کد خبر : ۲۲۲۰۱۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۱/۰۳ ساعت ۱۲:۰۸

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول خبر داد:
توجه ویژه نسبت به تجهیز سازمان آتش نشانی دربودجه ۹۶ شهرداری دزفول/ لزوم همت مسئولان کشوری درراستای رفع نیازهای آتش نشانی دزفول

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: در بودجه ۹۶ شهرداری نسبت به تجهیز سازمان آتش نشانی دزفول توجه ویژه ای خواهد شد.

 توجه ویژه نسبت به تجهیز سازمان آتش نشانی دربودجه ۹۶ شهرداری دزفول/ لزوم همت مسئولان کشوری درراستای رفع نیازهای آتش نشانی دزفول

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، اعضای شورای اسلامی شهر دزفول عصر امروز یکشنبه با حضور در ایستگاه شماره یک آتش نشانی دزفول بااهدای گل و قرائت فاتحه نسبت به شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو ادای احترام کردند.

عظیم سرافراز در این دیدار در جمع پرسنل آتش نشانی اظهار کرد: حادثه پلاسکو اتفاق تلخ و مصیبت باری بود که شورای اسلامی شهر دزفوا این غم بزرگ را به تمام خانواده آتش نشانی تسلیت می گوید.

وی افزود: وطیفه ما بود که با حضور درکنار آتش نشانان ابراز همدردی کنیم و شنونده مشکلات این سازمان باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول بااشاره به مشکلات عدیده سازمان آتش نشانی دزفول، عنوان کرد: لازم است مدیریت آتش نشانی دزفول اولویت های خودرا تقسیم بندی کرده و به شورای شهر ارائه بدهد.

سرافراز ادامه داد: چهارشنبه هفته جاری لایحه بودجه شهرداری ارائه خواهد شد که قطعا سعی می کنیم دراین بودجه سال ۹۶ توجه و نگاه ویژه ای به سازمان آتش نشانی درراستای رفع نیازها و تجهیز امکانات آن داشته باشیم.

وی همچنین بیان کرد: این حادثه با تمام تلخی هایش یاداور این نکته بود که باید در بحث آموزش شهروندان بعنوان همیاران آتش نشان تلاش کنیم‌.

لزوم توجه مسئولان کشوری به دزفول
رئیس شورای شهر دزفول درادامه با اشاره به مقاومت ها و ایثارگری های دزفول در ایام جنگ تحمیلی، گفت: دزفول در زمان جنگ تحمیلی، خط مقدم جبهه بود که در آن زمان بیش از ۸۰ درصد زیرساخت های شهرستان ازبین رفت و یا مستهلک شد که این امر لزوم توجه مسئولان کشوری به رفع دغدغه ها و‌محرومیت های دزفول را بیشتر می کند.

سرافراز خواستار نگاه ویژه دولت و مجلس به احیای زیر ساخت های دزفول  شد و افزود: دزفول دارای ۲۵۰ هکتار بافت فرسوده و قدیمی است که اگر حادثه ای در این بافت رخ دهد از آنجایی که هیچ‌راه دسترسی وجود ندارد فاجعه ای عظیم رخ خواهد داد بنابراین باید نسبت به تجهیز ادوات و وسایل سازمان آتش نشانی دزفول که اکثر آنها مربوط به زمان جنگ تحمیلی هستند توجه عمیقی شود.

وی بابیان اینکه شهرستان دزفول دارای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت است که آتش نشانی دزفول شهرهای اقماری را نیز تحت پوشش قرار می دهد، گفت: دربرخی موارد سازمان آتش نشانی دزفول به شهرهای شوش و شوشتر و اندیمشک و سردشت نیز خدمات می دهد اما قطعا بااین کمبود امکانات به مشکل برخواهد خورد.

سرافراز درراستای کمک های مالی و‌تقویت تجهیزات سازمان آتش نشانی دزفول نیز قول مساعدت ازسوی شورای شهر داد‌.

به گزارش دز ان ان، فرمانده انتظامی به همراه جمعی از پرسنل انتظامی شهرستان، فرمانده پایگاه چهارم شکاری وحدتی ، فرمانده تیپ ۲۹۲ زرهی شهید آزادی به همراه چندتن از عوامل این تیپ، اعضای شهرداری و گروه های متعدد مردمی، مدارس و پیش دبستانی ها نیز امروز با حضور در ایستگاه شماره یک سازمان آتش نشانی دزفول با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شهدای آتش نشان حادثه پلاسکوادای احترام کرده و با آتش نشانان دزفولی ابراز همدردی کردند.

برچسب ها: عظیم سرافراز آتش نشانی رئیس شورای اسلامی شهر دزفول