کد خبر : ۲۲۰۰۶۰ تاریخ خبر: ۱۳۹۴/۱۲/۲۱ ساعت ۰۲:۲۱

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول خبر داد:
پلمپ و توقف تخریب های باغ لک لک ها در دزفول

باغ لک لک، از باغ های قدیمی و ارزشمند دزفول است که درتمام این سال ها وجود تک درختان کهنسال و زیستگاه لک لک های متعدد در آن، این باغ را به باغ لک لک ها معروف کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: با شکایت اداره حفاظت محیط زیست، تخریب و قطع درختان باغ لک لک دزفول متوقف و باغ مذکور تا تعیین تکلیف قضایی پلمپ شد.

فرهاد قلی نژاد در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان) اظهار کرد: باغ لک لک، از باغ های قدیمی و ارزشمند دزفول است که درتمام این سال ها وجود تک درختان کهنسال و زیستگاه لک لک های متعدد در آن، این باغ را به باغ لک لک ها معروف کرده است.

وی افزود: متاسفانه در مدت های اخیر تفکیک باغ و قطعه بندی این باغ توسط برخی عوامل باغ، موجب قطع درختان و تهدید زیستگاه لک لک ها شده بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول تصریح کرد: خوشبختانه  با شکوائیه این اداره و دستور مقام قضایی شهرستان، باغ مذکور تا تعیین تکلیف نهایی، پلمپ و تخریب و قطع درختان در آن متوقف شد.

قلی نژاد با بیان اینکه باغ لک لک ها در حوالی شهرک محمد بن جعفر قرار دارد، گفت: باغ لک لک ها  به دلیل وسعت و شرایط مطلوب زیستی سالیان سال میزبان و زیستگاه لک لک ها بوده و به یکی از زیستگاه های طبیعی این پرندگان تبدیل شده است.

برچسب ها: دزفول فرهاد قلی نژاد محیط زیست