها: سیدمحمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول نماز جمعه